Organikus káosz - Utolsó kommentek
blfr8@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://machpeter.blog.hu/2017/10/31/miert_mindig_a_del-pestit_bantjak/full_commentlist/1#c39990360
Válasz erre: Miért mindig a Dél-pestit bántják?
2021-03-14T09:49:24+01:00
2021-03-14T09:49:24+01:00
Betti Kiss
http://blog.hu/user/811466
Update: sok minden nem valtozott,az ujabb botany pedig a koronavirus elleni oltasok bena szervezese...fejetlenseg,a nepet nem szabalyozzak ,csodulet alakult ki a hatarozott iranyitas hianya miatt.Ez egy no-go korhaz.
https://machpeter.blog.hu/2019/10/20/egy_szazhusz_eves_feher_nyar_talalkozasa_a_magyar_organikus_epiteszettel/full_commentlist/1#c39853502
Válasz erre: Egy százhúsz éves fehér nyár találkozása a magyar organikus építészettel
2021-02-17T11:56:32+01:00
2021-02-17T11:56:32+01:00
Irén Szabolcs
http://blog.hu/user/1577966
Van egy rossz hirem! A XX. Mátyás király téren nincs és nem is volt 120 éves nyárfa meg semmilyen fa! A nővérem üttörőcsapta ültette a fákat aki most 74 éves, tehát max. 60 éves fáról lehet szó! a szakértői vizsgálatot kidobhajtják a kukába! Ez az egész cirkusz ellenzéki megmozdulás!! amikor a téren térdik jártak a szemétben és mocsokba egy természedvédő sem emelte fel a szavát! Én 65 éve lakom a tér közvetlen közelébe és nem fényképről ismerem a környéket!
https://machpeter.blog.hu/2016/03/23/mentsuk_meg_a_pesterzsebeti_jodos-sos_gyogyfurdot/full_commentlist/1#c39311702
Válasz erre: Mentsük meg a Pesterzsébeti Jódos-Sós Gyógyfürdőt!
2020-11-30T10:17:42+01:00
2020-11-30T10:17:42+01:00
László Fölkel
http://blog.hu/user/1565994
MERT LENYÚLTÁK A PÉNZT
https://machpeter.blog.hu/2020/09/23/viszlat_es_kosz_a_halakat_411/full_commentlist/1#c39002262
Válasz erre: Viszlát, és kösz a halakat!
2020-09-28T07:10:27+02:00
2020-09-28T07:10:27+02:00
midnight coder
http://blog.hu/user/126052
Amúgy egyébként az Index különösebben nem változott az elmúlt hetekben, hónapokban. Sőt, ha lehet még több kommunista cikk van a blogketrecben, különös tekintettel a Médianaplóra.
https://machpeter.blog.hu/2020/09/23/viszlat_es_kosz_a_halakat_411/full_commentlist/1#c39002260
Válasz erre: Viszlát, és kösz a halakat!
2020-09-28T07:08:08+02:00
2020-09-28T07:08:08+02:00
midnight coder
http://blog.hu/user/126052
"Legelemibb célunk rácáfolni arra a mélyen rögzült tévhitre, amely szerint ép eszű és erkölcsű embernek nem szabad politizálásra adnia a fejét."<br />
<br />
Mutass egy politikust a világban aki ép eszű és erkölcsű. Ez a három dolog kizárja egymást, és nem tegnap hanem évszázadok óta, és nem csak nálunk.
https://machpeter.blog.hu/2020/09/23/viszlat_es_kosz_a_halakat_411/full_commentlist/1#c38982834
Válasz erre: Viszlát, és kösz a halakat!
2020-09-23T19:33:49+02:00
2020-09-23T19:33:49+02:00
zord íjász
http://blog.hu/user/1042682
Bloggertárs. Ez neked (is) szól. És mindjárt be is rakom a búcsúdat ( a linket) kiegészítésképpen a blogposzt alá, kommentként.<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="https://zordidok.blog.hu/2020/09/22/rugalmas_elszakadas_571">zordidok.blog.hu/2020/09/22/rugalmas_elszakadas_571</a><br />
<br />
Azt hiszed, ez a helyes lépés?
https://machpeter.blog.hu/2020/03/28/celba_ert_a_vonattal_a_belvarosba/full_commentlist/1#c38357084
Válasz erre: Célba ért a "Vonattal a belvárosba!"
2020-04-01T11:39:20+02:00
2020-04-01T11:39:20+02:00
_Neville
http://blog.hu/user/192377
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/03/28/celba_ert_a_vonattal_a_belvarosba?full_commentlist=1#c38353866" class="reply_nick_334655" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38353866 );">@Mach Péter</a>: Tudom. Erre megoldás lehetne, ha meglépnék a félórás sűrítést, és az egyik járat erre, a másik arra lenne optimalizálva. Ugye az idei menetrendben terveztek is délegyházi betétjáratokat, de a véglegesből végül kihúzták.
https://machpeter.blog.hu/2020/03/28/celba_ert_a_vonattal_a_belvarosba/full_commentlist/1#c38353866
Válasz erre: Célba ért a "Vonattal a belvárosba!"
2020-03-31T16:46:23+02:00
2020-03-31T16:46:23+02:00
Mach Péter
http://blog.hu/user/334655
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/03/28/celba_ert_a_vonattal_a_belvarosba?full_commentlist=1#c38352268" class="reply_nick_192377" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38352268 );">@_Neville</a>: mondjuk egyre többen használják Kelenföld felé, úgyhogy nyilván az is kellemetlenséget okozna sokaknak (bár valóban ez a legkisebb csoport most, de én ismerek 5-6 embert is, akik így utaznak).
https://machpeter.blog.hu/2020/03/28/celba_ert_a_vonattal_a_belvarosba/full_commentlist/1#c38353082
Válasz erre: Célba ért a "Vonattal a belvárosba!"
2020-03-31T13:57:54+02:00
2020-03-31T13:57:54+02:00
Haraszti
http://blog.hu/user/1443703
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/03/28/celba_ert_a_vonattal_a_belvarosba?full_commentlist=1#c38352268" class="reply_nick_192377" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38352268 );">@_Neville</a>: Pontosan, egyetértek!
https://machpeter.blog.hu/2020/03/28/celba_ert_a_vonattal_a_belvarosba/full_commentlist/1#c38353064
Válasz erre: Célba ért a "Vonattal a belvárosba!"
2020-03-31T13:53:57+02:00
2020-03-31T13:53:57+02:00
Haraszti
http://blog.hu/user/1443703
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/03/28/celba_ert_a_vonattal_a_belvarosba?full_commentlist=1#c38352850" class="reply_nick_334655" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38352850 );">@Mach Péter</a>: Nem kötözködésképpen, csak pontosításként.<br />
16 óráig dolgozom, a Kökiből induló 16,27-es Székesfehérvári vonattal nem érem el a 16,29-kor Ferencvárosban lévő Kunszentmiklósi vonatot. Tehát vagy várok Ferencvárosban 17,29-ig és leszállok 17,48-kor. Vagy bóklászom feleslegesen a Köki Terminálban, megvárom a 16,57-kor induló Martonvásári vonatot, ami 17,05-kor van Ferencvárosban és ott is várok még 24 percet és leszállok 17,48-kor<br />
Míg tavalyig 16,21-kor felültem a vonatra és leszálltam 16,48-kor. <br />
Ön szerint ez nem 60 perc? <br />
Vagy, igen, felszállhatok a 151-esre és gyomorideggel utazhatok végig, hogy vajon odaér-e 16,36-ig Erzsébetre(lámpák, megállók, forgalom miatt) vagy várnom kell Erzsébeten 50-55 percet.<br />
Még mindig úgy gondolja, hogy ez 20 perc?<br />
Nem vagyok egyedül ezzel a problémával, ugyanazokat az arcokat látom várakozni, nap mint nap.
https://machpeter.blog.hu/2020/03/28/celba_ert_a_vonattal_a_belvarosba/full_commentlist/1#c38352850
Válasz erre: Célba ért a "Vonattal a belvárosba!"
2020-03-31T13:19:57+02:00
2020-03-31T13:19:57+02:00
Mach Péter
http://blog.hu/user/334655
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/03/28/celba_ert_a_vonattal_a_belvarosba?full_commentlist=1#c38351468" class="reply_nick_1443703" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38351468 );">@Haraszti</a>: Amit ír, az pont 20 perc kiesést jelent délután, ami persze nem kényelmes, de nem 50 perc. <br />
<br />
De csak ismételni tudom, a 151-es buszjáratot érdemes vizsgálni és a ferencvárosi átszállás lehetőségét.
https://machpeter.blog.hu/2020/03/28/celba_ert_a_vonattal_a_belvarosba/full_commentlist/1#c38352268
Válasz erre: Célba ért a "Vonattal a belvárosba!"
2020-03-31T11:21:44+02:00
2020-03-31T11:21:44+02:00
_Neville
http://blog.hu/user/192377
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/03/28/celba_ert_a_vonattal_a_belvarosba?full_commentlist=1#c38351468" class="reply_nick_1443703" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38351468 );">@Haraszti</a>: Igazából ha úgy járna az S25, mint pár éve, akkor pont ideális lenne a csatlakozás mindkét irányba. Kb 5 percet kellene várni Ferencvárosban. Most Kelenföldre lett optimalizálva, mert ugye még akkor lett kitalálva, mikor ez is Kökire ment, ahhoz minek átszállás. Aztán úgy maradt egyelőre.
https://machpeter.blog.hu/2020/03/28/celba_ert_a_vonattal_a_belvarosba/full_commentlist/1#c38351468
Válasz erre: Célba ért a "Vonattal a belvárosba!"
2020-03-31T07:59:31+02:00
2020-03-31T07:59:31+02:00
Haraszti
http://blog.hu/user/1443703
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/03/28/celba_ert_a_vonattal_a_belvarosba?full_commentlist=1#c38350346" class="reply_nick_334655" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38350346 );">@Mach Péter</a>: Tudja kedves képviselő úr, a 151-es annyira vacak járat, hogy én a munkahelyemre hamarabb beérek Ferencváros - <br />
1 villamos - 99-es busz - 7 perc séta útvonallal, mint Erzsébet - 151-es - 5 perc séta útvonalon.<br />
Egyébként meg nem rossz a Keleti, ha azon is lobbizna, hogy akiknek a Köki lenne jó, azok hamarabb kapjanak csatlakozást Ferencvárosban, reggel is és délután is. Nézze meg a menetrendeket, a minden óra 27-kor induló Székesfehérvári vonattal nem lehet elérni az óra 29-kor Ferencvárosban lévő Kunszentmiklósi vonatot. Így az ember kénytelen a minden óra 57 perckor Kökiből induló Martonvásári vonatot megvárni és Ferencvárosban még eltölteni 20 percet. Ez délután 1 óra kiesést jelent, nem 10 percet.
https://machpeter.blog.hu/2020/03/28/celba_ert_a_vonattal_a_belvarosba/full_commentlist/1#c38351436
Válasz erre: Célba ért a "Vonattal a belvárosba!"
