HTML

Organikus káosz - Mach Péter blogja

"Legelemibb célunk rácáfolni arra a mélyen rögzült tévhitre, amely szerint ép eszű és erkölcsű embernek nem szabad politizálásra adnia a fejét. Akkor mondhatjuk magunkat sikeresnek, ha közéleti szereplésünkkel hozzájárulunk ahhoz, hogy az állampolgárok visszanyerjék hitüket az elvhű, polgárbarát, közérdeket szolgáló, tisztességes politika lehetőségében." Mit tehet egy lokálpatrióta, zöld politikus egy fővárosi peremkerületben? Miként alakulhat át Pesterzsébet egy élhetőbb és szerethetőbb kerületté az itt élő környezettudatos polgárok összefogásával? Erre keresem a választ és természetesen beszámolok az önkormányzati üléseken történtekről, az általam képviselt és felvállalt ügyekről, akciókról, a mindennapi élményekről, munkáról.

Kövess minket a Facebookon!

Címkék

Ábrahám Géza (4) adó (3) adósság (4) ajánlószelvény (3) akadálymentes (7) akadálymentesítés (6) alkotmány (4) aradi vértanúk (3) aszfaltrajz (3) Átalakuló Duna-part (4) átláthatóság (5) átlátható gazdálkodás (5) atom (3) Bánó Miklós (5) Baross-Topánka (4) beszámoló (7) BKK (5) BKV (4) bölcsőde (5) bolhapiac (3) budapest (26) Budapest (3) bűnmegelőzés (6) bűz (5) bűzszennyezés (4) Címkék (5) civil (3) csaszny márton (4) dél-pesti kórház (4) demokrácia (12) diktatúra (3) DK (3) Dr. Vas Imre (6) Dr Vas Imre (4) Duna (6) Duna-part (24) einstand (3) esélyegyenlőség (17) ESMTK (12) fa (3) facsonkítás (4) fakivágás (7) Felcsút (4) Ferencváros (5) FIDESZ (31) fidesz (45) FKF Zrt. (4) foci (6) fogadd örökbe (3) fogadóóra (5) Földesi Gyula (26) földesi gyula (15) fórum (4) futópálya (4) globális felmelegedés (3) Gubacsi-lakótelep (7) Gubacsi lakótelep (3) hajléktalan (7) Hiller István (4) hulladék (4) hulladékkezelés (6) hulladékudvar (3) időközi választás (3) Illatos út (12) illegális hulladéklerakó (3) ingatlan (3) iskola (4) Jahn Ferenc (5) játszótér (6) JOBBIK (5) jódossós (3) Juhász Lajosné (3) Kaiser György (4) kampány (8) képviselő (6) kerékpár (6) Kiserdő (3) kiserdő (4) költségvetés (33) környezet (3) környezetvédelem (55) korrupció (9) Kosuti (5) kosuti (4) közbiztonság (3) közélet (3) közétkeztetés (8) közlekedés (10) közösség (5) közösségi kert (8) közösségi közlekedés (5) közösségi rendőrség (4) közösségi tervezés (21) kutya (4) kutyafuttató (7) lakossági fórum (3) légszennyezés (5) lehet más a politika (89) LMP (8) lmp (67) lomizás (3) Mach Péter (48) mach péter (74) Madarak és fák napja (3) magánnyugdíjpénztár (3) máltai (3) média (3) mediáció (3) Mediterrán-lakópark (18) megszorítás (3) MSZP (5) mszp (5) munka (3) munkajog (3) munkanélküliség (4) mutyi (3) nagy tibor (4) napirend (16) Nőnap (5) Nyitnikék Óvoda (3) önkormányzat (105) önkormányzati választás (3) orbán (4) Orbán Viktor (14) orbán viktor (5) óvoda (6) Paks (4) pályázat (6) Párbeszéd Magyarországért (9) parlagfű (6) párt (5) pavilonsor (5) Pensio (3) Pesterzsébet (42) pesterzsébet (133) petíció (4) polgármester (7) polgárőrség (3) politika (60) program (10) rendezvény (4) részvétel (7) részvételi demokrácia (22) részvételi költségvetés (15) rezsicsökkentés (4) sport (5) stadion (8) szabados ákos (20) Szabados Ákos (14) szavazás (3) szegénység (3) szelektív (5) szelektívszigetek (4) szemét (18) szemétgyűjtés (6) szennyvíz (3) szociális (6) takarítás (11) tankönyv (3) TAO (3) Tarlós (3) testület (34) testületi ülés (36) topánka utca (4) trafik (4) trafikmutyi (3) transzparencia (3) tüntetés (4) tűz (3) uszoda (6) utca (3) üvegzseb (3) választás (27) vasárnapi zárvatartás (3) vasút (5) vasútállomás (6) Vas Imre (11) vas imre (14) xx. kerület (109) zajvédelem (3) zebra (4) Zodony utca (8) zöld (12) Címkefelhő

