HTML

Organikus káosz - Mach Péter blogja

"Legelemibb célunk rácáfolni arra a mélyen rögzült tévhitre, amely szerint ép eszű és erkölcsű embernek nem szabad politizálásra adnia a fejét. Akkor mondhatjuk magunkat sikeresnek, ha közéleti szereplésünkkel hozzájárulunk ahhoz, hogy az állampolgárok visszanyerjék hitüket az elvhű, polgárbarát, közérdeket szolgáló, tisztességes politika lehetőségében." Mit tehet egy lokálpatrióta, zöld politikus egy fővárosi peremkerületben? Miként alakulhat át Pesterzsébet egy élhetőbb és szerethetőbb kerületté az itt élő környezettudatos polgárok összefogásával? Erre keresem a választ és természetesen beszámolok az önkormányzati üléseken történtekről, az általam képviselt és felvállalt ügyekről, akciókról, a mindennapi élményekről, munkáról.

Kövess minket a Facebookon!

Címkék

Ábrahám Géza (4) adó (3) adósság (4) ajánlószelvény (3) akadálymentes (7) akadálymentesítés (6) alkotmány (4) aradi vértanúk (3) aszfaltrajz (3) Átalakuló Duna-part (4) átláthatóság (5) átlátható gazdálkodás (5) atom (3) Bánó Miklós (5) Baross-Topánka (4) beszámoló (7) BKK (5) BKV (4) bölcsőde (5) bolhapiac (3) budapest (26) Budapest (3) bűnmegelőzés (6) bűz (5) bűzszennyezés (4) Címkék (5) civil (3) csaszny márton (4) dél-pesti kórház (4) demokrácia (12) diktatúra (3) DK (3) Dr. Vas Imre (6) Dr Vas Imre (4) Duna (6) Duna-part (24) einstand (3) esélyegyenlőség (17) ESMTK (12) fa (3) facsonkítás (4) fakivágás (7) Felcsút (4) Ferencváros (5) FIDESZ (31) fidesz (45) FKF Zrt. (4) foci (6) fogadd örökbe (3) fogadóóra (5) földesi gyula (15) Földesi Gyula (26) fórum (4) futópálya (4) globális felmelegedés (3) Gubacsi-lakótelep (6) Gubacsi lakótelep (3) hajléktalan (7) Hiller István (4) hulladék (4) hulladékkezelés (6) hulladékudvar (3) időközi választás (3) Illatos út (12) illegális hulladéklerakó (3) ingatlan (3) iskola (4) Jahn Ferenc (5) játszótér (6) JOBBIK (5) jódossós (3) Juhász Lajosné (3) Kaiser György (4) kampány (8) képviselő (6) kerékpár (6) Kiserdő (3) kiserdő (4) költségvetés (33) környezet (3) környezetvédelem (55) korrupció (9) kosuti (4) Kosuti (5) közbiztonság (3) közélet (3) közétkeztetés (8) közlekedés (10) közösség (5) közösségi kert (8) közösségi közlekedés (5) közösségi rendőrség (4) közösségi tervezés (21) kutya (4) kutyafuttató (7) lakossági fórum (3) légszennyezés (5) lehet más a politika (89) lmp (67) LMP (8) lomizás (3) mach péter (74) Mach Péter (48) Madarak és fák napja (3) magánnyugdíjpénztár (3) máltai (3) média (3) mediáció (3) Mediterrán-lakópark (17) megszorítás (3) MSZP (5) mszp (5) munka (3) munkajog (3) munkanélküliség (4) mutyi (3) nagy tibor (4) napirend (16) Nőnap (5) Nyitnikék Óvoda (3) önkormányzat (105) önkormányzati választás (3) orbán (4) Orbán Viktor (14) orbán viktor (5) óvoda (6) Paks (4) pályázat (6) Párbeszéd Magyarországért (9) parlagfű (6) párt (5) pavilonsor (5) Pensio (3) pesterzsébet (133) Pesterzsébet (42) petíció (4) polgármester (7) polgárőrség (3) politika (60) program (10) rendezvény (4) részvétel (7) részvételi demokrácia (22) részvételi költségvetés (15) rezsicsökkentés (4) sport (5) stadion (8) szabados ákos (20) Szabados Ákos (14) szavazás (3) szegénység (3) szelektív (5) szelektívszigetek (4) szemét (18) szemétgyűjtés (6) szennyvíz (3) szociális (6) takarítás (11) tankönyv (3) TAO (3) Tarlós (3) testület (34) testületi ülés (36) topánka utca (4) trafik (4) trafikmutyi (3) transzparencia (3) tüntetés (4) tűz (3) uszoda (6) utca (3) üvegzseb (3) választás (27) vasárnapi zárvatartás (3) vasút (4) vasútállomás (6) Vas Imre (11) vas imre (14) xx. kerület (109) zajvédelem (3) zebra (4) Zodony utca (8) zöld (12) Címkefelhő

Nem kell útdíj, fizessenek az állami vezetők az autóhasználatért!

