HTML

Organikus káosz - Mach Péter blogja

"Legelemibb célunk rácáfolni arra a mélyen rögzült tévhitre, amely szerint ép eszű és erkölcsű embernek nem szabad politizálásra adnia a fejét. Akkor mondhatjuk magunkat sikeresnek, ha közéleti szereplésünkkel hozzájárulunk ahhoz, hogy az állampolgárok visszanyerjék hitüket az elvhű, polgárbarát, közérdeket szolgáló, tisztességes politika lehetőségében." Mit tehet egy lokálpatrióta, zöld politikus egy fővárosi peremkerületben? Miként alakulhat át Pesterzsébet egy élhetőbb és szerethetőbb kerületté az itt élő környezettudatos polgárok összefogásával? Erre keresem a választ és természetesen beszámolok az önkormányzati üléseken történtekről, az általam képviselt és felvállalt ügyekről, akciókról, a mindennapi élményekről, munkáról.

Kövess minket a Facebookon!

Címkék

Ábrahám Géza (4) adó (3) adósság (4) ajánlószelvény (3) akadálymentes (7) akadálymentesítés (6) alkotmány (4) aradi vértanúk (3) aszfaltrajz (3) Átalakuló Duna-part (4) átláthatóság (5) átlátható gazdálkodás (5) atom (3) Bánó Miklós (5) Baross-Topánka (4) beszámoló (7) BKK (5) BKV (4) bölcsőde (5) bolhapiac (3) budapest (26) Budapest (3) bűnmegelőzés (6) bűz (5) bűzszennyezés (4) Címkék (5) civil (3) csaszny márton (4) dél-pesti kórház (4) demokrácia (12) diktatúra (3) DK (3) Dr. Vas Imre (6) Dr Vas Imre (4) Duna (6) Duna-part (24) einstand (3) esélyegyenlőség (17) ESMTK (12) fa (3) facsonkítás (4) fakivágás (7) Felcsút (4) Ferencváros (5) fidesz (45) FIDESZ (31) FKF Zrt. (4) foci (6) fogadd örökbe (3) fogadóóra (5) földesi gyula (15) Földesi Gyula (26) fórum (4) futópálya (4) globális felmelegedés (3) Gubacsi-lakótelep (7) Gubacsi lakótelep (3) hajléktalan (7) Hiller István (4) hulladék (4) hulladékkezelés (6) hulladékudvar (3) időközi választás (3) Illatos út (12) illegális hulladéklerakó (3) ingatlan (3) iskola (4) Jahn Ferenc (5) játszótér (6) JOBBIK (5) jódossós (3) Juhász Lajosné (3) Kaiser György (4) kampány (8) képviselő (6) kerékpár (6) Kiserdő (3) kiserdő (4) költségvetés (33) környezet (3) környezetvédelem (55) korrupció (9) Kosuti (5) kosuti (4) közbiztonság (3) közélet (3) közétkeztetés (8) közlekedés (10) közösség (5) közösségi kert (8) közösségi közlekedés (5) közösségi rendőrség (4) közösségi tervezés (21) kutya (4) kutyafuttató (7) lakossági fórum (3) légszennyezés (5) lehet más a politika (89) lmp (67) LMP (8) lomizás (3) Mach Péter (48) mach péter (74) Madarak és fák napja (3) magánnyugdíjpénztár (3) máltai (3) média (3) mediáció (3) Mediterrán-lakópark (18) megszorítás (3) mszp (5) MSZP (5) munka (3) munkajog (3) munkanélküliség (4) mutyi (3) nagy tibor (4) napirend (16) Nőnap (5) Nyitnikék Óvoda (3) önkormányzat (105) önkormányzati választás (3) orbán (4) Orbán Viktor (14) orbán viktor (5) óvoda (6) Paks (4) pályázat (6) Párbeszéd Magyarországért (9) parlagfű (6) párt (5) pavilonsor (5) Pensio (3) pesterzsébet (133) Pesterzsébet (42) petíció (4) polgármester (7) polgárőrség (3) politika (60) program (10) rendezvény (4) részvétel (7) részvételi demokrácia (22) részvételi költségvetés (15) rezsicsökkentés (4) sport (5) stadion (8) Szabados Ákos (14) szabados ákos (20) szavazás (3) szegénység (3) szelektív (5) szelektívszigetek (4) szemét (18) szemétgyűjtés (6) szennyvíz (3) szociális (6) takarítás (11) tankönyv (3) TAO (3) Tarlós (3) testület (34) testületi ülés (36) topánka utca (4) trafik (4) trafikmutyi (3) transzparencia (3) tüntetés (4) tűz (3) uszoda (6) utca (3) üvegzseb (3) választás (27) vasárnapi zárvatartás (3) vasút (5) vasútállomás (6) Vas Imre (11) vas imre (14) xx. kerület (109) zajvédelem (3) zebra (4) Zodony utca (8) zöld (12) Címkefelhő

