HTML

Organikus káosz - Mach Péter blogja

"Legelemibb célunk rácáfolni arra a mélyen rögzült tévhitre, amely szerint ép eszű és erkölcsű embernek nem szabad politizálásra adnia a fejét. Akkor mondhatjuk magunkat sikeresnek, ha közéleti szereplésünkkel hozzájárulunk ahhoz, hogy az állampolgárok visszanyerjék hitüket az elvhű, polgárbarát, közérdeket szolgáló, tisztességes politika lehetőségében." Mit tehet egy lokálpatrióta, zöld politikus egy fővárosi peremkerületben? Miként alakulhat át Pesterzsébet egy élhetőbb és szerethetőbb kerületté az itt élő környezettudatos polgárok összefogásával? Erre keresem a választ és természetesen beszámolok az önkormányzati üléseken történtekről, az általam képviselt és felvállalt ügyekről, akciókról, a mindennapi élményekről, munkáról.

Kövess minket a Facebookon!

Címkék

Ábrahám Géza (4) adó (3) adósság (4) ajánlószelvény (3) akadálymentes (7) akadálymentesítés (6) alkotmány (4) aradi vértanúk (3) aszfaltrajz (3) Átalakuló Duna-part (4) átláthatóság (5) átlátható gazdálkodás (5) atom (3) Bánó Miklós (5) Baross-Topánka (4) beszámoló (7) BKK (5) BKV (4) bölcsőde (5) bolhapiac (3) budapest (26) Budapest (3) bűnmegelőzés (6) bűz (5) bűzszennyezés (4) Címkék (5) civil (3) csaszny márton (4) dél-pesti kórház (4) demokrácia (12) diktatúra (3) DK (3) Dr. Vas Imre (6) Dr Vas Imre (4) Duna (6) Duna-part (24) einstand (3) esélyegyenlőség (17) ESMTK (12) fa (3) facsonkítás (4) fakivágás (7) Felcsút (4) Ferencváros (5) FIDESZ (31) fidesz (45) FKF Zrt. (4) foci (6) fogadd örökbe (3) fogadóóra (5) földesi gyula (15) Földesi Gyula (26) fórum (4) futópálya (4) globális felmelegedés (3) Gubacsi-lakótelep (7) Gubacsi lakótelep (3) hajléktalan (7) Hiller István (4) hulladék (4) hulladékkezelés (6) hulladékudvar (3) időközi választás (3) Illatos út (12) illegális hulladéklerakó (3) ingatlan (3) iskola (4) Jahn Ferenc (5) játszótér (6) JOBBIK (5) jódossós (3) Juhász Lajosné (3) Kaiser György (4) kampány (8) képviselő (6) kerékpár (6) Kiserdő (3) kiserdő (4) költségvetés (33) környezet (3) környezetvédelem (55) korrupció (9) Kosuti (5) kosuti (4) közbiztonság (3) közélet (3) közétkeztetés (8) közlekedés (10) közösség (5) közösségi kert (8) közösségi közlekedés (5) közösségi rendőrség (4) közösségi tervezés (21) kutya (4) kutyafuttató (7) lakossági fórum (3) légszennyezés (5) lehet más a politika (89) lmp (67) LMP (8) lomizás (3) Mach Péter (48) mach péter (74) Madarak és fák napja (3) magánnyugdíjpénztár (3) máltai (3) média (3) mediáció (3) Mediterrán-lakópark (18) megszorítás (3) mszp (5) MSZP (5) munka (3) munkajog (3) munkanélküliség (4) mutyi (3) nagy tibor (4) napirend (16) Nőnap (5) Nyitnikék Óvoda (3) önkormányzat (105) önkormányzati választás (3) orbán (4) Orbán Viktor (14) orbán viktor (5) óvoda (6) Paks (4) pályázat (6) Párbeszéd Magyarországért (9) parlagfű (6) párt (5) pavilonsor (5) Pensio (3) Pesterzsébet (42) pesterzsébet (133) petíció (4) polgármester (7) polgárőrség (3) politika (60) program (10) rendezvény (4) részvétel (7) részvételi demokrácia (22) részvételi költségvetés (15) rezsicsökkentés (4) sport (5) stadion (8) szabados ákos (20) Szabados Ákos (14) szavazás (3) szegénység (3) szelektív (5) szelektívszigetek (4) szemét (18) szemétgyűjtés (6) szennyvíz (3) szociális (6) takarítás (11) tankönyv (3) TAO (3) Tarlós (3) testület (34) testületi ülés (36) topánka utca (4) trafik (4) trafikmutyi (3) transzparencia (3) tüntetés (4) tűz (3) uszoda (6) utca (3) üvegzseb (3) választás (27) vasárnapi zárvatartás (3) vasút (5) vasútállomás (6) Vas Imre (11) vas imre (14) xx. kerület (109) zajvédelem (3) zebra (4) Zodony utca (8) zöld (12) Címkefelhő

Újítsuk meg a Gubacsi lakótelep közlekedését!