2020-03-31T07:47:03+02:00
2020-03-31T07:47:03+02:00
Haraszti
http://blog.hu/user/1443703
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/03/28/celba_ert_a_vonattal_a_belvarosba?full_commentlist=1#c38348950" class="reply_nick_192377" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38348950 );">@_Neville</a>: A "durván" nőtt a kihasználtság, szerintem enyhe túlzás. Akkor fogunk pontos képet kapni, ha már az M3 metró elkészült és az emberek visszaszoknak rá. <br />
Azért azt se felejtsük el, hogy nem mindenki a belvárosba tart dolgozni/iskolába. Kökiben van néhány buszjárat (10-12) amik nem a belvárosban visznek, hanem Zuglóba, Pestlőrincre, Kispestre, Kőbányára, mert Kőbánya nem csak Kökiből áll. Dél-pesti agglomerációból ezeket a területeket Kökiből lehet a legkényelmesebben elérni.
https://machpeter.blog.hu/2020/03/28/celba_ert_a_vonattal_a_belvarosba/full_commentlist/1#c38350346
Válasz erre: Célba ért a "Vonattal a belvárosba!"
2020-03-30T20:12:39+02:00
2020-03-30T20:12:39+02:00
Mach Péter
http://blog.hu/user/334655
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/03/28/celba_ert_a_vonattal_a_belvarosba?full_commentlist=1#c38349114" class="reply_nick_1522762" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38349114 );">@2330</a>: szeretem az álnéven nicknevet váltogató trolljaim közül azokat akik még önérzetesek is.<br />
<br />
De végre érdemi véleményt is formált a személyeskedésen túl. <br />
<br />
A 151-sel papiron 20 perc az út, ez sajnos csúcsidőben több, kb. 25 perc.<br />
<br />
A vonat 17 perc alatt ért a kökibe. <br />
<br />
Ez átszállással kb. 10 perc különbség, ezt kellene lecsökkenteni.
https://machpeter.blog.hu/2020/03/28/celba_ert_a_vonattal_a_belvarosba/full_commentlist/1#c38350304
Válasz erre: Célba ért a "Vonattal a belvárosba!"
2020-03-30T19:59:19+02:00
2020-03-30T19:59:19+02:00
totii
http://blog.hu/user/98146
Nekem nem sikerült kibogarásznom a válaszlevélből, hogy június 20-a után is a Keletibe mennek a vonatok - vagyis ez így konkrétan nincs leírva.<br />
Nem tudom, mennyire megoldható csak az egri vonatok menetrendjének átalakításával, hogy az S25-ösök is beférjenek a Keletibe. Ugyan most vágányzári menetrend van, így nem feltétlenül lehet megfelelő következtetéseket ebből levonni, de a kunszentmiklósi vonatok 42, az egri vonatok (két óránként) 50 percet állnak a Keletiben - laikusként gondolom, hogy mindkettő csökkenthető annyival, hogy még legyen bőven idő az utascserére, illetve a menetrendi tartaléknak (ehhez ugye vagy korábban kell a Keletiből indulniuk a vonatoknak, vagy a másik végállomásról később indulniuk). Tényleg kíváncsi vagyok, hogy ez megoldható-e a többi vonat menetrendjének megtartásával.
https://machpeter.blog.hu/2020/03/28/celba_ert_a_vonattal_a_belvarosba/full_commentlist/1#c38350098
Válasz erre: Célba ért a "Vonattal a belvárosba!"
2020-03-30T19:13:08+02:00
2020-03-30T19:13:08+02:00
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/03/28/celba_ert_a_vonattal_a_belvarosba?full_commentlist=1#c38349114" class="reply_nick_1522762" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38349114 );">@2330</a>: <br />
A belvárosból is szállnak még át jópáran, és ez jóval több embert jelent, mint amennyien a köki felé mennének. Korábban ők szívtak.<br />
<br />
Ráadásul a köki felé ez egy meglehetősen logikátlan útvonal volt, mert délről bement Ferencvárosig, majd vissza párhuzamosan kifelé dél-keletre.
https://machpeter.blog.hu/2020/03/28/celba_ert_a_vonattal_a_belvarosba/full_commentlist/1#c38349114
Válasz erre: Célba ért a "Vonattal a belvárosba!"
2020-03-30T15:10:26+02:00
2020-03-30T15:10:26+02:00
2330
http://blog.hu/user/1522762
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/03/28/celba_ert_a_vonattal_a_belvarosba?full_commentlist=1#c38348170" class="reply_nick_334655" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38348170 );">@Mach Péter</a>: Utazott már ön 151-sel Kökiig? Elárulom, nem 10 perc. Onnan pedig aki nem közvetlen a Kökinél dolgozik/jár iskolába, hanem arrébb, valami másra szintén át kell szállnia. Ez már nem egy átszállás.<br />
Illetve ezt a fideszezést kérem fejezze be, ez teljesen pártsemleges kérdés, és csak Önt minősíti.
https://machpeter.blog.hu/2020/03/28/celba_ert_a_vonattal_a_belvarosba/full_commentlist/1#c38348950
Válasz erre: Célba ért a "Vonattal a belvárosba!"
2020-03-30T14:43:09+02:00
2020-03-30T14:43:09+02:00
_Neville
http://blog.hu/user/192377
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/03/28/celba_ert_a_vonattal_a_belvarosba?full_commentlist=1#c38347536" class="reply_nick_1443703" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38347536 );">@Haraszti</a>: A tények makacs dolgok: durván nőtt a kihasználtság, mióta a Keletibe jár a vonat. Szóval a többség nem a város szélére tart, hanem a belváros felé, ergo jobb nekik. Ennyi.<br />
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/03/28/celba_ert_a_vonattal_a_belvarosba?full_commentlist=1#c38347972" class="reply_nick_1522762" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38347972 );">@2330</a>: És 2005 decemberétől tavaly áprilisig mennyivel többen szívtak azért, mert egyedüli elővárosi vonalként nem ment be értelmesen a belvárosba innen semmi?
https://machpeter.blog.hu/2020/03/28/celba_ert_a_vonattal_a_belvarosba/full_commentlist/1#c38348932
Válasz erre: Célba ért a "Vonattal a belvárosba!"
2020-03-30T14:40:52+02:00
2020-03-30T14:40:52+02:00
_Neville
http://blog.hu/user/192377
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/03/28/celba_ert_a_vonattal_a_belvarosba?full_commentlist=1#c38347586" class="reply_nick_334655" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38347586 );">@Mach Péter</a>: Mondjuk nem tudom mennyire érdemes itt fideszezni, párbeszédezni, vagy bármizni, ez nekem tökre pártsemleges dolognak tűnt. Az aláíró ismerőseim se politikai alapon álltak mellé. Szóval nem hinném, hogy itt kell keresni a törésvonalat a témában.
https://machpeter.blog.hu/2020/03/28/celba_ert_a_vonattal_a_belvarosba/full_commentlist/1#c38348170
Válasz erre: Célba ért a "Vonattal a belvárosba!"
2020-03-30T11:54:31+02:00
2020-03-30T11:54:31+02:00
Mach Péter
http://blog.hu/user/334655
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/03/28/celba_ert_a_vonattal_a_belvarosba?full_commentlist=1#c38347972" class="reply_nick_1522762" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38347972 );">@2330</a>: csak folytatják ezt a fideszes tempót, lelkük rajta.<br />
<br />
Igen, a családom is, s személyesen én is örülök, mint ahogy többezer embernek segített az élethelyzetén, s valóban kb. 1-200 embert ez kedvezőtlenül érint, ez nekik 10-12 percet és egy átszállást jelent a 151-esen, ha az M3 felújítása véget ér 2 év múlva ez nagyjából elérheti a 300 főt is, ami nagyjából kevesebb, mint 10%-át jelenti annak a rétegnek, amelyik ezzel a változással jól járt. A dél-pesti, Pest megyei iskolák, óvodák, s egyéb közintézményekről nem is beszélve ahová most már a jóval kedvezőbben jutnak el a pedagógusok, dolgozók, munkatársak, így jelentősen csökkenhet ezt a régiót sújtó hatalmas munkaerőhiány.
https://machpeter.blog.hu/2020/03/28/celba_ert_a_vonattal_a_belvarosba/full_commentlist/1#c38347972
Válasz erre: Célba ért a "Vonattal a belvárosba!"
2020-03-30T11:12:08+02:00
2020-03-30T11:12:08+02:00
2330
http://blog.hu/user/1522762
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/03/28/celba_ert_a_vonattal_a_belvarosba?full_commentlist=1#c38347586" class="reply_nick_334655" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38347586 );">@Mach Péter</a>: Nem Fideszes tempó ez, aki egy picit beleássa magát, talál az Ön facebook oldalán egy videót, melyben a fia méltatja ezt a “nagyszerű” megoldást. Kicsit végiggondolja az ember, máris össze lehet rakni, hogy miért is van ez az egész. Csupán csak, hogy a fia 40 perccel többet aludhasson. 40 perc miatt meg mások szívnak, korábban kelnek, ami miatt esetleg alulteljesítenek az iskolában, munkában.
https://machpeter.blog.hu/2020/03/28/celba_ert_a_vonattal_a_belvarosba/full_commentlist/1#c38347692
Válasz erre: Célba ért a "Vonattal a belvárosba!"
2020-03-30T10:14:50+02:00
2020-03-30T10:14:50+02:00
Haraszti
http://blog.hu/user/1443703
Párt alapon ön áll bele kedves képviselő úr, én csak arra a videóra reagáltam, amit ön tett fel a saját oldalára. :)
https://machpeter.blog.hu/2020/03/28/celba_ert_a_vonattal_a_belvarosba/full_commentlist/1#c38347586
Válasz erre: Célba ért a "Vonattal a belvárosba!"
2020-03-30T09:51:08+02:00
2020-03-30T09:51:08+02:00
Mach Péter
http://blog.hu/user/334655
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/03/28/celba_ert_a_vonattal_a_belvarosba?full_commentlist=1#c38347536" class="reply_nick_1443703" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38347536 );">@Haraszti</a>: remélem föld alatt a Kálvin térre, ahol 20-30 perces járatsűrűséggel, M3-M4 átszállással és kötöttpályás villamos kapcsolattal minden irányba, így a Keleti Pályaudvarnál is kedvezőbb lesz majd a helyzet.<br />
<br />
Amúgy elég gusztustalan próbálkozás a családomat belekeverni a dologba, de nem lep meg ez a fideszes tempó. De tény, én is és a családom is időt spórol, mióta nem a KÖKI-be megy a vonat pontosabb is, így biztonságosabban is közlekedik. Csak ugye a vonatot használók 80%-ra ez szintén igaz.<br />
<br />
De szólok: ebbe most kár pártalapon beleállni, mindenki elégedett a változással és ez most tényleg pártok felett álló ügy,
https://machpeter.blog.hu/2020/03/28/celba_ert_a_vonattal_a_belvarosba/full_commentlist/1#c38347536
Válasz erre: Célba ért a "Vonattal a belvárosba!"