Nem leszünk rabszolgák a hivatalban sem!

2019.01.28. 13:40 Mach Péter

Pesterzsébeten a jegyző álláspontja szerint a Polgármesteri Hivatal dolgozói közül senkit nem érint a rabszolgatörvény - vagyis az Mt. 109.§ (2) bekezdése -, ugyanis a munkaszervezés nem teszi szükségessé annak alkalmazását.

Üröm az örömben, hogy a kerület intézményeiben azonban sajnos közel 800 fő esetében alkalmazhatják.

thinkstockphotos-157359854-e1492595382369.jpgJanuár 17-én döntött úgy a pesterzsébeti képviselőtestület, hogy nem tekinti eldobható emberi erőforrásnak a munkavállalókat, ezért nem ért egyet a 2018. évi CXVI. törvényben megfogalmazott Munka Törvénykönyve módosításokkal, melyek a munkavállalókat hátrányosan érintik.

Emiatt a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 3:112. § (3). bekezdése alapján utasította az általa alapított gazdasági társaság (Integrit- XX. Kft. 1205 Budapest, Jókai Mór utca 89.) vezető tisztségviselőjét, hogy a munkaszervezés során a munkavállalóira vonatkozóan legfeljebb évi 250 óra (kollektív szerződés esetén legfeljebb évi 300 óra) rendkívüli munkaidőt, valamint legfeljebb 12 havi munkaidőkeretet alkalmazzon.

A képviselőtestület azonban csak az önkormányzati cégek esetében élhetett ezen jogával. A Polgármesteri hivatal és az Önkormányzat intézményei esetében nem.

Azért is tettem fel az ülésen a „Bizottságok beszámolói és tagcserék, kérdések, bejelentések, valamint interpellációk” napirend keretében kérdéseket a polgármester úr felé, mert válaszokat akartam kapni arra, hogy a hivatal és az önkormányzat dolgozói esetében hány főt érinthet a rabszolgatörvény, és alkalmazni kívánják-e.

A Magyar Köztisztviselők és Közalkalmazottak Szakszervezete (MKKSZ) véleménye szerint ugyanis a polgármesteri hivatalnál foglalkoztatott munkavállalóra vonatkozó külön szabály szerint ugyanis a 2011. évi CXCIX. törvény a közszolgálati tisztviselőkről Kttv. 258. § (7) bekezdése nem zárja ki, tehát lehetővé teszi a polgármesteri hivatal munkavállalóira az Mt. 109.§ (2) bekezdésének alkalmazását, mely szerint – a munkavállaló és a munkáltató írásbeli megállapodása alapján – naptári évenként legfeljebb százötven óra rendkívüli munkaidő rendelhető el (önként vállalt túlmunka).