Utolsó kommentek:

Betti Kiss 2021.03.14. 09:49:24

Update: sok minden nem valtozott,az ujabb botany pedig a koronavirus elleni oltasok bena szervezese...fejetlenseg,a nepet nem szabalyozzak ,csodulet alakult ki a hatarozott iranyitas hianya miatt.Ez egy no-go korhaz.

Bejegyzés: Miért mindig a Dél-pestit bántják?

Irén Szabolcs 2021.02.17. 11:56:32

Van egy rossz hirem! A XX. Mátyás király téren nincs és nem is volt 120 éves nyárfa meg semmilyen fa! A nővérem üttörőcsapta ültette a fákat aki most 74 éves, tehát max. 60 éves fáról lehet szó! a szakértői vizsgálatot kidobhajtják a kukába! Ez az egész cirkusz ellenzéki megmozdulás!! amikor a téren térdik jártak a szemétben és mocsokba egy természedvédő sem emelte fel a szavát! Én 65 éve lakom a tér közvetlen közelébe és nem fényképről ismerem a környéket!

Bejegyzés: Egy százhúsz éves fehér nyár találkozása a magyar organikus építészettel

midnight coder 2020.09.28. 07:10:27

Amúgy egyébként az Index különösebben nem változott az elmúlt hetekben, hónapokban. Sőt, ha lehet még több kommunista cikk van a blogketrecben, különös tekintettel a Médianaplóra.

Bejegyzés: Viszlát, és kösz a halakat!

midnight coder 2020.09.28. 07:08:08

"Legelemibb célunk rácáfolni arra a mélyen rögzült tévhitre, amely szerint ép eszű és erkölcsű embernek nem szabad politizálásra adnia a fejét."

Mutass egy politikust a világban aki ép eszű és erkölcsű. Ez a három dolog kizárja egymást, és nem tegnap hanem évszázadok óta, és nem csak nálunk.

Bejegyzés: Viszlát, és kösz a halakat!

zord íjász · zordidok.blog.hu 2020.09.23. 19:33:49

Bloggertárs. Ez neked (is) szól. És mindjárt be is rakom a búcsúdat ( a linket) kiegészítésképpen a blogposzt alá, kommentként.

zordidok.blog.hu/2020/09/22/rugalmas_elszakadas_571

Azt hiszed, ez a helyes lépés?

Bejegyzés: Viszlát, és kösz a halakat!

_Neville 2020.04.01. 11:39:20

@Mach Péter: Tudom. Erre megoldás lehetne, ha meglépnék a félórás sűrítést, és az egyik járat erre, a másik arra lenne optimalizálva. Ugye az idei menetrendben terveztek is délegyházi betétjáratokat, de a véglegesből végül kihúzták.

Bejegyzés: Célba ért a "Vonattal a belvárosba!"