2020-03-30T09:39:30+02:00
2020-03-30T09:39:30+02:00
Haraszti
http://blog.hu/user/1443703
Mondja kedves képviselő úr, ha majd a fia befejezi a Keleti környékén lévő iskolában tanulmányait, akkor majd hova fog járni ez a vonat?
https://machpeter.blog.hu/2020/03/28/celba_ert_a_vonattal_a_belvarosba/full_commentlist/1#c38346844
Válasz erre: Célba ért a "Vonattal a belvárosba!"
2020-03-29T22:38:08+02:00
2020-03-29T22:38:08+02:00
Dorinda41
http://blog.hu/user/600134
Egyébként az átszállás is igen könnyen megoldható lenne, csak össze kellene hangolni a Székesfehérvár felől a Kökibe menő vonatokat a Kunszentmiklósiakkal. Két legyet egy csapásra. Bevárhatnák egymást.
https://machpeter.blog.hu/2020/03/28/celba_ert_a_vonattal_a_belvarosba/full_commentlist/1#c38344842
Válasz erre: Célba ért a "Vonattal a belvárosba!"
2020-03-29T16:19:43+02:00
2020-03-29T16:19:43+02:00
_Neville
http://blog.hu/user/192377
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/03/28/celba_ert_a_vonattal_a_belvarosba?full_commentlist=1#c38344378" class="reply_nick_69543" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38344378 );">@Benbe</a>: Itt pont az az újdonság, hogy utána is meg akarják tartani.
https://machpeter.blog.hu/2020/03/28/celba_ert_a_vonattal_a_belvarosba/full_commentlist/1#c38344826
Válasz erre: Célba ért a "Vonattal a belvárosba!"
2020-03-29T16:16:14+02:00
2020-03-29T16:16:14+02:00
_Neville
http://blog.hu/user/192377
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/03/28/celba_ert_a_vonattal_a_belvarosba?full_commentlist=1#c38344492" class="reply_nick_334655" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38344492 );">@Mach Péter</a>: Ellenben elég sok vasutast látni, aki pl Keleti-Ferencváros között ingázik az S25-tel, mióta lehet.
https://machpeter.blog.hu/2020/03/28/celba_ert_a_vonattal_a_belvarosba/full_commentlist/1#c38344492
Válasz erre: Célba ért a "Vonattal a belvárosba!"
2020-03-29T15:12:58+02:00
2020-03-29T15:12:58+02:00
Mach Péter
http://blog.hu/user/334655
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/03/28/celba_ert_a_vonattal_a_belvarosba?full_commentlist=1#c38344316" class="reply_nick_929319" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38344316 );">@Eladó Holmik</a>: igen, valóban a "Vonattal a belvárosba!" projektet egyetlen érintett kör ellenzi igazán, a most 10 perccel és egy átszállással többet utazó a Köki melletti központban dolgozó vasutasok.
https://machpeter.blog.hu/2020/03/28/celba_ert_a_vonattal_a_belvarosba/full_commentlist/1#c38344476
Válasz erre: Célba ért a "Vonattal a belvárosba!"
2020-03-29T15:09:31+02:00
2020-03-29T15:09:31+02:00
Mach Péter
http://blog.hu/user/334655
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/03/28/celba_ert_a_vonattal_a_belvarosba?full_commentlist=1#c38344378" class="reply_nick_69543" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38344378 );">@Benbe</a>: imádom azokat, akiknek egy féloldalas cikke elolvasása megugorhatatlan kihívás, de véleménye van róla.
https://machpeter.blog.hu/2020/03/28/celba_ert_a_vonattal_a_belvarosba/full_commentlist/1#c38344458
Válasz erre: Célba ért a "Vonattal a belvárosba!"
2020-03-29T15:04:11+02:00
2020-03-29T15:04:11+02:00
_Neville
http://blog.hu/user/192377
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/03/28/celba_ert_a_vonattal_a_belvarosba?full_commentlist=1#c38344316" class="reply_nick_929319" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38344316 );">@Eladó Holmik</a>: És 2006 óta hányszor több ember életét keserítették meg, hogy a városi úticéljuk helyett bkv-zhattak plusz fél órát Kökiről, Ferencvárosból? Úgy tűnik, csöppet többen vannak ők.
https://machpeter.blog.hu/2020/03/28/celba_ert_a_vonattal_a_belvarosba/full_commentlist/1#c38344378
Válasz erre: Célba ért a "Vonattal a belvárosba!"
2020-03-29T14:46:04+02:00
2020-03-29T14:46:04+02:00
Benbe
http://blog.hu/user/69543
Titeket is könnyű átverni. A Keletibe helyezés csak a 80-as vonal kínálatcsökkenésének idejére szól (vagyis, amíg a vírus miatt tanszüneti menetrend van érvényben).
https://machpeter.blog.hu/2020/03/28/celba_ert_a_vonattal_a_belvarosba/full_commentlist/1#c38344316
Válasz erre: Célba ért a "Vonattal a belvárosba!"
2020-03-29T14:26:36+02:00
2020-03-29T14:26:36+02:00
Eladó Holmik
http://blog.hu/user/929319
A Dél-Pestre (X. ker egy része, XVIII-XIX. és XX. ker. egy része) dolgozni és tanulni járni próbálók és az innen szolgálatba járó vasutas kollégák nevében köszönjük a t(etves) itm-nek, hogy minden nap elcsesztek az életünkből 2*25 percet, amit Ferencvárosban átszállással elvesztek tőlünk pár plusz utas miatt!
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38087588
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-25T10:49:50+01:00
2020-01-25T10:49:50+01:00
kárárámaispj
http://blog.hu/user/1440824
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre?full_commentlist=1#c38086236" class="reply_nick_503657" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38086236 );">@BiG74 Bodri</a>: <br />
Lápvidékről egyenlőre nem volt szó.<br />
A bútorként/építőanyagként felhasznált fa pedig - ahogy mondod - évtizedekig jó csak. Utána meg ég. Ja, és ugye azt sem kéne elfelejteni, hogy bútorként/építőanyagként a fa negyedét sem lehet feldolgozni. Az összes többi meg megy vissza a körforgásba.<br />
<br />
Egy fa megköti a co2-t. AMikor elpusztul akkor elég, és a co2 megy vissza ahonnan jött. Ha széket csinálsz belőle, akkor háromnegyede megy csak vissza a légkörbe, a többi meg akkor amikor a széket kidobod, 20 év múlva.
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38086236
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-24T19:48:39+01:00
2020-01-24T19:48:39+01:00
BiG74 Bodri
http://blog.hu/user/503657
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre?full_commentlist=1#c38086028" class="reply_nick_1440824" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38086028 );">@kárárámaispj</a>: <br />
Ha elpusztul miért ég el?<br />
Lápvidékek növényzete tőzegesedik. Erdőgazdálkodásból építőipari, bútoripari stb. anyagok is kikerülnek, melyek mesterséges anyagokat helyettesítve, évtizedeket szolgálnak. <br />
Egyszerűen nem értitek, hogy a természet már elindított egy biomassza növekedési folyamatot, melyet az ember vagy gátol, vagy segít.
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38086028
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-24T18:43:27+01:00
2020-01-24T18:43:27+01:00
kárárámaispj
http://blog.hu/user/1440824
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre?full_commentlist=1#c38085910" class="reply_nick_1381551" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38085910 );">@Zabalint</a>: "Nem, nem olyan. Azért nem, mert a bubis ásványvizet kibontot, megiszod. Az erdők viszont maradnak, ha elpusztulnak, telepítenek újat helyettük, így nem kerül vissza összességében az a co2 a légkörbe, amit megkötnek. Azonos erdőterület átlagosan mindig ugyanannyit köt meg."<br />
<br />
Ja. Feltéve, hogy ahova erdőt teszel, ott a világ végéig erdő fog maradni. Tehát egyszer megköt egy fa másfél tonna szenet, aztán ha ott mindig fa fog állni, akkor az a szén meg lesz kötve. Ha elpusztul akkor annyi, mert elég, a co2 meg megy vissza a légkörbe.
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38086004
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-24T18:34:45+01:00
2020-01-24T18:34:45+01:00
kárárámaispj
http://blog.hu/user/1440824
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre?full_commentlist=1#c38084602" class="reply_nick_16367" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38084602 );">@Irbisz</a>: "a fásítás, a városi zöldterület növelése nem a globális felmelegedés csökkentése érdekében "kell" (lenne hasznos), hanem az ott élő emberek környezetének és életminőségének javítása érdekében (azaz lokális cél érdekében)."<br />
Ez a poszt címe:<br />
"Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre"<br />
<br />
Tetszik érteni? Ha azt írja, hogy szépek a fák, meg jó, ha madarak csicseregnek rajtuk, és ezért ültetünk párat, akkor talán senki nem szól egy rossz szót sem.<br />
Pesterzsébet viszont megküzdött a klímakrízissel
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38085970
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-24T18:26:50+01:00
2020-01-24T18:26:50+01:00
BiG74 Bodri
http://blog.hu/user/503657
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre?full_commentlist=1#c38085902" class="reply_nick_126052" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38085902 );">@midnight coder</a>: <br />
A megkötött mennyiség elhanyagolható?<br />
Miről beszélünk számok nélkül? Ráadásul milyen megkötendő mennyiségről beszélünk? Feltétlenül egy valaha volt stációt kell célozni, aztán ha az nem elérhető, akkor nem ér semmit az egész? <br />
Másrészről ez az egyszerűsítés fa=x kg kötött karbon semmit nem mond a folyamat tényleges komplexitásáról.
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38085920
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-24T18:08:39+01:00
2020-01-24T18:08:39+01:00
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre?full_commentlist=1#c38085902" class="reply_nick_126052" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38085902 );">@midnight coder</a>: <br />
Igen, mert a fosszilis energiahordozókat égettük el, ezért van jóval több szén a bioszférában. De a szabad szén-dioxid mennyiséget az összes biomasssza mennyisége is befolyásolja, ami egyébként megjegyzem, az elmúlt időszakban növekedőben van, épp azért, mert kibányásztuk a szenet/kőolajat/földgázt. Megjegyzem a bioszféra szempontjából áldásos ez a tevékenysége az emberiségnek, csak nem biztos, hogy az emberiségnek is jó lesz ez. Az majd kiderül, mennyire sikerül hozzá alkalmazkodni.