A Magyar Köztisztviselők és Közalkalmazottak Szakszervezete (MKKSZ) az állami és az önkormányzati igazgatási szervezetek (hivatalok), költségvetési intézmények, gazdasági és társadalmi szervezetek munkavállalóinak, az ezekről a munkahelyekről munkanélkülivé váltak és nyugdíjasok országos érdekképviseleti és érdekvédelmi szervezetének elnöksége szombati döntése szerint kéri is, hogy amíg nem módosul a törvény – az Mt. vagy a Kttv. – addig se használják a hivatalok az Mt. 109. § (2) bekezdését.

Dr. Demjanovich Orsolya jegyző írásban adott válasza részben ellentmondott a szakszervezet jogi állásfoglalásának, szerinte ugyanis a Munka Törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény (Mt.) rendelkezéseit nem kell alkalmazni, ugyanis a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvénynek (Kttv.) az Mt. már nem háttérjogszabálya.screenshot_2019-01-28_13_28_36.png

Ennek köszönhetően azonban a pesterzsébeti polgármesteri hivatalban az Mt. fenti szabályait nem alkalmazzák a köztisztviselői jogviszonyban dolgozókra. Így a hivatalban csupán négy főt érinthetne a változás. A kapott válasz szerint 2 fő esetében egyáltalán nem merül fel rendkívüli munkaidő (túlóra) alkalmazása, a másik 2 fő esetében előfordul, de eddig náluk is messze alatta maradt éves szinten még a 250 munkaórának is.

A jegyző válasza szerint „kijelenthető tehát, hogy a Polgármesteri Hivatal dolgozói közül senkit nem érint az Mt. 109.§ (2) bekezdése, ugyanis a munkaszervezés nem teszi szükségessé annak alkalmazását”.

Az Önkormányzat intézményeiben dolgozó közalkalmazottakra azonban a jegyző véleménye szerint is irányadó lehet a rabszolgatörvény miatti módosítás, ez 780-790 főt érinthet.

Öröm az ürömben, hogy készült felmérés az elmúlt időszak rendkívüli munkavégzéseit illetően. A jegyző szerint az intézményvezetőkkel való egyeztetés alapján az a következtetés vonható le, hogy a megelőző években egyetlen intézménynél sem volt szükséges 250 órát meghaladó rendkívüli munkaidő alkalmazása, s ez a jövőben sem lesz indokolt, bár sajnos erre ígéretet nem kaptunk.

26 komment

Címkék: önkormányzat polgármester hivatal rabszolga jegyző rabszolgatörvény

A bejegyzés trackback címe:

https://machpeter.blog.hu/api/trackback/id/tr6114593634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szepipiktor 2019.01.29. 15:29:18

Munkaügyek.
Remek sorozat volt...
Nem lehetne egyszer egy olyan törvényt készíteni, hogy ez a szakmai kör eljusson oda, hogy megfelelő hatékonységgal dolgozzon? Mert a mai 50-60% miatt érdemes lenne munkárafogni őket.
Nem tudom mi lenne velük, ha nem a 70-es évek kézi bürokráciája lenne hazánkban, hanem mondjuk minden digitalizálva és az emberek online intézhetnék a dolgaikat...
Nem kell engem támadni, meg kell nézni, mennyi idő napjainkban egy személyi okmány intézése!
Elérhető lenne az is, hogyha 8-kor van nyitás, akkor 8-kor az összes asztalnál elinduljon a munka és ne 10-re álljon fel a rendszer...

Jakab.gipsz 2019.01.29. 15:51:30

Dolgozni akkor kell, amikor munka van.

nemecsekerno_007 2019.01.29. 16:19:03

Közszféra. Akár sztrájkolhatnak is a következő 100 évben.

Vissza se kell jönni... Megoldjuk másként...

felső határ nincs 2019.01.29. 16:37:59

dehogynem lesztek rabszolgak

élhetetlen 2019.01.29. 16:47:48

@nemecsekerno_007: „Közszféra. Akár sztrájkolhatnak is a következő 100 évben.”. Igen, az már kiderült, hogy te felnőttél tanár nélkül, és valahogy megtanultál elemi szinten írni, és ez neked elég ahhoz, hogy itt lökd a hülyeségeidet. Ettől függetlenül, az országnak szüksége van pl. tanárokra, védőnőkre, akik közalkalmazottak, azaz a közszférában dolgoznak.

