HTML

Organikus káosz - Mach Péter blogja

"Legelemibb célunk rácáfolni arra a mélyen rögzült tévhitre, amely szerint ép eszű és erkölcsű embernek nem szabad politizálásra adnia a fejét. Akkor mondhatjuk magunkat sikeresnek, ha közéleti szereplésünkkel hozzájárulunk ahhoz, hogy az állampolgárok visszanyerjék hitüket az elvhű, polgárbarát, közérdeket szolgáló, tisztességes politika lehetőségében." Mit tehet egy lokálpatrióta, zöld politikus egy fővárosi peremkerületben? Miként alakulhat át Pesterzsébet egy élhetőbb és szerethetőbb kerületté az itt élő környezettudatos polgárok összefogásával? Erre keresem a választ és természetesen beszámolok az önkormányzati üléseken történtekről, az általam képviselt és felvállalt ügyekről, akciókról, a mindennapi élményekről, munkáról.

Kövess minket a Facebookon!

Címkék

Ábrahám Géza (4) adó (3) adósság (4) ajánlószelvény (3) akadálymentes (7) akadálymentesítés (6) alkotmány (4) aradi vértanúk (3) aszfaltrajz (3) Átalakuló Duna-part (4) átláthatóság (5) átlátható gazdálkodás (5) Bánó Miklós (5) Baross-Topánka (4) beszámoló (6) BKK (5) BKV (4) bölcsőde (5) bolhapiac (3) budapest (26) Budapest (3) bűnmegelőzés (6) bűz (4) bűzszennyezés (4) Címkék (5) civil (3) csaszny márton (4) dél-pesti kórház (4) demokrácia (12) diktatúra (3) DK (3) Dr. Vas Imre (6) Dr Vas Imre (4) Duna (5) Duna-part (22) einstand (3) esélyegyenlőség (16) ESMTK (12) fakivágás (7) Felcsút (4) Ferencváros (5) fidesz (44) FIDESZ (31) FKF Zrt. (4) foci (6) fogadóóra (5) Földesi Gyula (26) földesi gyula (15) fórum (4) futópálya (4) globális felmelegedés (3) Gubacsi-lakótelep (6) Gubacsi lakótelep (3) hajléktalan (7) Hiller István (4) hulladék (4) hulladékkezelés (6) hulladékudvar (3) időközi választás (3) Illatos út (12) illegális hulladéklerakó (3) ingatlan (3) iskola (4) Jahn Ferenc (5) játszótér (6) JOBBIK (5) Juhász Lajosné (3) Kaiser György (4) kampány (8) képviselő (6) kerékpár (6) kiserdő (4) Kiserdő (3) költségvetés (33) környezet (3) környezetvédelem (54) korrupció (9) Kosuti (5) kosuti (4) közbiztonság (3) közélet (3) közétkeztetés (8) közlekedés (10) közösség (5) közösségi kert (8) közösségi közlekedés (5) közösségi rendőrség (4) közösségi tervezés (21) kutya (4) kutyafuttató (5) lakossági fórum (3) légszennyezés (4) lehet más a politika (89) LMP (8) lmp (67) lomizás (3) Mach Péter (47) mach péter (74) Madarak és fák napja (3) magánnyugdíjpénztár (3) máltai (3) média (3) mediáció (3) Mediterrán-lakópark (17) megszorítás (3) MSZP (5) mszp (5) munka (3) munkanélküliség (4) mutyi (3) nagy tibor (4) napirend (16) Nőnap (4) Nyitnikék Óvoda (3) önkormányzat (104) önkormányzati választás (3) orbán (4) orbán viktor (5) Orbán Viktor (14) óvoda (6) Paks (4) pályázat (5) Párbeszéd Magyarországért (9) parlagfű (6) párt (5) pavilonsor (5) Pensio (3) Pesterzsébet (41) pesterzsébet (133) petíció (4) polgármester (6) polgárőrség (3) politika (60) program (10) rendezvény (4) részvétel (7) részvételi demokrácia (22) részvételi költségvetés (15) rezsicsökkentés (4) sport (5) stadion (8) szabados ákos (20) Szabados Ákos (14) szavazás (3) szegénység (3) szelektív (5) szelektívszigetek (4) szemét (18) szemétgyűjtés (6) szociális (6) takarítás (11) tankönyv (3) TAO (3) testület (34) testületi ülés (36) topánka utca (4) trafik (4) trafikmutyi (3) transzparencia (3) tüntetés (4) uszoda (6) üvegzseb (3) választás (27) vasárnapi zárvatartás (3) vasút (3) vasútállomás (6) vas imre (14) Vas Imre (11) xx. kerület (109) zajvédelem (3) zebra (4) Zodony utca (8) zöld (12) Címkefelhő

Élhetőbb Gubacsi lakótelepet!

2018.09.21. 11:23 Mach Péter

Megújul a Jódos-sós Fürdő, újra kinyithat a pesterzsébeti strand, fénykorát éli az evezőssport a Duna-parton. Megnyílt a Vakvarjú étterem, újra nyitott a Duna Garden. Új házak épülnek a Mediterrán lakóparkban, sőt a Gubacsi lakótelepen is.