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38085910
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-24T18:05:16+01:00
2020-01-24T18:05:16+01:00
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre?full_commentlist=1#c38085542" class="reply_nick_51386" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38085542 );">@Pipas</a>: <br />
"Kémiai szempontból mondhatjuk, hogy a fa megkötötte a szenet, de klimatológiai, geológiai, a globális felmelegedés szempontjából, szempontból ennek semmi értelme nem lenne. Olyan, mintha bubis vizet akarnánk gyártani, mert akkor palackban van a co2 és nem okoz üvegházhatást. ;)"<br />
<br />
Nem, nem olyan. Azért nem, mert a bubis ásványvizet kibontot, megiszod. Az erdők viszont maradnak, ha elpusztulnak, telepítenek újat helyettük, így nem kerül vissza összességében az a co2 a légkörbe, amit megkötnek. Azonos erdőterület átlagosan mindig ugyanannyit köt meg. A különbség a mészkőtől annyi, hogy a mészkőben megkötött szén általában nem vesz részt a körforgásban.
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38085902
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-24T18:03:36+01:00
2020-01-24T18:03:36+01:00
midnight coder
http://blog.hu/user/126052
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre?full_commentlist=1#c38085872" class="reply_nick_1381551" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38085872 );">@Zabalint</a>: A megkötött mennyiség elhanyagolható ahhoz képest amit az emberiség produkál. Ahhoz, hogy valóban legyen hatása, folyamatosan ültetni illetve vágni kellene a fákat, a kivágott fákat pedig jó mélyre elásni a föld alá. Pár ezer év, és máris visszacsökken a CO2 szint az ipari forradalom elõttire - persze csak akkor, ha közben CO2 semlegessé válik az emberiség.
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38085898
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-24T18:02:20+01:00
2020-01-24T18:02:20+01:00
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre?full_commentlist=1#c38085486" class="reply_nick_51386" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38085486 );">@Pipas</a>: <br />
Azon a közterületen, amelyeket a fák takarják, nem csak a hőérzet hűvösebb, hanem a levegő is. Egyszerűen azért, mert a fa alatt a felszín kevésbé melegszik fel, a hő meg szeret felfelé áramlani, tehát a fa levele kevésbé melegít lefelé. Tehát a város közterületén hűvősebb van => hűvősebb a város. Erre gondolt a posztoló. Amit írsz, az trollkodás, te is pontosan tudod mire gondolt, érdekes, hogy a saját mondandódnál már nem figyelsz ennyire a logikai ellentmondásokra.
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38085880
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-24T18:00:29+01:00
2020-01-24T18:00:29+01:00
midnight coder
http://blog.hu/user/126052
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre?full_commentlist=1#c38084970" class="reply_nick_1385929" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38084970 );">@CaptainG</a>: Ez milyen nyelv ?
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38085872
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-24T17:59:27+01:00
2020-01-24T17:59:27+01:00
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre?full_commentlist=1#c38085392" class="reply_nick_51386" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38085392 );">@Pipas</a>: <br />
"Azt írtam "vagyis persze". Szerintem lehetett érteni mit írtam, csak trollkodsz."<br />
<br />
Azt is lehetett érteni, hogy hogyan értette a blogíró, amit írt a város hőmérsékletéről, te csak trollkodtál.<br />
<br />
"Indifferens, lényegtelen. Nem arról beszéltem, hogy mennyi idő alatt fog melegedni, hanem arról, hogy a javaslattevők mit gondolnak erről.<br />
Azt gondolni, hogy nyakunkon a globális felmelegedés és a jelenlegi fajok telepítését javasolni ellentmondás, teljesen függetlenül attól, hogy lesz -e melegedés és milyen gyorsan."<br />
<br />
Egyáltlán nem indifferens köztéri fák esetén, amelyeknek van egy életciklusuk és később más fákat telepítenek/telepíthetnek a helyükre.<br />
<br />
Ha erdőtelepítésről lenne szó, akkor lehetne ebben igazad, mert akkor célszerűbb előbb betelepíteni azokat a fajokat, mielőtt optimális lenne számukra a klíma, feltéve ha a mostanit nagyobb részt túl tudják addig élni.<br />
<br />
"Már ma is megjelentek olyan növények, amelyek pár évtizeddel ezelőtt még nem éltek nálunk."<br />
<br />
Ez így van. De nem kategorikusan mediterrán növények. Sokuk távolabbról került ide, egy részük meg délebbről, de még nem mediterrán övezetből. Melegebb nálunk pl. Bulgária is (a hegyeket nem számítva), de nem mediterrán.<br />
<br />
"Amikor folyamatosan él egy fákból álló populáció, egy erdő, akkor a légkör co2 tartalmára nincs hatással. Éldegélnek a fák, éldegél az erdő, ugyanannyi marad a co2, az erdő nem köt meg co2-t."<br />
<br />
Dehogynem köt co2-t. Ugyanis amíg él, addig szén alapú vegyületekből építi fel magát, amit a levegő co2 tartalmából szerez meg. Ha telepítesz egy erdőt oda, ahol addig nem volt, az csökkenti a co2 tartalmat, ha elpusztítod az erdőt, elégeted a fákat, akkor az csökkenti. Nyilván ceteris paribus, mert nyilván a nem telepített növényzet is reagál a változásokra.<br />
<br />
"Az, hogy beszívom a tüdőmbe vagy hogy a fa beépíti pár évre az nem megkötés, onnan ki fog jönni.Az erdő nem köti meg széndioxidot, nincs szénlerakódás. Állandó erdőterület mellett állandó lesz a légkör co2 tartalma."<br />
<br />
Ami pontosan azt jelenti, hogy megkötötte átmenetileg. Ha elpusztul, már nincs megkötve. Ahogy az sem, ha pl. felhozod a kőolajat és elégeted. A biológusok ezt az átmenetit is megkötésnek tekintik. És igen, állandó erdőterület mellett állandó lesz a légkör co2 tartalma (nem pontosan mondjuk, mert magasabb légköri co2 tartalom mellett sűrűbb lesz a növényzet, ahol hagyják, de ez már részletkérdés). Nagyobb erdőterület mellet alacsonyabb, kevesebb mellett magasabb.
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38085646
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-24T16:59:02+01:00
2020-01-24T16:59:02+01:00
BiG74 Bodri
http://blog.hu/user/503657
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre?full_commentlist=1#c38085542" class="reply_nick_51386" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38085542 );">@Pipas</a>: <br />
Banyek Pipas!<br />
Egyensúlyi állapotból indulsz ki, pedig valójában a jelenlegi biomassza mennyiségének a fokozásáról van szó.<br />
Persze ha eléred a betelepíthető terület maximumát, akkor már igaz amit mondasz.<br />
Viszont, a fák növekedése folyamatos, egy erdő amit most telepítesz 50-100 évig csak gyarapszik. Addig felvesz és tárol, és normál erdőgazdálkodásnál beállt egyensúly esetében is a jelenlegihez képest komoly mennyiségű lekötött karbonról beszélünk.
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38085542
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-24T16:31:33+01:00
2020-01-24T16:31:33+01:00
Pipas
http://blog.hu/user/51386
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre?full_commentlist=1#c38084746" class="reply_nick_503657" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38084746 );">@BiG74 Bodri</a>: "Mennyi a rövid idő?"<br />
<br />
A doveri fehér sziklák 300 láb magasak és mintegy 136 000 000 évesek. Egy fa ehhez képes 136 évnél fiatalabb, azaz legalább egymilliószor rövidebb az idő. A földtörténet, a klíma, a légkör szempontjából a fe életkora nevetségesen rövid, elhanyagolható, a fában található szén mennyisége elhanyagolhatóan kevés.<br />
<br />
Kémiai szempontból mondhatjuk, hogy a fa megkötötte a szenet, de klimatológiai, geológiai, a globális felmelegedés szempontjából, szempontból ennek semmi értelme nem lenne. Olyan, mintha bubis vizet akarnánk gyártani, mert akkor palackban van a co2 és nem okoz üvegházhatást. ;)
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38085486
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-24T16:19:51+01:00
2020-01-24T16:19:51+01:00
Pipas
http://blog.hu/user/51386
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre?full_commentlist=1#c38084880" class="reply_nick_171042" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38084880 );">@erol</a>: "Nem a város a fontos, hanem a benne élő emberek."<br />
<br />
Indifferens. Az volt a mondás, hogy hűvösebb lesz a város. Nem lesz az, te leszel hűvősebb, amikor éppen az árnyékban álsz.<br />
<br />
Jön a fény a napocskából, beleütközik valamibe. Vagy a föld nyeli el, vagy a falevél, vagy a hajad vagy mondjuk visszaverődik.<br />
<br />
Ha a falevélbe ütközik, akkor melegíti, ha a hajadba ütközik, akkor felmelegíti, ha a szürke házfalba ütközik, akkor felmelegíti. Minél sötétebb valami, annál valószínűbb, hogy felemelegíti. Minél fehérébb, annál kevésbé melegíti.<br />
<br />
A nem látható hullámhosszokra is ez igaz. Felmelegítik a tárgyakat amik elnyelik őket. Azok meg a levegőt. Meleg lesz a városban.<br />
<br />
Igen, ahogyan leírtam neked jobb, ha nem a fejed melegszik fel, jobb, ha nem a talpad alatt melegszik fel a beton, de a klíma szempontjából tök mindegy. Attól, hogy napernyőt cipelsz neked jobb lesz, persze, de a város nem lesz hűvösebb, a fejed lesz hűvösebb.<br />
<br />
Igen, a napernyő jó, a fák jók, szeretjük a fákat, de ha azt mondja valaki, hogy ültessünk fákat, mert akkor hűvősebb lesz, akkor sokan ki fogják nevetni. Ezért mondtam, hogy inkább azt kellene mondani, hogy ültessünk fákat, mert az emberek jobban érzik magukat, ha vannak fák.<br />
<br />
És erre ideírod, hogy "de az emberek fontosabbak". Okés, énekeljünk együtt erről... :(
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38085458
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-24T16:08:47+01:00
2020-01-24T16:08:47+01:00
Pipas
http://blog.hu/user/51386
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre?full_commentlist=1#c38084778" class="reply_nick_1381551" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38084778 );">@Zabalint</a>: "Épp ezt jelenti a megkötés. "<br />
<br />
Ezt még mindig nem sikerült megérteni.<br />
<br />
Amikor folyamatosan él egy fákból álló populáció, egy erdő, akkor a légkör co2 tartalmára nincs hatással. Éldegélnek a fák, éldegél az erdő, ugyanannyi marad a co2, az erdő nem köt meg co2-t.<br />
<br />
Ha tengeri egysejtűek bizonyos populációját nézed, folyamatosan éldegélnek és folyamatosan kötik meg a szenet a légkörből. A szén "megkötött" állapotban ereszkedik a tenger fenekére, kőzetbe van kötve a szén. Évmilliókra, évmilliárdokra. Meg van kötve, nem tud onnan kiszabadulni.<br />
<br />
Az, hogy beszívom a tüdőmbe vagy hogy a fa beépíti pár évre az nem megkötés, onnan ki fog jönni.Az erdő nem köti meg széndioxidot, nincs szénlerakódás. Állandó erdőterület mellett állandó lesz a légkör co2 tartalma.<br />
<br />
Jelenleg a szén legnagyobb része megkötött állapotban van. Nagy része mészkőben és egy kis része a növények által szénben lerakva. <br />
<br />
Régen a szárazföldi növények is tudtak szénlerakódást okozni, mert nem volt, aki megeméssze a cellulózt. Ma van, a szén nem rakódik le, gombák, baktériumok és állatok is képesek emészteni a cellulózt (mondjuk az állatok éppen baktériumok segítségével), ezért a szén nem rakódik le, nem marad ott, nincs megkötött állapotban.