élhetetlen 2019.01.29. 17:20:15

@szepipiktor: Most hosszan írok, bocs. Igen, digitalizáció, jaj, de modern. Nem kell már személyi sem, lakcímkártya sem, jogsi sem, elég egy chip, aztán majd az interneten keresztül leolvassák. Nálam most másfél napig állt az internet. Ha az van, amiről álmodsz, akkor ennyi ideig nem létezel. Sőt, ha baleseted van, még a vércsoportodat sem látják, hogy beszóljanak a balesetire, hogy mit készítsenek elő. De jó! Más. Vagy belebotlottál, vagy nem. TB kártya. Stopot mutat, elintézed, jó egy hétig, még valamit foltoznak a rendszeren, visszatöltés, újra stopon vagy. Megint elintézed, de ha közben kell valami, akkor magyarázod a gyógyszertárban, sok ember előtt, hogy nem potyautas vagy. Más. Az elektronikus tárolási eszközök, 5-10 év alatt kimennek a mosásba. Az áttöltés az újba nem megy adatvesztés nélkül, mert az új egyszerűen nem olyan, mint a régi. Más. Régi adatokhoz hozzáférés. Példa, védőnői rendszer. Kartonok, születési év, és név szerint. Bemegy a terhes nő, hogy nem tudja, kapott-e oltást rubeola ellen. Öt perc, kartont kikap, megmondja a védőnő. Na, ha ezt digitalizálják, és a tároló hely miatt archiválnak, nézd meg, hogy egy háttér tárolóról mennyi idő alatt töltöd vissza a szükséges infót, és esetleg közli a rendszer, hogy nincs elég tárhely visszatölteni az infót. Más. Ha adott falusi templom nem égett le, akkor sok száz évre is megvannak a születések, halálok. Kíváncsi lennék, hogy az ükunokád hol talál rólad valamit. Persze, majd a felhőben, ahova mindent feltöltenek. És, ha az a technológia változik? Mielőtt félreértenél, én több, mint negyvenöt évvel ezelőtt számítástechnika szakon végeztem, és az életemet az informatikával töltöttem. Tudom, miről beszélek. Az aggályaim nem légből kapottak.

felső határ nincs 2019.01.29. 17:23:57

"Sőt, ha baleseted van, még a vércsoportodat sem látják, hogy beszóljanak a balesetire, hogy mit készítsenek elő."

Miert most hol latjak? Vert vesznek azt jonapot.

élhetetlen 2019.01.29. 20:01:18

@nemecsekerno_007: Én laza vagyok, ez könnyen megy, de te próbálj meg gondolkodni, okosodni, az már nehezebb ügy.

élhetetlen 2019.01.29. 20:05:56

@felső határ nincs: Bocs, eddig úgy tudtam, hogy egy normális ember irattárcájában ott van a vércsoportja, és, hogy cukorbeteg-e, és, hogy mire allergiás, nehogy tévedésből el tegyék lábalól.

felső határ nincs 2019.01.30. 07:28:24

@élhetetlen: Nincs ott. Majd 40 evesen fingom nincs a vercsoportomrol, ugyan honnan tudnam? Semmilyen hivatalos iraton nem szerepel.

Masreszt aki tudja, az a digitalis korban is beteheti a tarcajaba, ergo mirol beszelsz?

midnightcoder2 2019.01.30. 09:24:25

@élhetetlen: Ja. Emlékszem, amikor szemklinikán voltam egy fertõzéssel tíz kezelésre született vagy 5 különbözõ kartonom ugyanazon intézményen belül, mert az elõzõleg megírtakat képtelenek voltak megtalálni. Tényleg kurva jó volt. A doktornéni pedig golyóstollal rajzolta fel a kartonra hogy milyen alakú a fertõzés, persze a karton legközelebb már nem volt meg. Mindez Európa közepén, Budapesten, igaz még úgy 2008 tájékán. Az adathordozó ott a Józsi bácsi volt aki egy kézi kocsin hurcolászta a kartonokat a dokik és a pince között.

