A COVID-19 elleni küzdelem mindent felülír és emiatt a közösségi közlekedéssel utazók száma drasztikusan csökken(t). Ennek ellenére egy lassan 4 éve várt, fontos levelet kapott a „Vonattal a belvárosba!” mozgalom.
A MÁV START Zrt. Szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettese levelében rögzítette: a vasúttársaságot meggyőzte az utasforgalom növekedése, s a járatok biztonságosabb üzemeltetése.
Így a MÁV-START Zrt. stratégiai célja, hogy az S25 Budapest — Kunszentmiklós-Tass között közlekedő elővárosi járat Budapest-Keleti kiindulási, illetve végállomással történő közlekedését megtartsa.
2019 április 7-től tölti be végre az S25 Budapest — Kunszentmiklós-Tass között közlekedő járat elővárosi vasúti funkcióját és a területen élő diákok, munkába járók kényelmesen és gyorsan eljuthatnak a belvárosba. Az akkori ideiglenes változásnak köszönhetően valódi alternatívájává vált a kötöttpályás közösségi közlekedés a környezetszennyező autónak.
Sorozatos hosszabbítások után egészen 2020. június 19-ig van jelenleg vágányzári korlátozás a 80a számú vonalon, így addig a szokott módon, a Keleti Pályaudvar végállomással (Kőbánya-Kispest helyett) közlekedik a Budapest – Kunszentmiklós-Tass S25 elővárosi vonat.
Ennek köszönhetően Pesterzsébetről, Soroksárról, Dunavarsányból, Délegyházáról vagy Dunaharasztiból is gyorsabb bejutni tömegközlekedéssel Budapest centrumába, mint autóval. A pesterzsébeti Duna-partról például 17 perc alatt lehet közösségi közlekedéssel a belvárosba jutni az eddigi 60 perc helyett.
S a most érkezett levél szerint pedig utána is!!!!! :-D
A MÁV Zrt-vel közösen végzett technológiai megvalósítási lehetőségek vizsgálata alapján a MÁV-START Zrt, az Innovációs és Technológiai Minisztérium felé a 2019/2020. évi közforgalmú menetrend 2. sz. menetrendi módosításától (érvényes június 20-tól) kezdeményezi, hogy a 80. sz. vonali egri vonatokkal együtt hatékonyabb vágányfelhasználás valósulhasson meg a Budapest-Keletiben, így biztosítva a megrendelő jóváhagyását követően a 150. számú vonali elővárosi vonatok tartós fejpályaudvari kiszolgálását.
A kormány már tavaly októberben támogatta a kérésünket:
A főpolgármester pedig kipróbálta és szintén támogatásáról biztosította kezdeményezésünket:
4 év munkája sikert hozott: nőtt az utasforgalom, gyorsabb és kényelmesebb lett a közlekedés, és az összes döntéshozót sikerült meggyőznünk a projekt működőképességéről és hasznáról!
Köszönöm minden támogatónknak, aláírónknak, azoknak akik velünk izgulták végig ezt a 4 évet!
Külön köszönöm Bence Tordai párbeszédes és Bencsik János független országgyűlési képviselőknek a közbenjárást a kormány felé, illetve Pesterzsébet Önkormányzatának, Szabados Ákos polgármesternek és dr. Demjanovich Orsolya jegyzőnek az ügy képviseletét a vasúttársaság és a BKK Zrt. felé!