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38085392
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-24T15:51:48+01:00
2020-01-24T15:51:48+01:00
Pipas
http://blog.hu/user/51386
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre?full_commentlist=1#c38084816" class="reply_nick_1381551" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38084816 );">@Zabalint</a>: "Olyan nincs, hogy nem köti meg, csak rövid időre, amíg el nem bomlik, mert a "csak rövid időre" azt jelenti, hogy megköti, viszont akkor az első mondatrészed állítása hamis. Nem vagyok hülye, csak kicsit..."<br />
<br />
Azt írtam "vagyis persze". Szerintem lehetett érteni mit írtam, csak trollkodsz.<br />
<br />
"A legpesszimistább becslések alapján sem annyira gyors az a felmelegedés, hogy most azonnal mediterrán fákat kellene ültetni "<br />
<br />
Indifferens, lényegtelen. Nem arról beszéltem, hogy mennyi idő alatt fog melegedni, hanem arról, hogy a javaslattevők mit gondolnak erről.<br />
<br />
Azt gondolni, hogy nyakunkon a globális felmelegedés és a jelenlegi fajok telepítését javasolni ellentmondás, teljesen függetlenül attól, hogy lesz -e melegedés és milyen gyorsan.<br />
<br />
"mivel a felmelegedés nem azt jelenti, hogy nálunk mediterrán növényzetre lenne szükség"<br />
<br />
Sok biológus szerint a legjobb közelítés a meditterrán éghajlat és az ottani növényzet, de persze a görög városok csak egy ötlet volt, nem gondolom, hogy ragaszkodnunk kellene hozzá.<br />
<br />
Egy biztos: a globális felmelegedésnek nem az a legfontosabb következménye, hogy árnyékra lesz szükségünk, hanem a növényi és állati fajok életterének megváltozása. Ha a következményekkel akar valaki foglalkozni, akkor ez a legfontosabb és lejelentősebb dolog.<br />
<br />
Már ma is megjelentek olyan növények, amelyek pár évtizeddel ezelőtt még nem éltek nálunk.
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38084970
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-24T13:44:46+01:00
2020-01-24T13:44:46+01:00
(magnitudeOf(klima veszhelyzet) == magnitudeOf(migrans veszhelyzet)) && (reasonFor(klima veszhelyzet) == reasonFor(migrans veszhelyzet)) && (effectOnVotes(klima veszhelyzet) == effectOnVotes(migrans veszhelyzet)) && (solutionFor(klima veszhelyzet) == solutionFor(migrans veszhelyzet)) = true;<br />
<br />
return;
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38084880
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-24T13:27:08+01:00
2020-01-24T13:27:08+01:00
erol
http://blog.hu/user/171042
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre?full_commentlist=1#c38084696" class="reply_nick_51386" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38084696 );">@Pipas</a>: Nem a város a fontos, hanem a benne élő emberek.
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38084856
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-24T13:22:17+01:00
2020-01-24T13:22:17+01:00
Szalay Miklós
http://blog.hu/user/533482
Egy tömör összefoglaló a globális problémákról, a felmelegedésről:<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://egyvilag.hu/temakep/078.shtml">egyvilag.hu/temakep/078.shtml</a>
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38084854
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-24T13:22:09+01:00
2020-01-24T13:22:09+01:00
zord íjász
http://blog.hu/user/1042682
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre?full_commentlist=1#c38084740" class="reply_nick_172514" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38084740 );">@Csaba29</a>: <br />
<br />
"Hát nem így működik ahogy te elképzeled."<br />
<br />
1.Általánosságban értettem. Aki tenni akar ellene, az cselekszik. És ez pontosan így működik: én is ezt teszem itt, ahol lakom, 20 éve. Megteheted hivatásosként/politikusként vagy aktív civilként. Ez a polgári eszmény, a polgári társadalom alapvetése.<br />
2.Elárulok neked egy óriási titkot: nem ott élek. Az index címlap hozott ide, ezért is maradtam az elvek szintjén, és nem kezdetem el feldolgozmi Pesterzsébet elmúlt 30 évének történéseit mielőtt billentyűt ragadtam. A poszthoz is általánosságban szóltam hozzá, ezzel a kikötéssel: "...és ha elfogadom ezt a blogot bizonyítéknak, akkor ez a mottó nem csak politikai lózung a szádból."
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38084816
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-24T13:11:54+01:00
2020-01-24T13:11:54+01:00
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre?full_commentlist=1#c38083068" class="reply_nick_51386" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38083068 );">@Pipas</a>: <br />
"Nem köti meg, csak rövid időre, amíg el nem bomlik."<br />
<br />
Ha már abba kötsz bele, hogy a város nem lesz hűvösebb, holott a blogíró a város alatt az emberek életterét értette, akkor te miért nem fogalmazol logikai ellentmondások nélkül. Olyan nincs, hogy nem köti meg, csak rövid időre, amíg el nem bomlik, mert a "csak rövid időre" azt jelenti, hogy megköti, viszont akkor az első mondatrészed állítása hamis. Nem vagyok hülye, csak kicsit...
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38084814
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-24T13:11:25+01:00
2020-01-24T13:11:25+01:00
BiG74 Bodri
http://blog.hu/user/503657
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre?full_commentlist=1#c38084758" class="reply_nick_1381551" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38084758 );">@Zabalint</a>: <br />
Hát igen, klimaváltozás szempontjából nem biztos, hogy találkozik a jelenlegi őshonos fajok jogszabályi elsőbbsége, a lehetséges praktikusabb fajtákkal.
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38084778
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-24T13:03:05+01:00
2020-01-24T13:03:05+01:00
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre?full_commentlist=1#c38083006" class="reply_nick_51386" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38083006 );">@Pipas</a>: <br />
"A fák nem kötnek meg széndioxidot, szenet sem. Vagyis persze megkötik, csak aztán elpusztulnak és a széndioxid így vagy úgy, de visszakerül a légkörbe."<br />
<br />
Épp ezt jelenti a megkötés. Ha több erdő van a Földön, akkor több szén van a fákban, és kevesebb szén-dioxidként a levegőben. A fosszilis tűzelőanyagok elégetése egyébként épp ezért fog dúsabb növényzetet eredményezni a következő évszázadokban.<br />
<br />
"Ha tényleg érdekel a széndioxid, akkor a mészkő az, ami téged érdekel. Nem fák, hanem a vízben élő növények számítanak, mert azok miatt van mészkőlerakódás."<br />
<br />
Az egy hosszabb távú megkötés.
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38084758
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-24T12:59:55+01:00
2020-01-24T12:59:55+01:00
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre?full_commentlist=1#c38083006" class="reply_nick_51386" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38083006 );">@Pipas</a>: <br />
A legpesszimistább becslések alapján sem annyira gyors az a felmelegedés, hogy most azonnal mediterrán fákat kellene ültetni Magyarországon. És mellesleg nem is lenne értelme, mivel a felmelegedés nem azt jelenti, hogy nálunk mediterrán növényzetre lenne szükség, ugyanis a mediterrán éghajlatnak csak egyetlen tényezője a melegebb hőmérséklet, itt nem lesz mediterrán éghajlat, mert nincs tenger, ami kiegyenlítő hatással bír a téli és a nyári csúcsokra.
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38084746
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-24T12:56:34+01:00
2020-01-24T12:56:34+01:00
BiG74 Bodri
http://blog.hu/user/503657
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre?full_commentlist=1#c38084710" class="reply_nick_51386" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38084710 );">@Pipas</a>: <br />
Mennyi a rövid idő?<br />
Mennyi a konkrét zöldterület növelés mértéke, mely elérhető lenne? Ez számszerűen mit jelent?
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38084744
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-24T12:56:03+01:00
2020-01-24T12:56:03+01:00
Pipas
http://blog.hu/user/51386
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre?full_commentlist=1#c38084558" class="reply_nick_16367" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38084558 );">@Irbisz</a>: "a városi életet teszik elviselhetőbbé a fák te ostoba"<br />
<br />
Én pont ugyanezt írtam. Akkor ki az ostoba?<br />
<br />
"nem az pár tonna CO2 amit megkötnek (az csak elhanyagolható, noha pozitv mellékhatás)."<br />
<br />
Nem, a szárazföldi növények nem kötnek meg széndioxidot. Amikor a fa elpusztul, lehullik a levele, elkorhad, elégeted, akkor a szén visszakerül a légkörbe.<br />
<br />
"Hihetetlen a különbség a budai zöldövezet és a belváros vagy valamelyik betonrengeteg lakótelep között nyári kánikulában, ezért kifejezetten a lakosok életminősége érdekében kellenek fák, nem valami hóbort vagy divat miatt."<br />
<br />
Pontosan ugyanezt mondtam én is. Annyi, hogy én nem áltam neki sértegetni téged.<br />
<br />
"ezt belátni egyébként még érettségi sem szükséges, csak tapasztalat - no meg annyi nyitottság, hogy ne egyből okoskodjunk ha valami ha nem tetszik (mondjuk térkőbizniszben utazó vállalkozó vagy, akkor érthető ez a hülyeséged :))."<br />
<br />
Visszagörgetsz, elolvasod mit írtam, megpróbálod megérteni. Ha sikerül, akkor elnézést kérsz, ha nem, akkor tovább mocskolódsz.<br />
<br />
Okés?
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38084740
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-24T12:55:14+01:00
2020-01-24T12:55:14+01:00
Csaba29
http://blog.hu/user/172514
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre?full_commentlist=1#c38084568" class="reply_nick_1042682" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38084568 );">@zord íjász</a>: Hát nem így működik ahogy te elképzeled. <br />
Nem tetszik a BKV működése, de nem kell BKV igazgató legyek, nem tetszik az önkormányzat működése, de nem kell polgármester legyek, nem tetszik a dél pesti kórház állapota, nem kell kórházigazgató lennem, és tüntetni sem kell járnom elmondom neked.<br />
Annak kell tegyen aki az adott poszton van, aki azt tanulta, aki azt vállalta.<br />
Én csak el kell mondjam a véleményem, hogy hé ember ez így nem jó, felveszel egy csomó pénzt és csak látszat intézkedéseket csinálsz.<br />
Aztán vagy meg hallja vagy nem, de ha majd nagyon sokan észreveszik és mondják talán majd változik valami.<br />
De akkor azt is mondhatom, hogy neked meg megfelel a dolog ami ott van, mivel sem tüntetni, sem kommentelni a témában nem olvastalak, valamint sem polgármester sem képviselő nem vagy.