Az persze más kérdés, hogy idehaza nincs pénz IT-ra (sem), és ami van azt meg ellopják, de az nem jelenti azt, hogy nem lehet ezt jól csinálni.

nemecsekerno_007 2019.01.30. 09:43:56

@élhetetlen: A közszférát inkább csökkenteni kéne, mert az pénzbe kerül, persze bármelyik részét kérdezzük mindegyik azt mondja, hogy ő nélkülözhetetlen...

na__most__akkor 2019.01.30. 12:18:22

@felső határ nincs:
Hát igen.
"Vert vesznek azt jonapot."

Viszontlátásra agyar nyelv, magyar ékezet...
Ékezet, baszdmeg, ékezet! Magyar vagy vagy mialófasz?

A hülyeségnek felsőhatára nincs.

Azután - aztán - osztán - oszt - azt.
AZT neked, oda, ahova kell !

Fajmagyar... fajfideszes...

Omnisapient 2019.01.30. 14:12:15

@szepipiktor: Nem állítom, hogy minden tökéletes, mert távolról sem az. Viszont szerintem komoly fejlesztések és fejlődés ment végbe néhány olyan ügy esetében, amit okmányirodában vagy kormányablakban kell intézni, pl. személyi igazolvány és útlevél kiváltása/újítása. Pl. a székesfehérvári okmányirodában nagyon átalakították az ügyfelek fogadására fenntartott teret: modern, a régihez képest még tágas is és rálátni az ügyintézők többségére, akik rendesen pörögnek.
Persze van még hely fejlődésre bőven. Pl. ha már lehet ügytípust, irodát és időpontot választani egy ügy intézéséhez, akkor lehessen az ügytípusnak megfelelő adatokat már az időpontfoglaláskor megadni, ezzel ettől megkímélve az ügyintézőt, ezzel is rövidítve a helyszínen töltendő időt. Egy-egy ügyfél ebből szerintem nem látna többet, mint egy-két perccel gyorsabb ügyintézést az ő esetében, viszont amikor 15-en állnak előtte sorban, akkor 15-20 perccel korábban is sorra kerülhetne, az okmányiroda meg azt látná, hogy ugyanannyi idő alatt több ügyfelet tudtak kezelni.
Szívesen megnézném, hogy Észtországban ezek a dolgok hogy mennek. Több irigylésreméltó dolgot olvastam róluk az utóbbi néhány évben.

élhetetlen 2019.01.30. 15:13:05

@felső határ nincs: „Majd 40 evesen fingom nincs a vercsoportomrol, ugyan honnan tudnam?„. például, ha egyszer is adtál volna vért, tudnád. „a digitalis korban is beteheti a tarcajaba”. Persze, de amiről az ember úgy tudja, hogy a megfelelő ember eléri a megfelelő helyről, azt általában nem hurcolja magával. De mindegy.