2015.01.10. 22:50 Mach Péter

Tegnapi rádióinterjújában Orbán Viktor arra kért mindenkit, most tiltakozzunk az elkerülő utak fizetőssé tétele ellen, most szóljunk. Akkor most szóltam: az útdíjakban január elsejével bevezetett változtatások hazugságokkal, anomáliákkal és rendszerhibákkal terheltek.

smog-britain-468085.jpgMa délelőtt Petrovai László, XVIII. kerületi képviselőtársammal tartottunk sajtótájékoztatót a Dél-Pestet is sújtó agglomerációs adóról, arról, hogy miért hazug és káros az új rendszer. A miniszterelnök ígérete szerint a kabinet áttekinti a próbaüzem tapasztalatait, levonja az "értelmes" következtetéseket, nos, akkor most megírjuk miért vonják vissza az agglomerációs adót.

Egyrészt hazugság, hogy költségvetési többletbevétel érhető el úgy, hogy közben „mindenki jobban jár”. Ez egyszerű matematika! Az elkerülő utak és városi bevezető szakaszok fizetőssé tétele nem más, mint agglomerációs adó.

Másrészt az elkerülő utak célja, hogy tehermentesítsék nagyvárosainkat a környezetszennyező, és gyermekeink egészségét veszélyeztető átmenő forgalomtól, illetve hogy településeink úgy szerezhessenek, tarthassanak meg vállalkozásokat, hogy az azok által generált forgalmat ne kelljen elszenvedniük. Ezért voltak díjmentesek Európában mindenhol, eddig, ezentúl Magyarországon fizetnünk kell érte.

Orbán Viktor tehát téved. Amit hall, az nem a "próbaüzem gépházzaja", az a tiltakozók hangja.

orbanos_blogos.pngRáadásul nem csak az újabb sarc miatt háborognak, hanem gyermekeik, családjuk egészségét és - a peremkerületekből, illetve az agglomerációból a döntésnek köszönhetően menekülő vállalkozások miatt - munkahelyeiket féltik. Az új útdíj nem más ugyanis, mint egy a városok környezetterhelését növelő, új agglomerációs adó.

Ezért is elfogadhatatlan, hogy amíg a kormány újabb sarcokat vet ki az autósokra, addig az állami vezetők díjmentesen használhatják, gyakran személyes célokra szolgálati járműveiket. Pedig a kormány eltúlzott szolgálatiautó-osztogatási gyakorlatának megszüntetésével kényelmesen meg lehetne takarítani azt a pénzt, amit az egyszerű autósok újabb megsarcolásától vár az állam.

Míg a gazdagabb európai országokban alig néhány tucatnyi személyautó áll a teljes államigazgatás rendelkezésére, a magyar kormány több száz állami vezető számára biztosít személyes használatú gépkocsit, indokolatlanul. Ez az értelmetlen és pazarló urizálás évente sokmilliárd forintba kerül az adófizetőknek.

Vizsgálják felül a megmagyarázhatatlanul bőkezű állami autóhasználati gyakorlatot, az indokolatlanul megítélt szolgálati autókat vegyék vissza a kedvezményezettektől, a magáncélú használatot pedig térítsék meg!

Egy szegény és egyre szegényedő ország államigazgatása ugyanis nem élvezhet ilyen luxusjuttatásokat. Az ország vezetői nyugodtan járhatnak közösségi közlekedéssel: a kormánynak így az urizálás helyett több ideje jutna az emberek mindennapi gondjainak megismerésére. Üljenek vonatra vagy szálljanak buszra ugyanúgy, ahogy a többi magyar ember teszi. Maximum ezentúl nem Gucci táskákkal járnának szegénységellenes demonstrációkra.smog-traffic-jam_2834608k.jpg

19 komment · 3 trackback

Címkék: útdíj Orbán Viktor agglomerációs adó

A bejegyzés trackback címe:

https://machpeter.blog.hu/api/trackback/id/tr907060125

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Zaj a gépházban 2015.01.11. 13:11:10

-Mennyi?-Húszmilliárd!-Mi húszmilliárd?-Mi mennyi?-Hülye! Ez már szakállas vicc! A reklamálás mennyi?-Az elhanyagolható! A szénhordók le akarnak állni, a folyosó lámpákat is leverte valaki, a matrózok naponta tüntetnek, de semmi komoly.-Akkor mi ez a z...

Trackback: "Lehet tüntetni a Parlament előtt, előbb-utóbb megunják, hazamennek" 2015.01.11. 12:20:45

Ismételjük át az Őszödi beszéd leghíresebb, szállóigévé lett sorait, mert a mi Ferink akkora vehemenciával próbál az ál-civil ellenzéki mozgalmak élére állni, mintha abban bízna, hogy senki nem emlékszik rájuk!  Ez az ember a korrigálhatatlan, súlyos ...