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38084710
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-24T12:49:02+01:00
2020-01-24T12:49:02+01:00
Pipas
http://blog.hu/user/51386
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre?full_commentlist=1#c38084588" class="reply_nick_503657" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38084588 );">@BiG74 Bodri</a>: "Nem kell matekosnak lenni, hogy minden többlet élő zöld, szenet fog megkötni."<br />
<br />
Nem köti meg, csak rövid időre, amíg el nem bomlik.
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38084696
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-24T12:44:47+01:00
2020-01-24T12:44:47+01:00
Pipas
http://blog.hu/user/51386
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre?full_commentlist=1#c38084194" class="reply_nick_171042" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38084194 );">@erol</a>: "Állj ki a tűző napra délben egy nyári napon, utána menj egy fa árnyékába és figyeld meg a különbséget."<br />
<br />
Én nem vagyok város. :D
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38084680
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-24T12:41:00+01:00
2020-01-24T12:41:00+01:00
BiG74 Bodri
http://blog.hu/user/503657
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre?full_commentlist=1#c38084656" class="reply_nick_1157834" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38084656 );">@midnightcoder2</a>: <br />
A klimahiszti lehet nagyon hasznos is, mint az is, hogy a nem működő felső polcokról átkerül a kezdeményezés lokális szintekre.
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38084656
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-24T12:34:57+01:00
2020-01-24T12:34:57+01:00
midnightcoder2
http://blog.hu/user/1157834
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre?full_commentlist=1#c38084602" class="reply_nick_16367" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38084602 );">@Irbisz</a>: Akkor kicsit olvass vissza agyatlanka. Én nem arról beszéltem, hogy ne ültessünk fákat, mert az felesleges, hanem arról, hogy a bolygó klímájának szempontjából nem oszt vagy szoroz, miközben a klímahisztivel próbálják meg eladni.<br />
Amúgy nem véletlenül fehérek a trópusokon a házak. Ha már hősziget.
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38084602
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-24T12:23:18+01:00
2020-01-24T12:23:18+01:00
Irbisz
http://blog.hu/user/16367
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre?full_commentlist=1#c38083670" class="reply_nick_1157834" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38083670 );">@midnightcoder2</a>: <br />
bakker, olyan szűklátokörű vagy mint egy sörösló, ráadásul a bejegyzés lényegét sem érted.<br />
a fásítás, a városi zöldterület növelése nem a globális felmelegedés csökkentése érdekében "kell" (lenne hasznos), hanem az ott élő emberek környezetének és életminőségének javítása érdekében (azaz lokális cél érdekében). <br />
ha ez nem ment át a posztból és egy lényegtelen mellékszálon rugózol ennyit (bár azt kissé túltolta a poszter, az tény), akkor menj egy értő olvasás tanfolyamra.<br />
<br />
ja, és emellett a google a te barátod is, menj rá a város, hősziget, növények stb. keresési szókapcsolatokra, és akkor talán megérted, miért lenne értelmes és követendő lépés a városi zöldterületek/felületek arányának növelése.<br />
(nem, nem, nem azért hogy globális hatást érjünk el és lassítsuk a klimaváltozást)
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38084588
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-24T12:21:12+01:00
2020-01-24T12:21:12+01:00
BiG74 Bodri
http://blog.hu/user/503657
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre?full_commentlist=1#c38083068" class="reply_nick_51386" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38083068 );">@Pipas</a>: <br />
A karbont beépítő növények mindaddig tárolják a karbont amíg élnek, és amíg a halott faanyag el nem oxidálódik.<br />
Nem kell matekosnak lenni, hogy minden többlet élő zöld, szenet fog megkötni. A karbonátok létrehozása sokkalta bonyolultabb, bár igazad lehet, támogassuk az éticsiga farmokat, és vizeink kagyló állományainak felfutását.<br />
<br />
Azt mondjuk én sem értem, miért kell egy normális környezetvédelmi direktívát klímavészhelyzetinek titulálni. Bár ha az unortodox, illiberális, mindent kétségbe vonunk ami nem illik a világképünkbe trumpista katagóriájú embereket nézem, akkor valahol érthető a kihívó elnevezés.
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38084568
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-24T12:14:28+01:00
2020-01-24T12:14:28+01:00
zord íjász
http://blog.hu/user/1042682
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre?full_commentlist=1#c38084014" class="reply_nick_172514" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38084014 );">@Csaba29</a>: <br />
<br />
"...simán meg lehetne oldani, és már rég meg kellett volna oldani..."<br />
<br />
Jelentkezz/indulj el a következő önkormányzati választáson polgármesternek, képviselőnek, vagy indíts egyéni/csoportos civil kezdeményezéseket, építs közösséget, írj petíciókat, tüntess...indíts helyi blogot/facebook oldalt, és vágj bele a problémák feltárásába/megoldásába illetve a megoldások keresésébe. Mach éppen ezt teszi, belülről: a nyilvánosság óriási erő. Te vagy a szavazópolgár. Harcolj te is. Ha úgy látod, hogy szarul dolgozik, akkor ellene is.
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38084558
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-24T12:11:55+01:00
2020-01-24T12:11:55+01:00
Irbisz
http://blog.hu/user/16367
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre?full_commentlist=1#c38082774" class="reply_nick_51386" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38082774 );">@Pipas</a>: a városi életet teszik elviselhetőbbé a fák te ostoba, a bejegyzésnek is ez a lényege, nem az pár tonna CO2 amit megkötnek (az csak elhanyagolható, noha pozitv mellékhatás). Hihetetlen a különbség a budai zöldövezet és a belváros vagy valamelyik betonrengeteg lakótelep között nyári kánikulában, ezért kifejezetten a lakosok életminősége érdekében kellenek fák, nem valami hóbort vagy divat miatt.<br />
ezt belátni egyébként még érettségi sem szükséges, csak tapasztalat - no meg annyi nyitottság, hogy ne egyből okoskodjunk ha valami ha nem tetszik (mondjuk térkőbizniszben utazó vállalkozó vagy, akkor érthető ez a hülyeséged :)).
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38084542
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-24T12:05:23+01:00
2020-01-24T12:05:23+01:00
zord íjász
http://blog.hu/user/1042682
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre?full_commentlist=1#c38084194" class="reply_nick_171042" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38084194 );">@erol</a>: :-)))
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38084368
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-24T11:26:10+01:00
2020-01-24T11:26:10+01:00
erol
http://blog.hu/user/171042
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre?full_commentlist=1#c38084252" class="reply_nick_126052" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38084252 );">@midnight coder</a>: Az utcákon, tereken azért ritkán használnak légkondit, másrészt jóval drágább mint fát ültetni.
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38084252
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-24T11:03:38+01:00
2020-01-24T11:03:38+01:00
midnight coder
http://blog.hu/user/126052
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre?full_commentlist=1#c38084194" class="reply_nick_171042" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38084194 );">@erol</a>: Utána menj be egy légkondicionált helységbe, és hamar rájössz, hogy a várost igazából a légkondicionálók teszik hűvösebbé.
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38084194
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-24T10:46:47+01:00
2020-01-24T10:46:47+01:00
erol
http://blog.hu/user/171042
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre?full_commentlist=1#c38083056" class="reply_nick_51386" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38083056 );">@Pipas</a>: "Nem kötözködni akarok, csak "a város hűvősebb lesz, mert árnyat adó fák vannak benne" kijelentés szerintem bizonyítékokat igényel."<br />
Állj ki a tűző napra délben egy nyári napon, utána menj egy fa árnyékába és figyeld meg a különbséget.
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38084014
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-24T10:05:30+01:00
2020-01-24T10:05:30+01:00
Csaba29
http://blog.hu/user/172514
A nagy akarásnak nyögés a vége. Vagy nesze semmi fogd meg jól. Ilyen álszent töketlen semmittevő önkormányzat nem tudom, hogy van e még egy (amúgy biztos van).<br />
Múlt heti cikk: megjöttek az új buszok a dél pesti buszgarázsba dél pest buszforgalmának javítására. <br />
Kiderült, hogy a 23 vonalára nem lehet üzembe állítani egyet sem, mert nem tudnak kihajtani a soroksárira mivel leér az aljuk. <br />
Hát ha az önkori akar tenni a klímaváltozás ellen akkor nem az lenne a cél, hogy minél újabb minél modernebb kevésbé szennyező járművek járjanak az utakon. <br />
Elmondom ezt a helyzetet ami ott fenáll 30-40 éve, simán meg lehetne oldani, és már rég meg kellett volna oldani hisz 10 éve érkező VanHool buszok is úgy járnak, hogy minden nap 50-100x leér az aljuk, most meg rácsodálkozunk. <br />
Továbbmegyek, az új buszok állapotát normális jó minőségű utakkal lehet minél tovább megvédeni. Az ami Erzsébeten van évről évre rosszabb. Lassan a II. világháború utánni állapotokat érjük el utak szintjén. Csak foltozás megy, az is csak bejelentésre. <br />
Mach úr lehet, hogy azon a Gubacsi lakótelepen ahol ön él 2 fokkal hűvösebb van de a járdák és az utak minősége a béka segge alatt van. Babakocsival nehéz, kisgyereknek pedig rollerral, futóbiciklivel, görkorcsolyával lehetetlen közlekedni, úgyszintén az utak állapota kritikán aluli. A zöldövezet amire annyira büszke, szintén okádék. Az összes zöldfelület ápolatlan kutyaszaros, szemetes, csikkel üvegszilánkkal teli, játszóterek igénytelenek lepukkantak, csöves tanya az egész. <br />
A kis-Dunapart egy trágyadomb, 10 éve hallom, hogy rehabilitálni fogják, hogy majd milyen klassz lesz. <br />
Átadták a fürdőt, de az oda vezető út az 50-es években lerakott termésköves út akkora csapdákkal, hogyha egy kölyökmacska beleesik talán ki sem tud mászni belőle. 10-el menve is szétrázza a futóművet.<br />
Vasúti aluljáró? sötétedés után édesanyám nem mer hazamenni aluljárón keresztül, de világosban is egy illemhelyen megy át, a vizelet mindennapos, a fekália meg heti rendszerességű. Mikor átmegyünk a gyerekkel az aluljárón azon rugózom, hogy nehogy elessen, vagy ne fogjon meg semmit.<br />
Hú annyi mindent le tudnék még írni, mi minden fontosabb ezeknél a semmitmondó rendeleteknél.<br />
Ilyen az amikor úgy csinálunk mintha csinálnánk valamit.