élhetetlen 2019.01.30. 17:15:22

@midnightcoder2: Nem vitatkozok, csak másképp látom a dolgokat. A dossziék ott kellenek, ahol életútkövetés van. Pl. védőnő, körzeti orvos. Te biztosan el tudod képzelni a végtelen méretű tárolóhelyet, ahol az ország összes emberének az egész életében bekövetkezett eseményeit élőben tárolják, hogy egy következő zárójelentést hozzá lehessen csatolni. Mert, ha archiválnak, akkor megette a fene, mert vagy vissza kell hozni az egész anyagot, vagy szanaszét van az egész, és nincs értelme. Ha papíron van, és megkaptam, viszem egy dossziéban. „persze a karton legközelebb már nem volt meg”. Ez a szöveg nem sokat ér, mert ahol nem tudnak egy kartoték rendszert kezelni, ott a számítógépes rendszerben is tudnak kupit csinálni. Országos rendszernek ott van jövője, ahol csak az aktuális adatnak kell elérhetőnek lenni. Személyi, jogosítvány, amiből jellemzően egy van egy embernek. (vagy legalább limitált az adattartam, pl. NAV, talán öt év). De még azt is el lehet tolni, lásd TB kártya. Egy intézményen belül nagyon hasznos, most voltam öt napig a Szent Imrében, a szakorvosok is a belső rendszeren kommunikálnak, kérnek vizsgálatot, az eredmény is a gépben, de megkapod papíron is, és gondolom, addig élsz a rendszerben, amíg bent vagy. Itt mindenki úgy viselkedik, mintha rendszer összeomlás nem létezne, pedig létezik. És, ha délelőtt kaptál valamit, amiből nem jönne jól egy újabb adat, akkor nem megoldás a tegnapi mentés visszatöltése. De ez csak az én véleményem.

2019.01.30. 18:40:42

@Omnisapient:
Amióta kormanyablakok vannak, bizonyos ügyek lehet, hogy egyszerűbbek lettek (pl. személyigazolvány), míg más ügyekkel sokkal nagyobb szívás van, mint korábban (pl. lakcímkártya).

2019.01.30. 18:46:23

@élhetetlen:
Baromi rossz példát hoztál, mert a vércsoport 2 féle módon érhető el vizsgálat nélkül azonnal:

1. Ott van a beteg zsebében az iratai között. Nos, ez független attól, hogy milyen a rendszer, az vagy ott van felírva, vagy nem. A jogsi tartójára rá van nekem írva, mondjuk az a pénztárcámban van, mert az irattartóba túl nagy lenne.

2. Ha kórházba kerül, akkor ott egy adatbázisban, vagy ott egy iratkupacban. Szerinted melyik gyorsabb, esélyesebb, hogy meglesz?

2019.01.30. 19:29:03

@élhetetlen:
És ha nem abban a kórházban van az aktakupac, ahova kerülök? Vagy elég, elkavarják, stb. ? A digitális adatokat archiválni is egyszerű, és pont hogy ha új rendszerbe kell migrálni, megvalósítható adatvesztés nélkül, szemben a papírral, ami egyre rosszabb állapotba kerül míg olvashatatlanná nem válik.

Egyébként sokkal nagyobb adathalmaz is online elérhető világszerte egyes közösségi vagy épp felhőszolgáltató oldalakon, egyáltalán nincs olyan technikai akadály, amit látni vélsz.

élhetetlen 2019.01.30. 20:36:13

@Zabalint: „Baromi rossz példát hoztál”. Lehet, de nagyon nem értelek. Ezt írtam „Bocs, eddig úgy tudtam, hogy egy normális ember irattárcájában ott van a vércsoportja, és, hogy cukorbeteg-e, és, hogy mire allergiás, nehogy tévedésből eltegyék lábalól”. Most te leírod, hogy te is magadnál hordod. Ha kórházba kerülsz, az most nem működik, mert nem tudok országos rendszerről, és az nem sokat segít, ha van rólam valami a Szent Imrében, de egy újpesti kórházba visznek, ha elgázoltak, mert ott semmit sem tudnak előszedni.
Amit arról írtam, hogy HA lenne országos, minden beteg minden kórelőzményét tartalmazó rendszer, akkor még mindig ott van egy leállás, egy összeomlás lehetősége. És sok esetben kényelmesebb is a papír, pl egy védőnői szolgálatnál. Megszül a nő, bekerül egy lap a dossziéjába, és nyitnak egyet a gyereknek a megkapott oltásokkal. Következő oltást hozzáírják, és ott van minden egy helyen. A körzeti orvosom, aki kissé technika mániás, még ő is kinyomtatja az e-mail-ben átküldött leletet, és beteszi az papírjaim közé, mert tudja, hogy az a gép, ami elromolhat, az el is romlik néha. Na, csak összefoglaltam a véleményemet, és, ha ráérsz, írd meg, hogy mi volt a rossz a példámban.

