HTML

Organikus káosz - Mach Péter blogja

"Legelemibb célunk rácáfolni arra a mélyen rögzült tévhitre, amely szerint ép eszű és erkölcsű embernek nem szabad politizálásra adnia a fejét. Akkor mondhatjuk magunkat sikeresnek, ha közéleti szereplésünkkel hozzájárulunk ahhoz, hogy az állampolgárok visszanyerjék hitüket az elvhű, polgárbarát, közérdeket szolgáló, tisztességes politika lehetőségében." Mit tehet egy lokálpatrióta, zöld politikus egy fővárosi peremkerületben? Miként alakulhat át Pesterzsébet egy élhetőbb és szerethetőbb kerületté az itt élő környezettudatos polgárok összefogásával? Erre keresem a választ és természetesen beszámolok az önkormányzati üléseken történtekről, az általam képviselt és felvállalt ügyekről, akciókról, a mindennapi élményekről, munkáról.

Kövess minket a Facebookon!

Címkék

Ábrahám Géza (4) adó (3) adósság (4) ajánlószelvény (3) akadálymentes (7) akadálymentesítés (6) alkotmány (4) aradi vértanúk (3) aszfaltrajz (3) Átalakuló Duna-part (4) átláthatóság (5) átlátható gazdálkodás (5) atom (3) Bánó Miklós (5) Baross-Topánka (4) beszámoló (7) BKK (5) BKV (4) bölcsőde (5) bolhapiac (3) budapest (26) Budapest (3) bűnmegelőzés (6) bűz (5) bűzszennyezés (4) Címkék (5) civil (3) csaszny márton (4) dél-pesti kórház (4) demokrácia (12) diktatúra (3) DK (3) Dr. Vas Imre (6) Dr Vas Imre (4) Duna (6) Duna-part (24) einstand (3) esélyegyenlőség (17) ESMTK (12) fa (3) facsonkítás (4) fakivágás (7) Felcsút (4) Ferencváros (5) fidesz (45) FIDESZ (31) FKF Zrt. (4) foci (6) fogadd örökbe (3) fogadóóra (5) Földesi Gyula (26) földesi gyula (15) fórum (4) futópálya (4) globális felmelegedés (3) Gubacsi-lakótelep (7) Gubacsi lakótelep (3) hajléktalan (7) Hiller István (4) hulladék (4) hulladékkezelés (6) hulladékudvar (3) időközi választás (3) Illatos út (12) illegális hulladéklerakó (3) ingatlan (3) iskola (4) Jahn Ferenc (5) játszótér (6) JOBBIK (5) jódossós (3) Juhász Lajosné (3) Kaiser György (4) kampány (8) képviselő (6) kerékpár (6) Kiserdő (3) kiserdő (4) költségvetés (33) környezet (3) környezetvédelem (55) korrupció (9) kosuti (4) Kosuti (5) közbiztonság (3) közélet (3) közétkeztetés (8) közlekedés (10) közösség (5) közösségi kert (8) közösségi közlekedés (5) közösségi rendőrség (4) közösségi tervezés (21) kutya (4) kutyafuttató (7) lakossági fórum (3) légszennyezés (5) lehet más a politika (89) lmp (67) LMP (8) lomizás (3) mach péter (74) Mach Péter (48) Madarak és fák napja (3) magánnyugdíjpénztár (3) máltai (3) média (3) mediáció (3) Mediterrán-lakópark (18) megszorítás (3) MSZP (5) mszp (5) munka (3) munkajog (3) munkanélküliség (4) mutyi (3) nagy tibor (4) napirend (16) Nőnap (5) Nyitnikék Óvoda (3) önkormányzat (105) önkormányzati választás (3) orbán (4) orbán viktor (5) Orbán Viktor (14) óvoda (6) Paks (4) pályázat (6) Párbeszéd Magyarországért (9) parlagfű (6) párt (5) pavilonsor (5) Pensio (3) pesterzsébet (133) Pesterzsébet (42) petíció (4) polgármester (7) polgárőrség (3) politika (60) program (10) rendezvény (4) részvétel (7) részvételi demokrácia (22) részvételi költségvetés (15) rezsicsökkentés (4) sport (5) stadion (8) szabados ákos (20) Szabados Ákos (14) szavazás (3) szegénység (3) szelektív (5) szelektívszigetek (4) szemét (18) szemétgyűjtés (6) szennyvíz (3) szociális (6) takarítás (11) tankönyv (3) TAO (3) Tarlós (3) testület (34) testületi ülés (36) topánka utca (4) trafik (4) trafikmutyi (3) transzparencia (3) tüntetés (4) tűz (3) uszoda (6) utca (3) üvegzseb (3) választás (27) vasárnapi zárvatartás (3) vasút (5) vasútállomás (6) Vas Imre (11) vas imre (14) xx. kerület (109) zajvédelem (3) zebra (4) Zodony utca (8) zöld (12) Címkefelhő

Javulhat a közlekedés a Duna-parton!

2019.11.26. 09:34 Mach Péter

Néhány információ az alsó Vízisport utcai támfal építéssel kapcsolatban: évek óta hatalmas probléma volt az alsó Vízisport utca közlekedése és a vízelvezetés kérdése, a Vakvarjú és a gyógyfürdő átadása csak növelte a közlekedési káoszt, s az, hogy az ESMTK évek óta zárva tartja a közpénzen, a lakosság számára megépült parkolót és csupán a fizetős, lakodalmas rendezvényeinek nyitja meg, szintén nem segített a helyzeten.