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38083670
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-24T09:00:11+01:00
2020-01-24T09:00:11+01:00
midnightcoder2
http://blog.hu/user/1157834
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre?full_commentlist=1#c38083420" class="reply_nick_733286" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38083420 );">@eßemfaßom meg áll</a>: Ha a zöldek tényleg komolyan gondolnák ezt a klímavészhelyzet dolgot, akkor nem azon filóznának hogy hogyan kellene fákat ültetni, hanem azon, hogy hogyan lehetne a klímát hűteni. Ehelyett most dolgoznak azon, hogy a tengerhajózás által produkált kén-dioxidot csökkentsék. Emberek! Az így levegõbe jutó kén csökkenti az üvegházhatás következményeit, ergo ettõl csak még melegebb lesz! Ahelyett azon kellene filózni - legalábbis, ha nem akarjuk, hogy azok a negatív hatások amiket vizionálnak bekövetkezzenek - hogy hogyan lehetne olyan anyagokat a levegõbe juttatni, amik a napsugárzás egy részét visszaverve az űrbe kompenzálni tudják a felmelegedést. Mert hogy 2050-re az emberiség nem lesz CO2 semleges az kb. annyira biztosra vehető, mint hogy Greta Thunberg nemigen fog szépségversenyt nyerni.
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38083420
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-24T07:28:46+01:00
2020-01-24T07:28:46+01:00
eßemfaßom meg áll
http://blog.hu/user/733286
Ha tényleg tenni akarsz a "klimavészhelyzetben" valami hasznosat akkor támogasd paks2 minél gyorsabb felépítését és paks3 tervezésének elkezdését, ne szépségtapaszragasztgatást csinálj.
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38083402
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-24T07:23:40+01:00
2020-01-24T07:23:40+01:00
eßemfaßom meg áll
http://blog.hu/user/733286
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre?full_commentlist=1#c38082888" class="reply_nick_334655" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38082888 );">@Mach Péter</a>: "fákkal csökkenthető például a forróság a lakótelepen. " főleg 50-100 méteres fákkal. <br />
<br />
"fákban gazdagabb kisebb lakótelepen lakom, nyáron 2 fokkal van hűvösebb."<br />
<br />
Ha pedig van akváriumod akkor buzi vagy. Ennyire egyértelműek az összefüggések.
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38083330
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-24T06:27:48+01:00
2020-01-24T06:27:48+01:00
zord íjász
http://blog.hu/user/1042682
Nem ismertem ezt a blogot, de ez múlt idő: az index/blog.hu címlap hatalma , ugye. Elolvastam a posztot, és belelapozgattam a blogodba, bloggertárs-drusza. El is mentettem magamnak az olvasnivalók közé, több okból is. Nagyon tisztességes hozzáállást jelez a blog mottója is... és ha elfogadom ezt a blogot bizonyítéknak, akkor ez a mottó nem csak politikai lózung a szádból. Csak így tovább, sok sikert. Minden egyes közterületre elültetett fa -és gondozott, óvott, megmaradt és növekvő fa, mert ez bizony érzékeny pontja a történetnek- élhetőbbé teszi a lokális környezetet, és ha ehhez társulnak a környezet állapotát hatékonyan védő szabályozási tervek,-és ezt megszavazzák, és van aki betartatja őket- akkor te megtetted, amit megtehettél. Ha 3200 önkormányzat képviselő-testülete ugyanezt teszi, -sokan megteszik, illetve próbálkoznak persze, csak a hatékonysági mutatókban van jelentős eltérés- egy kicsivel máris jobb hely lesz ez a kies hon...és akkor már maga Magyarország lesz a bezöldült/zöldülő lokális tér a nagy büdös és szenyezett világban.
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38083256
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-24T04:36:42+01:00
2020-01-24T04:36:42+01:00
clemens
http://blog.hu/user/776470
Ön és közbecsapás a leírt "intézkedés csomag"<br />
Semmi mást nem csináltatok, mint felültetek az aktuális divattéma vonatára. Az ülésen elfogyasztott villanyáram szennyezését nem hozza vissza az a nagy semmi amit leírtatok.
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38083068
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-23T23:33:45+01:00
2020-01-23T23:33:45+01:00
Pipas
http://blog.hu/user/51386
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre?full_commentlist=1#c38083016" class="reply_nick_334655" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38083016 );">@Mach Péter</a>: "Én a nagy panel 10 emeletesekkel és autókkal telezsúfolt Pesterzsébeti lakóteleptől uszkve 500 méterre egy zöldfelületekben, fákban gazdagabb kisebb lakótelepen lakom, nyáron 2 fokkal van hűvösebb."<br />
<br />
Egyik ponton melegebb van, a másik ponton meg hűvősebb. Összességében a napnak eléggé mindegy, hogy a sötétzöld leveleket melegíti vagy a sötétszürke járdát, mindkettő a városban van, csak neked kellemesebb, ha a meleg a fejed felett van.<br />
<br />
Ha lefestenéd tök fehérre az egész várost jobban járnál összességében. És tényleg:<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="https://utazunk.com/galeria/kepek/img_431.jpg">utazunk.com/galeria/kepek/img_431.jpg</a><br />
<br />
De persze én nem vagy a fák ellen, hogy is lennék. Fák közt lakom, tök jó, nem is vágnék ki egyet se semmi pénzért. Csak tudod, fizika, érdemes ügyelni rá, hogy mit mondunk.<br />
<br />
Mondjuk azt, hogy legyenek fák, mert a fák tök kellemesek és maguktól nőnek, még csak pénzbe sem nagyon kerülnek.
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38083056
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-23T23:27:20+01:00
2020-01-23T23:27:20+01:00
Pipas
http://blog.hu/user/51386
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre?full_commentlist=1#c38082612" class="reply_nick_250426" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38082612 );">@Stenonis</a>: "Hogy mellette szén-dioxidot kötnek meg, csak bónusz."<br />
<br />
A fák nem kötnek meg széndioxidot, szenet sem. Vagyis persze megkötik, csak aztán elpusztulnak és a széndioxid így vagy úgy, de visszakerül a légkörbe.<br />
<br />
Ha tényleg érdekel a széndioxid, akkor a mészkő az, ami téged érdekel. Nem fák, hanem a vízben élő növények számítanak, mert azok miatt van mészkőlerakódás.
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38083016
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-23T23:15:31+01:00
2020-01-23T23:15:31+01:00
Mach Péter
http://blog.hu/user/334655
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre?full_commentlist=1#c38082992" class="reply_nick_51386" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38082992 );">@Pipas</a>: Én a nagy panel 10 emeletesekkel és autókkal telezsúfolt Pesterzsébeti lakóteleptől uszkve 500 méterre egy zöldfelületekben, fákban gazdagabb kisebb lakótelepen lakom, nyáron 2 fokkal van hűvösebb.
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38083006
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-23T23:13:11+01:00
2020-01-23T23:13:11+01:00
Pipas
http://blog.hu/user/51386
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre?full_commentlist=1#c38082888" class="reply_nick_334655" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38082888 );">@Mach Péter</a>: "a klímaváltozás hatásaira történő felkészülésről is szól"<br />
<br />
Ha komolyan hisztek a klímaváltozásban, abban, hogy a klíma meg fog változni, akkor miért akartok olyan fákat telepíteni a városokban, amelyek a mostani klímát kedvelik?<br />
<br />
Érdemes lenne elmenni görögországba és megkérdezni, hogy ők hogyan viselik a nyári meleget, mit csinálnak, milyen várost építenek. Mennyire találják a fákat hasznosnak, mi van még.<br />
<br />
Szerintem megvan annak a veszélye, hogy telerakjuk a városokat fákkal, aztán ha tényleg megváltozik a klíma pont ezek a városba senyvedő fák pusztulnak el elsőként. Lehet, hogy tévedek, de szerintem ilyen kérdéseket érdemes lenne megvizsgálni...
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38082992
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-23T23:04:19+01:00
2020-01-23T23:04:19+01:00
Pipas
http://blog.hu/user/51386
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre?full_commentlist=1#c38082888" class="reply_nick_334655" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38082888 );">@Mach Péter</a>: "S bizony ez azt is jelenti, hogy nagyobb zöldfelületekkel, árnyékkal, fákkal csökkenthető például a forróság a lakótelepen."<br />
<br />
Az előbb arról volt szó, hogy a "városok túlhevülését" lehet csökkenteni, most a "forróság csökkenthető a lakótelepen".<br />
<br />
A legnagyobb jóindulattal mondom, hogy mielőtt nekilátnánk megszervezni egy várost vagy egy városrészt, előtte érdemes pontosan megfogalmazni, hogy mit is akarunk elérni és milyen racionális érvek szólnak amellett, hogy ezt vagy azt a módszert használjuk erre.<br />
<br />
Nem kötözködni akarok, csak "a város hűvősebb lesz, mert árnyat adó fák vannak benne" kijelentés szerintem bizonyítékokat igényel.
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38082990
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-23T23:03:51+01:00
2020-01-23T23:03:51+01:00
Laci A Lakli
http://blog.hu/user/276380
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre?full_commentlist=1#c38082572" class="reply_nick_634472" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38082572 );">@Captain Janeway</a>: <br />
Éghajlatról írtam és nem a tájképről :D
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38082888
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-23T22:22:46+01:00
2020-01-23T22:22:46+01:00
Mach Péter
http://blog.hu/user/334655
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre?full_commentlist=1#c38082774" class="reply_nick_51386" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38082774 );">@Pipas</a>: a klímaváltozás elleni fellépés mellett a javaslatcsomagunk a klímaváltozás hatásaira történő felkészülésről is szól. <br />
<br />
S bizony ez azt is jelenti, hogy nagyobb zöldfelületekkel, árnyékkal, fákkal csökkenthető például a forróság a lakótelepen.