élhetetlen 2019.01.30. 20:47:20

@Zabalint: Látom, már válaszoltál. „egyáltalán nincs olyan technikai akadály, amit látni vélsz.”. Értettem, kérek engedélyt meghunyászkodni. Egy éve volt, hogy valaki azt írta, hogy olyan nincs, hogy egy nagy rendszer összedől. Aztán összedőlt két hét múlva a British Airways. Tudom ez sem történt meg. A technika 100%-ig megbízható, a papír meg csak 400-500 évet bír ki. (na, persze nem a mai technikával, ahol képes a számláról minden eltűnni három hónap alatt, és marad az üres papír).

2019.01.31. 10:45:58

@élhetetlen:
Nem a papír nem bír ki 400-500 évet átlagosan, csak fordítva közelíted meg a témát, a ma rendelkezésre álló többszáz éves papirokat nézed, nem azt, hogy az akkor keletkezettből mennyi maradt meg.

A digitális technika előnye ebből a szempontból épp a a hibajavító kódokból fakadó reprodukálhatósá és a sokkal egyszerűbb helyi és földrajzi adattükrözés, valamint archiválas lehetősége.

Az meg hogy pl. órákig nem tudod elérni karbantartás vagy hiba miatt, általában a papír alapú hagyomanyos hozzáféréshez képest még mindig gyorsabb elérést jelent. Lásd pl. ha más kórhazban vannak az irataid.

2019.01.31. 10:49:59

@élhetetlen:
"Amit arról írtam, hogy HA lenne országos, minden beteg minden kórelőzményét tartalmazó rendszer, akkor még mindig ott van egy leállás, egy összeomlás lehetősége."

Az országos rendszer sem zárja ki, hogy legyen helyi másolat a helyi kórhazban, ha viszont nincs ilyen országos rendszer, akkor másik kórházban meg szívás van. Az elektronikus tárolás egy plusz lehetőség, nem foszt meg semmi olyantól, amit a papír tudott, az adathiba sem gyakoribb, csak a papír alapú tarolásnál ugyanezeket emberek okozzák közvetlenül.

élhetetlen 2019.01.31. 12:44:08

@Zabalint: Itt feladom. „Nem a papír nem bír ki 400-500 évet átlagosan… hogy az akkor keletkezettből mennyi maradt meg.”. Az anyakönyvek a falusi templomokban is elérhetők, hacsak nem volt egy nagy tűz. Nem mondhatom azt, hogy és majd nézd meg, hogy a most rögzített digitális adatokból mennyi marad meg ötszáz év múlva, mert ez csak elképzelés, és a tied más, mint az enyém. „Az elektronikus tárolás egy plusz lehetőség”. Ez igaz, ezt én is írtam a Szent Imre kapcsán, de, ha kiadják papíron is a zárójelentést, és az nálam van, azt vihetem magammal a másik orvoshoz, vagy, ha szükséges, egy óra alatt taxival utánam hozza valaki. „az adathiba sem gyakoribb, csak a papír alapú tarolásnál ugyanezeket emberek okozzák közvetlenül.”. Ja, a gépbe meg automatikusan kerülnek be az adatok, nem emberek viszik fel. Ha kellően rugalmas, paraméterezhető egy rendszer, azért el lehet tolni pár ezer adat tömeges felvitelét. Nem vitatkozok, de az utolsó 15 évemet adat javítással töltöttem egy országos rendszerben, pedig, ugye adathiba az nincs. Csak annyi, hogy én nem bíznék MINDENT a felhőre.

guzuke 2019.03.23. 11:22:40

@Jakab.gipsz: Hiteltelen vagy a neved nélkül.
süti beállítások módosítása