Mach Péter 2020.03.31. 16:46:23

@_Neville: mondjuk egyre többen használják Kelenföld felé, úgyhogy nyilván az is kellemetlenséget okozna sokaknak (bár valóban ez a legkisebb csoport most, de én ismerek 5-6 embert is, akik így utaznak).

Bejegyzés: Célba ért a "Vonattal a belvárosba!"

Haraszti 2020.03.31. 13:53:57

@Mach Péter: Nem kötözködésképpen, csak pontosításként.
16 óráig dolgozom, a Kökiből induló 16,27-es Székesfehérvári vonattal nem érem el a 16,29-kor Ferencvárosban lévő Kunszentmiklósi vonatot. Tehát vagy várok Ferencvárosban 17,29-ig és leszállok 17,48-kor. Vagy bóklászom feleslegesen a Köki Terminálban, megvárom a 16,57-kor induló Martonvásári vonatot, ami 17,05-kor van Ferencvárosban és ott is várok még 24 percet és leszállok 17,48-kor
Míg tavalyig 16,21-kor felültem a vonatra és leszálltam 16,48-kor.
Ön szerint ez nem 60 perc?
Vagy, igen, felszállhatok a 151-esre és gyomorideggel utazhatok végig, hogy vajon odaér-e 16,36-ig Erzsébetre(lámpák, megállók, forgalom miatt) vagy várnom kell Erzsébeten 50-55 percet.
Még mindig úgy gondolja, hogy ez 20 perc?
Nem vagyok egyedül ezzel a problémával, ugyanazokat az arcokat látom várakozni, nap mint nap.

Bejegyzés: Célba ért a "Vonattal a belvárosba!"

Mach Péter 2020.03.31. 13:19:57

@Haraszti: Amit ír, az pont 20 perc kiesést jelent délután, ami persze nem kényelmes, de nem 50 perc.

De csak ismételni tudom, a 151-es buszjáratot érdemes vizsgálni és a ferencvárosi átszállás lehetőségét.

Bejegyzés: Célba ért a "Vonattal a belvárosba!"

_Neville 2020.03.31. 11:21:44

@Haraszti: Igazából ha úgy járna az S25, mint pár éve, akkor pont ideális lenne a csatlakozás mindkét irányba. Kb 5 percet kellene várni Ferencvárosban. Most Kelenföldre lett optimalizálva, mert ugye még akkor lett kitalálva, mikor ez is Kökire ment, ahhoz minek átszállás. Aztán úgy maradt egyelőre.

Bejegyzés: Célba ért a "Vonattal a belvárosba!"

Haraszti 2020.03.31. 07:59:31

@Mach Péter: Tudja kedves képviselő úr, a 151-es annyira vacak járat, hogy én a munkahelyemre hamarabb beérek Ferencváros -
1 villamos - 99-es busz - 7 perc séta útvonallal, mint Erzsébet - 151-es - 5 perc séta útvonalon.
Egyébként meg nem rossz a Keleti, ha azon is lobbizna, hogy akiknek a Köki lenne jó, azok hamarabb kapjanak csatlakozást Ferencvárosban, reggel is és délután is. Nézze meg a menetrendeket, a minden óra 27-kor induló Székesfehérvári vonattal nem lehet elérni az óra 29-kor Ferencvárosban lévő Kunszentmiklósi vonatot. Így az ember kénytelen a minden óra 57 perckor Kökiből induló Martonvásári vonatot megvárni és Ferencvárosban még eltölteni 20 percet. Ez délután 1 óra kiesést jelent, nem 10 percet.

Bejegyzés: Célba ért a "Vonattal a belvárosba!"

Haraszti 2020.03.31. 07:47:03

@_Neville: A "durván" nőtt a kihasználtság, szerintem enyhe túlzás. Akkor fogunk pontos képet kapni, ha már az M3 metró elkészült és az emberek visszaszoknak rá.
Azért azt se felejtsük el, hogy nem mindenki a belvárosba tart dolgozni/iskolába. Kökiben van néhány buszjárat (10-12) amik nem a belvárosban visznek, hanem Zuglóba, Pestlőrincre, Kispestre, Kőbányára, mert Kőbánya nem csak Kökiből áll. Dél-pesti agglomerációból ezeket a területeket Kökiből lehet a legkényelmesebben elérni.