Ezért is javasoltuk Somodi Klára képviselőtársammal az adott útszakasz forgalomszabályozásának, parkolási rendjének is a felülvizsgálatát. Idén megkezdődött a teljes Gubacsi lakótelep közlekedésfejlesztés koncepciójának készítése, melynek első üteme (a lakossági, intézményi vélemények begyűjtése, forgalomszámlálások, parkolóhelyek felmérése) lassan véget is ér. A lenti útszakasszal kapcsolatos problémákat azonban sürgősen kezelni kellett.

img_20191123_151429.jpgJavaslatomra az Önkormányzat döntése a támfal építésekor az alábbi problémák kezelését szolgálta:

  • a kétirányú, zavartalan forgalom biztosítása;
  • új parkolóhelyek létesítése;
  • a vízelvezetés megoldása;
  • új lejárók építése, a régi lépcsősorok megerősítése, felújítása.

Végigjártam Serbán Viktor közlekedés mérnökkel, a Környezetvédelmi és Városfejlesztési Bizottság szakértőjével a területet. Az építésvezetőtől begyűjtött információk alapján a Csepeli átjáró csomóponttól kezdve végig a támfal mentén létesül aszfaltozott parkoló. A meglévő két lépcső (Téglagyár tér és a Zamárdi utca irányából) mellé a Téglaégető utca folytatásában is új lépcső létesül.

A stranddal átellenes oldalon a meglévő támfal mellé, a Téglagyártó út 21/A garázs bejáratig újonnan létesített támfal mellé, míg a Mediterrán lakópark alatt pedig a már meglévő támfal mellé, az árok feltöltésével létesül parkoló.

Környezetvédőként a rézsű fáinak állapotát is megnéztem: számos magoncot, kisebb cserjét kivágtak a partfal megerősítése és áthelyezése miatt, a fákat pedig statikai okokból gallyazták, hogy a meredekebbé váló rézsűt omlásveszélyét csökkentsék. Az ott dolgozók szerint 10 cm átmérőnél vastagabb fát nem vágtak ki, és a helyszíni bejárás alapján ez így is történhetett. Ennek ellenére a támfal feletti rész zöldfelületét tavasszal rendezni, cserjéket és fákat is kell ültetni, pótolni a felső fasor hiányzó elemeit. S bár az új lépcső építésének tervezésekor figyeltek a fák védelmére, a kivitelezéskor is meg kell védeni azok gyökérzetét.

Serbán Viktor szerint „a Vizisport utcában így létesült parkolók várható legnagyobb kihasználtságát csak a nyári időszakban és bizonyos események idején lehet majd letesztelni. Véleménye szerint a strandszezon ideje alatt a parkolási gondokat a Vizisport utcában most végrehajtott bővítés nem fogja teljes mértékben megoldani, hiszen előfordulhat, hogy bizonyos rendezvények ideje egybecsúszik.

Megfontolandó, hogy a Csepeli átjáró felüljárója környéken hol lehet még parkolókat kisebb anyagi ráfordítással kialakítani. A Vízisport utcában táblák kihelyezésével együtt meg kell tiltani az úttesten való parkolást és ezt bizonyos időszakban ellenőrizni kell, szükség esetén a kezdeti időszakban figyelmeztetéssel, majd pénzbeli szankcionálással is.”

Összegezve: a támfal és a vízelvezetést is biztosító parkolósáv kiépítése nem elégséges megoldás:

  • ki kell alakítani a parkolási rendet,
  • meg kell tiltani az úttestre parkolást,
  • a strand főszezon időszakára el kell készülnie egy újabb parkolónak a Gubacsi híd lábánál,
  • rendezni kell az érintett zöldfelületeket,
  • meg kell nyitni az ESMTK-nak a kerület parkolóját, vagy vissza kell venni tőle a terület üzemeltetését.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://machpeter.blog.hu/api/trackback/id/tr2515325022

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2019.11.26. 14:49:34

Mivel a Vízisport utca EuroVelo útvonal is - és az új Duna-parti sétányon sem tervezett a kerékpáros átjárhatóság* - erre is kell majd valami megoldás, pl. nyitott kerékpársáv (minimális költség). Ami még jobban hangsúlyozza a megállási tilalmat.

*Talán ez sem végleges még - már csak azért sem, mert minden adott ahhoz, hogy Soroksártól a belvárosig folyamatos part menti kerékpárút legyen. Jó lenne, ha ennek nem ez a rövid szakasz lenne az akadálya.

Mach Péter 2019.11.26. 16:31:20

@airdace: Annyit azért hozzátennék, hogy Soroksáron nem a parton megy jelenleg a kerékpárút

Zabalint 2019.12.03. 12:59:17

@Mach Péter:
Meg igazából a legtöbb helyen nem ott megy. A Ráckevei-Duna partján csak Ferencvárosban és Soroksáron-Dunaharasztiban az M0 előtt megy, utána átmegy (átmenne, ha nem lenne felújátás alatt, de a HÉV híd felé kerülhető, csak van egy rázós-sáros szakasz) a túlóldalra, de ott sem a parton megy, majd egy szépnek és kisforgalmúnak semennyire sem mondható úton megy el tököl felé, holott kicsit délebbre keresztezhetné az erdőt is, vagy építhetnék Szigetcsép felé.

Igazából a nyomvonal is el van cseszve egy csomó helyen, de épp ahol nincs (Ferencváros), ott van legjobban elhanyagolva.