2018.10.01. 13:14 Mach Péter

A nyáron többször is téma volt a Gubacsi lakótelep közlekedése. A beérkező panaszokat jeleztük a Polgármesteri Hivatalnak és az illetékes hatóságoknak, de szeretnénk Somodi Klára képviselőtársammal egy átfogóbb közlekedés fejlesztési programot is kialakítani, ehhez kértük az Önök segítségét. Ezért egy lakossági utcafórumot szerveztünk a Gubacsi lakótelepen, a Téglagyár téren, hogy együtt megvizsgáljuk a beérkezett észrevételeket, javaslatokat és együtt járjuk végig a problémás területeket.

20_gubacs.jpgA fórum meghirdetése óta levélben, cseten és szóban is érkezett számos panasz, javaslat, észrevétel, majd a fórumon is összegyűjtöttünk számosat. Néhány helyszínt be is jártunk, meg is néztünk (Tergenye utca, Vizisport utca, Téglaégető utca) a fórumon résztvevőkkel.

A fórumon az alábbi probléma térképet beszéltük végig:

PROBLÉMATÉRKÉP
 Közlekedés
  • Gyalogos:
    • gyalogátkelők
      • hiánya
      • biztonsága
    • akadálymentesítés
  • Kerékpáros:
    • kijutás Csepel és belváros felé
    • belső közlekedés
  •  Közösségi:
    • 119
    • vonat
    • egyéb lehetőségek (Volánbusz…)
  • Autós:
    • parkolás
    • forgalomszabályozás (egyirányúsítás…)
    • kijutás
    • aszfalt minősége
    • fekvő rendőrök

Külön öröm, hogy a fórum szervezésekor derült ki, hogy egy közlekedési szakember is a szomszédunk. Az ő segítsége nélkül ez az anyag sem jöhetett volna össze ebben a formában, a területalapú rendszerezés és számos javaslat neki köszönhető.

Az egyeztetések során is kiderült, hogy két kiemelt téma volt, amely mindenkit foglalkoztatott: 

  1. a két lakótelepet (Mediterrán lakópark és Gubacsi lakótelep) és a Duna-parti csónakházakat, sporttelepeket, szállodát és éttermeket összesen két alacsony kapacitású kijárat köti össze a várossal, ami már most is hatalmas dugókat okoz, emiatt a busz sem tudja tartani a menetidőt, a Jódos-sós Gyógyfürdő várható forgalma tovább bonyolítja majd és komoly hatással lesz a Csepeli átjáróra és a Vízisport utcai kereszteződésre.
  2. a lakótelepen belül pedig a forgalomcsökkentés, a parkolási gondok megoldása és a biztonságosabbá tenni a gyalogosok számára a lakótelepet és környékét.

Az 1) pont esetén rövidtávon a Meddőhányó és Helsinki út lámpás kereszteződésének gyakoribb használatának erősítése jelenthet megoldást (amihez hosszabb vagy sűrűbb zöldlámpasáv biztosítása szükséges) illetve a Csepeli átjáró kihajtásának átépítése, szélesítése. Hosszabb távon csak egy harmadik, a HÉV forgalomtól független kijárat nyújthat megoldást, ehhez viszont szükségesek a fürdő-fejlesztéshez kapcsolódóan készült hatástanulmány, mely tartalmazza azokat a helyeket, ahol a közúthálózat érintett