Bejegyzés: Célba ért a "Vonattal a belvárosba!"

Mach Péter 2020.03.30. 20:12:39

@2330: szeretem az álnéven nicknevet váltogató trolljaim közül azokat akik még önérzetesek is.

De végre érdemi véleményt is formált a személyeskedésen túl.

A 151-sel papiron 20 perc az út, ez sajnos csúcsidőben több, kb. 25 perc.

A vonat 17 perc alatt ért a kökibe.

Ez átszállással kb. 10 perc különbség, ezt kellene lecsökkenteni.

Bejegyzés: Célba ért a "Vonattal a belvárosba!"

totii 2020.03.30. 19:59:19

Nekem nem sikerült kibogarásznom a válaszlevélből, hogy június 20-a után is a Keletibe mennek a vonatok - vagyis ez így konkrétan nincs leírva.
Nem tudom, mennyire megoldható csak az egri vonatok menetrendjének átalakításával, hogy az S25-ösök is beférjenek a Keletibe. Ugyan most vágányzári menetrend van, így nem feltétlenül lehet megfelelő következtetéseket ebből levonni, de a kunszentmiklósi vonatok 42, az egri vonatok (két óránként) 50 percet állnak a Keletiben - laikusként gondolom, hogy mindkettő csökkenthető annyival, hogy még legyen bőven idő az utascserére, illetve a menetrendi tartaléknak (ehhez ugye vagy korábban kell a Keletiből indulniuk a vonatoknak, vagy a másik végállomásról később indulniuk). Tényleg kíváncsi vagyok, hogy ez megoldható-e a többi vonat menetrendjének megtartásával.

Bejegyzés: Célba ért a "Vonattal a belvárosba!"

2020.03.30. 19:13:08

@2330:
A belvárosból is szállnak még át jópáran, és ez jóval több embert jelent, mint amennyien a köki felé mennének. Korábban ők szívtak.

Ráadásul a köki felé ez egy meglehetősen logikátlan útvonal volt, mert délről bement Ferencvárosig, majd vissza párhuzamosan kifelé dél-keletre.

Bejegyzés: Célba ért a "Vonattal a belvárosba!"

2330 2020.03.30. 15:10:26

@Mach Péter: Utazott már ön 151-sel Kökiig? Elárulom, nem 10 perc. Onnan pedig aki nem közvetlen a Kökinél dolgozik/jár iskolába, hanem arrébb, valami másra szintén át kell szállnia. Ez már nem egy átszállás.
Illetve ezt a fideszezést kérem fejezze be, ez teljesen pártsemleges kérdés, és csak Önt minősíti.

Bejegyzés: Célba ért a "Vonattal a belvárosba!"

_Neville 2020.03.30. 14:43:09

@Haraszti: A tények makacs dolgok: durván nőtt a kihasználtság, mióta a Keletibe jár a vonat. Szóval a többség nem a város szélére tart, hanem a belváros felé, ergo jobb nekik. Ennyi.
@2330: És 2005 decemberétől tavaly áprilisig mennyivel többen szívtak azért, mert egyedüli elővárosi vonalként nem ment be értelmesen a belvárosba innen semmi?

Bejegyzés: Célba ért a "Vonattal a belvárosba!"

_Neville 2020.03.30. 14:40:52

@Mach Péter: Mondjuk nem tudom mennyire érdemes itt fideszezni, párbeszédezni, vagy bármizni, ez nekem tökre pártsemleges dolognak tűnt. Az aláíró ismerőseim se politikai alapon álltak mellé. Szóval nem hinném, hogy itt kell keresni a törésvonalat a témában.

Bejegyzés: Célba ért a "Vonattal a belvárosba!"
süti beállítások módosítása