Sikerült komolyan megbántanom az Orbán-Gucci kormányt. Azt kértem a kormánytól spóroljon az állami autóhasználattal, s a megtakarítással pótolják a visszavonandó útdíjak miatti kiesést. Az ország vezetői ugyanis nyugodtan járhatnak közösségi közlekedéssel: a kormánynak így az urizálás helyett több ideje jutna az emberek mindennapi gondjainak megismerésére. Üljenek vonatra vagy szálljanak buszra ugyanúgy, ahogy a többi magyar ember teszi.
Nos, erre úgy megsértődtek, hogy még 465 milliót elköltenek hivatali autókra.
Két hete kértük az elkerülő utakra is kivetett útdíjak bevezetésekor: vizsgálják felül a megmagyarázhatatlanul bőkezű állami autóhasználati gyakorlatot, az indokolatlanul megítélt szolgálati autókat vegyék vissza a kedvezményezettektől, a magáncélú használatot pedig térítsék meg.
Igen, ez akkor volt amikor Orbán Viktor az útdíj miatt tiltakozók hangját összetévesztette a próbaüzem gépházzajával. A miniszterelnök akkor meg is ígérte, a kabinet áttekinti a próbaüzem tapasztalatait, levonja az "értelmes" következtetéseket.
Nos, megtörtént. Bár sajnos megint félrehallottak valamit:
Mi azt mondtuk, vegyék vissza a kedvezményezettektől. Ők meg úgy értették, vegyenek még nekik. Sajtóhírek szerint ugyanis 460 millió forintért vásárol magának luxusautókat a kormány. Akinek jól megy, nyilván megteheti.
Míg a gazdagabb európai országokban alig néhány tucatnyi személyautó áll a teljes államigazgatás rendelkezésére, a magyar kormány több száz állami vezető számára biztosít személyes használatú gépkocsit, indokolatlanul. Ez az értelmetlen és pazarló urizálás évente sokmilliárd forintba kerül az adófizetőknek, mondtuk két hete. Erre ők Újabb 460 millió adóforintot költenek magukra: ezúttal luxusautókat vesznek maguknak, mert az eddig használt állami autóik „átlagosan 9-10 évesek, 260-400 ezer kilométer futottak”, vagyis nem méltóak ilyen fontos emberekhez. Hatalomra kerülésekor az Orbán-kormány kisebb államot és puritán kormányt ígért – ehelyett az államtitkárok és a miniszteri biztosok száma követhetetlenül nő, az adófizetők pedig immár több száz állami vezető magáncélú autóhasználatát fizetik, indokolatlan esetekben is.
A magyarországi gépjárműpark átlagos életkora 12,5 év, az átlagos futásteljesítmény pedig követhetetlen (mert a kormány nem hajlandó bevezetni a rendszert, amely minden vizsgánál és szervizlátogatásnál központi adatbázisba rögzíti az óraállást), a magyar emberek többsége azonban mégsem engedheti meg magának, hogy a kormányhoz hasonló gyakorisággal cserélgesse az autóját.
A Párbeszéd Magyarországért elítéli az újabb kormányzati pazarlást:, közérdekű adatigénylést adunk be annak kiderítésére, hogy ki és milyen címen használ állami autót, egyben törvénymódosítást kezdeményezünk a luxusjuttatás megadóztatásáért.