Általánosan elmondható a teljes lakótelepről, hogy

  • a gyalogos létesítmények (járdák, gyalogátkelők) akadálymentesítése szükséges
  • a gyalogátkelők és útkereszteződések biztonságát is javítani kell
  • gond van a csapadékelvezetéssel szinte a teljes lakótelepen
  • a teljes lakótelep forgalmi- és parkolási rendjének felülvizsgálata szükséges
    • vizsgálni kellene a lakó- és pihenőövezet kialakításának lehetőségét, új forgalomszabályozást bevezetését
    • növelni kell a parkolóhelyek számát a lakótelep környékén, szélein, s a telepen belül is átgondoltabban (helytakarékosabban) kell a zöldfelületeket és a parkolókat kialakítani
  • a 119 autóbusz vonalvezetésének és a vasútvonal valódi zónázóvá alakításának felülvizsgálata szükséges a megváltozott igények figyelembevételével, a közösségi közlekedés fejlesztése nélkül ugyanis valós forgalomcsillapítás nehezen elképzelhető

Ezért a Környezetvédelmi és Városfejlesztési Bizottság elnökeként az október 9-i ülésre az alábbi napirendet vettem fel:

- "Tájékoztató a Gubacsi lakótelep jelenlegi közlekedési rendjéről, illetve a Duna-parti fürdő-fejlesztéshez kapcsolódó közút és parkolófejlesztések terveiről".

A bizottsági ülés 17 órakor kezdődik és nyilvános, az anyagok pedig elérhetőek lesznek majd az ülés előtt a pesterzsebet.hu oldalon. A beérkezett panaszokat és ötleteket is érdemes addig is végigböngészni, ha úgy érzik valami kimaradt, akkor az jelezzék felénk, mert az elkészült anyagot a bizottsági ülésen a hivatal és képviselőtársaim is megkapják.

Csepeli átjáró:

  • a HÉV átjárón keresztül a kikanyarodás és a Helsinki úton a belső sávba sorolás a reggeli és a délutáni csúcsidőben nehézkes
  • a Helsinki úton a visszafordulás a belváros irányába jelenleg csak szabálytalanul lehetséges
  • gyalogátkelőhely és a kerékpáros átvezetés balesetveszélyes, a láthatóságot javítani kell
  • a felüljáró alatti terület jelenleg kihasználatlan, parkolóhely kialakítására bizonyos feltételekkel alkalmas lehet

Gyalogos HÉV átjáró a Serény utcából:

  • akadálymentesítés

Csepeli átjáró és a Vízisport u. kereszteződése:

  • a kereszteződés gyalogos átkelői balesetveszélyesek
  • a Jódos-sós Gyógyfürdő átadásával a forgalom ugrásszerű növekedése várható, amit kezelni kell
  • a Duna felé vezető utca jelenleg kockakő burkolattal rendelkezik
  • a lehajtó a hídról még mindig balesetveszélyes (sebességkorlátozás szükséges), még mindig gyakori a felhajtás

Vízisport u.:

  • a megnövekedett forgalom miatt sebességkorlátozás szükséges az alsó és felső utcán is egyaránt
  • a parkolás szabályozása szükséges a Duna Garden, a VakVarjú és a vízitelepek előtt egyaránt
  • ki kell nyitni az üresen álló önkormányzat által készített parkolót
  • a Zamárdi utcához vezető lépcső vonalában gyalogos átkelő létesítése
  • a járdán parkolás szabályozása szükséges
  • a felső Vízisport utcában a parkolás rendezése az egyenes és a Mamma Mia Fagyizó környékén
  • a Téglagyár tér felől levezető lépcsőnél szükséges lenne akadálymentes lejutás biztosítása az alsó Vízisport utcáig is és egy gyalogátkelőhely létesítése
  • csapadékelvezetés

 Zamárdi u.:

  • a parkolás tiltása a Tengerszem és a Téglagyártó utca között
  • az mozgáskorlátozottak részére kialakított parkoló elhelyezésének felülvizsgálata
  • a belső U alakú részen a parkolás rendezése, új zöldfelületek és parkolóhelyek kialakítása
  • a szállítást végző járművek közlekedésének segítése

 

Téglagyártó u.:

  • itt a lakók aláírásgyűjtésbe is fogtak, az anonimizált petíciójuk itt látható
  • a parkolóhelyek kialakításának átgondolása a nagy forgalom miatt, a fák közötti parkolóhely-kialakítás vizsgálata
  • a kockakőburkolat cseréje

Téglagyár tér:

  • egyirányúsítás és parkolóhelyek rendezése
  • a zöldség-gyümölcs boltnál a két parkolóhely használatának lekorlátozása a vásárlás idejére
  • a keramit és a kockakő burkolat cseréje
  • az mozgáskorlátozottak részére kialakított parkoló elhelyezésének felülvizsgálata
  • elektromos autótöltő elhelyezésének felülvizsgálata
  • a fák közötti részek hasznosítása, parkoló helyek kialakítása a park valódi közösségi térré alakításával egyidőben