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38082774
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-23T21:44:19+01:00
2020-01-23T21:44:19+01:00
Pipas
http://blog.hu/user/51386
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre?full_commentlist=1#c38082612" class="reply_nick_250426" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38082612 );">@Stenonis</a>: "A sok fa árnyékot ad, ezzel csökkenti a városok túlhevülését."<br />
<br />
Az árnyék nem így működik. :D <br />
<br />
Amúgy nagyon vicces, amikor valaki azzal jön, hogy a fák jók a globális felmelegedés ellen, mert árnyékot adnak. Jól jeli az egész globális felmelegedés mizéria komolyságát. :D
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38082718
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-23T21:29:47+01:00
2020-01-23T21:29:47+01:00
Volocsájev nem eshet el
http://blog.hu/user/1247879
Több fát kell kivágni az ilyen határozatok kinyomtatásához és PR célra való felhasználásához, mint amiről az egész akciózás szólna. Inkább ültessenek káposztát a köztereken, ezzel megoldódik az élelmiszerhiány is majd
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38082612
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-23T21:00:46+01:00
2020-01-23T21:00:46+01:00
Stenonis
http://blog.hu/user/250426
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre?full_commentlist=1#c38081704" class="reply_nick_1157834" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38081704 );">@midnightcoder2</a>: <br />
A sok fa árnyékot ad, ezzel csökkenti a városok túlhevülését. A szálló por koncentrációját is csökkenti.<br />
A párologtatásukkal a fák elviselhetőbbé teszik a nyári hőségeket.<br />
Ezek elég indokot szolgáltatnak a fásításra. Hogy mellette szén-dioxidot kötnek meg, csak bónusz.
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38082572
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-23T20:49:28+01:00
2020-01-23T20:49:28+01:00
Captain Janeway
http://blog.hu/user/634472
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre?full_commentlist=1#c38081740" class="reply_nick_276380" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38081740 );">@Laci A Lakli</a>: ahham, riviéra víz nélkül...
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38082376
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-23T19:53:13+01:00
2020-01-23T19:53:13+01:00
Laci A Lakli
http://blog.hu/user/276380
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre?full_commentlist=1#c38082074" class="reply_nick_126052" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38082074 );">@midnight coder</a>: <br />
"Az sem segít..."<br />
Nagyjából ez egy elég óvatos állítás. Természetesen nem segít az élelmiszer árakon, ha a termelésből bármennyi területet kivonunk. Ennyi volt az állításom, nem több.
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38082074
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-23T18:42:39+01:00
2020-01-23T18:42:39+01:00
midnight coder
http://blog.hu/user/126052
<a href="https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre?full_commentlist=1#c38081740" class="reply_nick_276380" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38081740 );">@Laci A Lakli</a>: "Nyílván az sem segít, hogy mezőgazdaságra alkalmas területekre napfarmokat telepítenek az EU-s pénzekér."<br />
<br />
Ez azért jókora faszság. A napfarmok területe elhanyagolható Európában. Akkor már inkább az autópályák környékén lenne érdemes nézelődni. De inkább az lehet az ok, hogy mostanság már a kínaiak is rászoktak az evésre.
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38081880
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-23T17:53:48+01:00
2020-01-23T17:53:48+01:00
Alick
http://blog.hu/user/824438
Nagyobb zöldfelületre és jobb vízgazdálkodásra szükség van!<br />
De pánikolni felesleges...<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="https://www.sciencedirect.com/topics/earth-and-planetary-sciences/medieval-warm-period">www.sciencedirect.com/topics/earth-and-planetary-sciences/medieval-warm-period</a>
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38081740
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-23T17:17:22+01:00
2020-01-23T17:17:22+01:00
Laci A Lakli
http://blog.hu/user/276380
"Látjuk, ahogyan emelkednek emiatt az élelmiszer árak,"<br />
<br />
Ekkora hazugságot :D. Az élelmiszer árak világszinten azért emelkednek elsősorban, mert nő a világ népessége és így nagyobb a kereslet :D. Nyílván az sem segít, hogy az olajár 25 USD-ről felment 60-70 USD pár év alatt :D. Nyílván az sem segít, hogy mezőgazdaságra alkalmas területekre napfarmokat telepítenek az EU-s pénzekér. Nyílván az sem segít, hogy az E10-el növekszik a benzin biológiai komponens tartalma stb...<br />
Szóval ennyire leegyszerűsíteni a dolgot az aztán nagyon klasszul hangzik. A klíma a felelős mindenért...<br />
Ekkora baromságot egyébként, meg Magyarországnak nem kell tartania az éghajlatváltozástól, legrosszabb esetben is Olasz-Rivériához hasonló lesz az idő itt. Ami azért nem annyira gáz.<br />
Egyébként nagyon gáz, hogy ahol élek még nem esett hó az idei télen ezen kicsit ki vagyok akadva!
https://machpeter.blog.hu/2020/01/23/menekulunk_vagy_megkuzdunk_pesterzsebet_valasza_a_klimaveszhelyzetre/full_commentlist/1#c38081704
Válasz erre: Menekülünk, vagy megküzdünk? Pesterzsébet válasza a klímavészhelyzetre
2020-01-23T17:06:04+01:00
2020-01-23T17:06:04+01:00
midnightcoder2
http://blog.hu/user/1157834
Valaki elárulhatná, hogy mi köze a városon belüli faültetésnek a klímavészhelyzethez ? Vagy valaki tényleg azt hiszi, hogy az pár tonna szén amit ezek a fák megkötnek bármit is változtatnak a bolygó klímáján ?<br />
<br />
Lehet, és kell is a városon belüli fák mellett kampányolni a kellemesebb városi környezet érdekében. De a klímahisztit kapcsolatba hozni vele faszság.
https://machpeter.blog.hu/2019/11/26/javulhat_a_kozlekedes_a_duna-parton/full_commentlist/1#c37909292
Válasz erre: Javulhat a közlekedés a Duna-parton!
2019-12-03T12:59:17+01:00
2019-12-03T12:59:17+01:00
<a href="https://machpeter.blog.hu/2019/11/26/javulhat_a_kozlekedes_a_duna-parton?full_commentlist=1#c37885118" class="reply_nick_334655" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37885118 );">@Mach Péter</a>: <br />
Meg igazából a legtöbb helyen nem ott megy. A Ráckevei-Duna partján csak Ferencvárosban és Soroksáron-Dunaharasztiban az M0 előtt megy, utána átmegy (átmenne, ha nem lenne felújátás alatt, de a HÉV híd felé kerülhető, csak van egy rázós-sáros szakasz) a túlóldalra, de ott sem a parton megy, majd egy szépnek és kisforgalmúnak semennyire sem mondható úton megy el tököl felé, holott kicsit délebbre keresztezhetné az erdőt is, vagy építhetnék Szigetcsép felé.<br />
<br />
Igazából a nyomvonal is el van cseszve egy csomó helyen, de épp ahol nincs (Ferencváros), ott van legjobban elhanyagolva.
https://machpeter.blog.hu/2019/11/26/javulhat_a_kozlekedes_a_duna-parton/full_commentlist/1#c37885118
Válasz erre: Javulhat a közlekedés a Duna-parton!
2019-11-26T16:31:20+01:00
2019-11-26T16:31:20+01:00
Mach Péter
http://blog.hu/user/334655
<a href="https://machpeter.blog.hu/2019/11/26/javulhat_a_kozlekedes_a_duna-parton?full_commentlist=1#c37884722" class="reply_nick_110027" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37884722 );">@airdace</a>: Annyit azért hozzátennék, hogy Soroksáron nem a parton megy jelenleg a kerékpárút
https://machpeter.blog.hu/2019/11/26/javulhat_a_kozlekedes_a_duna-parton/full_commentlist/1#c37884722
Válasz erre: Javulhat a közlekedés a Duna-parton!
2019-11-26T14:49:34+01:00
2019-11-26T14:49:34+01:00
airdace
http://blog.hu/user/110027
Mivel a Vízisport utca EuroVelo útvonal is - és az új Duna-parti sétányon sem tervezett a kerékpáros átjárhatóság* - erre is kell majd valami megoldás, pl. nyitott kerékpársáv (minimális költség). Ami még jobban hangsúlyozza a megállási tilalmat.<br />
<br />
*Talán ez sem végleges még - már csak azért sem, mert minden adott ahhoz, hogy Soroksártól a belvárosig folyamatos part menti kerékpárút legyen. Jó lenne, ha ennek nem ez a rövid szakasz lenne az akadálya.
https://machpeter.blog.hu/2019/07/24/requiem_a_topanka_utcai_fakert/full_commentlist/1#c37456632
Válasz erre: Requiem a Topánka utcai fákért
2019-07-24T21:32:48+02:00
2019-07-24T21:32:48+02:00
reeingre
http://blog.hu/user/460222
Magyarul hiába csinálnak oda bármit, azt senki sem fogja használni mert nem lesz árnyék. Mire pedig árnyék lesz, a vandálok végeznek az egésszel. :( Évek óta azt érzem, hogy a fa az minimum szükséges rossz, de még inkább ellenség, amivel beruházások során nem kell törődni, vagy egyenesen irtani kell. Én a Vécseyn élek és egyre jobban aggódom a gyönyörű fákért. A park füvét azt menetrend szerűen elintézik minden nyáron. Tarvágást csinálnak a legnagyobb kánikula előtt, locsolás pedig semmi. Lassan úgy néz ki a terület mint a Krüger nemzeti park, csak épp oroszlánok nincsenek.
https://machpeter.blog.hu/2019/07/08/akadalymentes_es_biztonsagos_vasuti_atjarot/full_commentlist/1#c37444160
Válasz erre: Akadálymentes és biztonságos vasúti átjárót!
2019-07-20T20:31:19+02:00
2019-07-20T20:31:19+02:00
_Neville
http://blog.hu/user/192377
<a href="https://machpeter.blog.hu/2019/07/08/akadalymentes_es_biztonsagos_vasuti_atjarot?full_commentlist=1#c37422602" class="reply_nick_208016" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37422602 );">@humorpalanta</a>: Hogyhogy nem arra akarták hozni a vonalat? Még a Helsinki út alatt átvezetős, Ferencváros Rendező felől bekötős terv is úgy számol, hogy a Keleti felé Pesterzsébet mh. után lenne ez a kanyar, Dél felől addig maradna a mai nyomvonal.
https://machpeter.blog.hu/2019/07/08/akadalymentes_es_biztonsagos_vasuti_atjarot/full_commentlist/1#c37422602
Válasz erre: Akadálymentes és biztonságos vasúti átjárót!
2019-07-14T17:48:34+02:00
2019-07-14T17:48:34+02:00
humorpalanta
http://blog.hu/user/208016
<a href="https://machpeter.blog.hu/2019/07/08/akadalymentes_es_biztonsagos_vasuti_atjarot?full_commentlist=1#c37404280" class="reply_nick_334655" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37404280 );">@Mach Péter</a>: Tekintetbe véve, hogy eleve nem is erre akarták hozni a vonalat, nem mondanám véglegesnek azt a tervet.<br />
Mivel építeniük kell második vágányt, ahhoz peron is kell. Márpedig itt nem szélsőperon van jelenleg és sanszos, hogy az is lesz, ha csak át nem rakják a jelenlegi sínpárt, de erre nem fogadnék.<br />
Ergo ezen az oldalon is kell valamit alakítaniuk, amihez nyilván ki kell alakítani az átjárót is, emiatt pedig az egészet át kell gondolniuk.<br />
Hacsak nem középperonosra csinálják, de akkor megint át kell alakítani mindent. Szóval én nem írnám még le a dolgokat.