20_gubacs.jpgA fejlesztésekkel azonban nem tartott lépést a közlekedés fejlesztése:

  • az utak kátyúsak, a macskaköves szakaszok egyre balesetveszélyesebbek, egy-egy nagyobb eső után pedig csak csónakkal vagy vízibiciklivel járható a Zodony utca
  • a fekvőrendőrök eltűntek és nem pótolja azokat senki
  • a Duna-parti út (alsó Vizisport utca) a parkoló autók miatt járhatatlan
  • a gyalogos átkelőhelyek balesetveszélyesek
  • a forgalom egy inkább a belső, lakótelepi utcákra szorul
  • a két lakótelepet (Mediterrán lakópark és Gubacsi lakótelep) és a Duna-parti csónakházakat, sporttelepeket, szállodát és éttermeket összesen két alacsony kapacitású kijárat köti össze a várossal, ami már most is hatalmas dugókat okoz, emiatt a busz sem tudja tartani a menetidőt
  • gyalogosan nem megoldott a városközpont akadálymentesített megközelítése

Pedig évekkel ezelőtt jó irányban indultak a dolgok:

119-es_busz_mca-002.jpgA nyáron azonban több panaszt is kaptunk:

- fekvőrendőrök javítása, pótlása,
- parkolási gondok,
- forgalomcsillapítás kérése,
- az alsó Vizisport utca problémája,
- a Zodony utcai esővíz-elvezetés,
- a Csepeli átjárónál a zebra balesetveszélyessége…

A beérkező panaszokat jeleztük a Polgármesteri Hivatalnak és az illetékes hatóságoknak, de szeretnénk Somodi Klára képviselőtársammal egy átfogóbb közlekedés fejlesztési programot is kialakítani, ehhez kérjük az Önök segítségét!

20_geolada-szobor-jo.jpgA további fejlesztések ugyanis leálltak, és a mostani gyors és megállíthatatlan folyamatokra nincs válasza az Önkormányzatnak. Pedig szükséges újra gondolni a lakótelep közlekedését és átfogó terveket készíteni egy új szabályozáshoz. Egyszerre kell ugyanis megoldani a parkolási gondokat és közparkjaink, zöldfelületeink védelmét. Egyszerre kell csillapítani a forgalmat és biztosítani a kijutást a területről.

Ezért egy lakossági utcafórumot szervezünk a Gubacsi lakótelepen, a Téglagyár téren, hogy együtt megvizsgáljuk a beérkező észrevételeket, javaslatokat és együtt járjuk végig a problémás területeket.

Szeretettel várunk minden érdeklődőt az utcafórumunkon, szeptember 25-én,kedden 18 órakor a Téglagyár téren!

 42229109_285931152011392_5889395010385739776_n.pngSomodi Klára
Mach Péter

 

2 komment

Címkék: közlekedés Gubacsi lakótelep Gubacsi-lakótelep

A bejegyzés trackback címe:

https://machpeter.blog.hu/api/trackback/id/tr8014253401

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zabalint 2018.09.24. 10:28:08

Igen, kb. ezek a lakótelep problémái.

Ugyanakkor ennek a feloldása az ami nagyon nem triviális:

"Egyszerre kell csillapítani a forgalmat és biztosítani a kijutást a területről."

Nos, először is a 119-es buszt nem mondanám annyira nagy fegyverténynek, csúcsidőben is gyér a forgalma, azon kívül pedig max. 1-2 utas utazik rajta, de legtöbbször teljesen üres. Nyilván van néhány nyugdíjas, akinek segít, de ez így édeskevés még. Azt kellene megérteni, hogy a lakótelep és a lakópark nem nyugdíjas lakói nagyrészt nem Pesterzsébet központjába tartanak, hanem Budapest központja irányába, illetve egy kisebb részük Kőbánya felé. Namármost a lakótelep nagy részéről még az átlagember számára gyaloglási tavolságon belül van a 23-as busz és a H6-os hév, meg még közelebb a 148-as és a 151-es buszok megállói. A lakópark lakóinak többsége viszont nem fog autóból buszra szállni, a 119 pedig ezen nem segít, mert ritkán jár, lassú, és nem igazán segíti az átszállási lehetőségeket sem. Senkinek nem éri meg arról a 23-asra átszállnia. Alapvetően kellene újragondolni az útvonalát, illetve kibővíteni, úgy, hogy a nyugdíjasok mellett a dolgozókat és az iskolásokat is kiszolgálja, a forgalomcsillapítashoz ugyanis az kellene, hogy az emberek tömegközlekedjenek.

Hogy hogyan lehetne módosítani az útvonalát a 119-esnek? Nos, tényleg nehéz ügy. Vagy bevinni a belváros felé (Boráros, Közvágóhíd), vagy valamely közelebbi tömegközlekedési gócpontra, hogy könnyű legyen az átszállás, esetleg Határ út metróallomás, Pöttyös utca vagy Ecseri út felé vinni a mostaninál kevésbé kacifántos útvonalon. Esetleg eleve délről érkezne, és valamely soroksári viszonylatot is segítene, hogy több legyen az utás, sűrűbben járhasson. Mi az asszonnyal amúgy "sajnáltnak" nevezzük a járatot, mert mindig sajnáljuk, hogy mennyire üres.

Meg nyilván ehhez az is hozzátartozik, hogy balesetveszély mentesen kellene valahogy biztosítani a gyalogos kijutást a buszmegállókba (Csepeli átjáró zebrák ügye).

Mach Péter 2018.09.24. 10:54:56

@Zabalint:

Igen, a 119-es járat átalakítására sok ötlet született már. Ha sikerül megoldani a kijáratok kapacitás-kérdését, akkor ebben is lépni lehetne.

Két apró megjegyzés: reggel iskolások és munkába járók is használják (átszállás a 23E, 35, 36, 151, 148-ra), gyakorlatilag elfogy az ülőhely.

Illetve a Ferencváros- Kőbánya felé haladók vannak a legjobban kiszolgálva a Gubacsi lakótelepről (vonat, vagy Volánbusz és onnan 3-as metró), az egyetlen irány, ami gyorsan és biztonságosan megközelíthető.