Serény utca:

  • a Német Nemzetiségi gimnázium, a Secret Control GPS Kft. és a Fitness 2000 parkolási- és utazási igényeinek vizsgálata, a szokások megismerése céljából szükséges lenne
  • a szemetes és KRESZ táblák helyének vizsgálata
  • Kiss and ride parkolóhelyek kialakítása az iskola előtt

Közműhelytelep u.:

  • a forgalmi rend felülvizsgálata a Serény és a Zamárdi u. közötti szakaszon
  • a parkolás rendezése
  • a kockakőburkolat cseréje javasolt
  • további parkolóhelyek kialakítása és területrendezés az óvoda, a játszótér és a kollégium előtti területen
  • az Azúr raktár helyén található terület átmeneti hasznosítása, pl. parkolóhelyek kialakítása

Zodony u.:

  • a vízelvezetés megoldása
  • a gyalogos lépcső rendbetétele, akadálymentes eljutás biztosítása, gyalogátkelő létesítése a Közműhelytelep u. felé
  • a teniszpálya előtti rész hasznosítása
  • a vasútállomás gyalogátkelőhelyének kiemelése, akadálymentes eljutás biztosítása

Teremszeg u.:

  • a parkolóhelyek rendezése szükséges

Téglaégető u.:

  • a jelenlegi forgalmi rend felülvizsgálata, egyirányúsítás szükséges lenne a vasút irányába
  • az utca Vizisport u. felé esővégének rendezése
  • a Téglagyártó utca kereszteződésében gyalogos átkelőhely biztosítása a Mediterrán-lakótelep felé, a láthatóság feltételeinek javítása
  • csapadékelvezetés

Tergenye u.:

  • a parkolási lehetőségek felülvizsgálata
  • zsákutca tábla kihelyezése, áthaladó kerékpárforgalom engedélyezésével
  • parkolók és zöldfelületek elhatárolása

Uszoda, jégcsarnok, tenisz és focipályák:

  • a parkolóhelyek bővítése
  • a Zodony utca felől a parkolóhelyre vezető úton a parkolás tiltása
  • az eltérő funkciójú parkolóhelyek kialakításának rendezése (mozgáskorlátozott, mentő, Kiss and ride)
  • a létesítményeket használók gépkocsijainak kiszorítása a lakóházak parkolóiból
  • csapadékelvezetés

vasut_8.jpgVasúti megállóhely:

  • vizsgálni kellene a P+R, B+R és Kiss and ride és elektromos töltőhely parkoló kialakításának lehetőségét (sajnos első körben nem talált a hivatal helyszínt hozzá)
  • a Kossuth Lajos utca felé az akadálymentes átjutás biztosítása (a gyalogos-kerékpáros híd építésének leállása miatt, vissza kellene térni az aluljáró fejlesztési lehetőségeinek vizsgálatára)
  • csapadékelvezetés

Mindenkinek köszönjük a részvételt és a segítséget!

Somodi Klára és Mach Péter

3 komment

Címkék: közlekedés Gubacsi lakótelep Gubacsi-lakótelep

A bejegyzés trackback címe:

https://machpeter.blog.hu/api/trackback/id/tr2314274735

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2018.10.01. 16:03:06

Tetszik, remélem lesz is ezekből valami. Köszönet a belefektetett munkáért!

Egyébként arról volt valakinek elképzelése, hol lehetne harmadik kijárót építeni? Ha ranézek a térképte, csak valahol a vasutállomás és a jelenlegi, Meddőhanyó utcai kijáró között lehetne.

Mach Péter 2018.10.01. 16:23:57

@Zabalint: 3. kijárat legkönnyebben majd a Gubacsi hídtól Ferencváros felé épülhet ha az a területrész fejlesztése is megindul.

Bosses 2018.10.02. 13:51:07

Az a helyzet is megoldás után kiáltana, hogy a lenti Vízisport utcában lehetetlen gyalog közlekedni a járdán álló autók miatt. A bérelhető focipályáktól egészen végig (csónakházak, evezős egyesületek stb.) állnak az autók teljes terjedelmében elfoglalva a járdát. Megértem és látom, hogy nem tudnak hová parkolni, de az sem normális, hogy nem hogy babakocsival, hanem már gyalog sem lehet a járdán közlekedni.
süti beállítások módosítása