Trackback: Tudtad, hogy Goodfriend egy frissen kirobbantott polgárháborúból érkezett Budapestre? 2015.01.11. 12:18:21

Korábbi állomáshelye Szíria volt, ahol akár személyesen is részt vehetett a százezrek halálát követelő "Arab tavasz" nevű vérengzés kiprovokálásában. Mi is megtehetnénk, amit a nálunk józanabb török, német, orosz, bolíviai, ecuadori, bahreini, venezuel...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NemesLászló 2015.01.10. 22:58:17

Igen. Pazarlás a személyhez kötött szolgálati autó, hiszen egy vezető az ideje negyobbik részét NEM autóban tölti. Ezidő alatt más is használhatja. Így kevesebb állami autót kell venni és fenntartani.

Gerilgfx 2015.01.11. 01:50:04

járhatnának a képviselők mondjuk vonattal. hozzanak törvényt rá, hogy ingyen utaznak a vonaton az igazolványuk felmutatásával, és kész. vagy már lehet, hogy hoztak is ilyen törvényt.

random képviselő szépen felkel nyíregyházán reggel 3-kor. nyújtózkodik egyet, szép ruhába bújik, fogat mos (jobb esetben), kioson hogy fel ne kelljen nagymama, nagypapa, anyuka, apuka, feleség, gyerek. aztán kibiciklizik az állomásra, felszáll a vonatra, kb 8 órára már pesten is van, aztán elsétál szépen a parlamentig.

visszafele ugyanez. kibírja, úgyis csak hébe-hóba kell bejárniuk.

lófaszka anál 2015.01.11. 02:51:20

@Gerilgfx:

"hozzanak törvényt rá, hogy ingyen utaznak a vonaton az igazolványuk felmutatásával"
Én is szeretnék ingyen járni a BKV-n, nekem miért kell fizetni? A politikus miért különb? Neki nem fér bele a fizetésébe? Pedig vagy 10x annyit keres mint én. Fizessen csak mindenért nyugodtan, ahogy mi magyarok is.

Gerilgfx 2015.01.11. 04:11:40

@lófaszka anál: nem baj az, ha kiváltságaik vannak a politikusoknak. nem kockáztathatjuk azt meg, hogy a politikus ne tudjon odaérni egy olyan szavazásra, amin mondjuk esetleg pont a te emberi jogaid egy része múlik. azonban fontos az anyagi racionalitás is.

lófaszka anál 2015.01.11. 11:03:28

@Gerilgfx:

1. Miért nem? Majd megvárják a többiek. Ha azok is BKV-znak, együtt fognak késni.
2. MElyik fidesznyik merne mást nyomni mint amit a Vezér előir? Akkor egyáltalán minek 200 élő szavazógép a Parlamentbe? Ki kell baszni mindet, majd Viktorka nyomogatja egyedül. Sokkal olcsóbb, semmivel nem kevébé demokratikus.

gizmo266 2015.01.11. 11:15:34

Kéne arról is egy cikket írni, hogy mi történne, ha a képviselői béreket, fizetéseket, illetményeket a minimálbérhez kötnék.

gizmo266 2015.01.11. 11:16:52

@lófaszka anál: Ők is magyarok, ezt ne sajátítsd el tőlük. Ők népünk legjobbai, nem váletlen emelkedtek ki közülünk, hogy vezessenek minket.

KUHULIN 2015.01.11. 12:40:36

Ööö. Mi demokraták is járjunk tömegközlekedéssel? Nem lehetne, hogy csak a NEM demokratikus képviselőkre vonatkozzon ez? :)

Szelid sunmalac 2015.01.11. 12:53:48

@gizmo266: Azt a budos kurva eletbe!Ezt most elmentem egy eletre! Te istenkiraly vagy! Eskuszom a legelvetemultebb bertrollok sem tudnanak ilyen frappans, mindent elsopro ervet felhozni!

Pistának jó lesz 2015.01.11. 13:06:38

@gizmo266: az a kevés tehetséges ember is elmenekülne a közszolgálatból, aki még ott van. maradnának a hiénák, meg még jönnének is újak. tényleg tök jó lenne.

Pepibubó 2015.01.11. 13:19:48

"hozzanak törvényt rá, hogy ingyen utaznak a vonaton az igazolványuk felmutatásával"
Én is szeretnék ingyen járni a BKV-n, nekem miért kell fizetni? A politikus miért különb? Neki nem fér bele a fizetésébe? Pedig vagy 10x annyit keres mint én. Fizessen csak mindenért nyugodtan, ahogy mi magyarok is!
Így van!!!
Erről kell népszavazás! Ők miért is közlekednek ingyen?

bigfater · http://bigfater.blog.hu 2015.01.11. 13:29:53

@Pepibubó: A felelőséghez és munkájukhoz képest alulfizetettek. Máshol többet kepnek érte. Ezért nem is értem miért nincs politikuskivándorlás?

gizmo266 2015.01.11. 13:31:06

@Pistának jó lesz: A közszolgálatban köztisztviselők vannak, én viszont képviselőket írtam, úgyhogy tárgyi hibába estél. Megjegyezném, hogy a köztisztviselők/kormánytisztviselők bérei 8 éve nem emelkedtek, még a minimálbért/inflációt követően sem, és 2016 közepéig nem si fognak.

gizmo266 2015.01.11. 14:08:17

@Farkos Tsapó Gyurka: Nem, ez nem Irónia volt. Az ugyanis egy olyan hely, ahol az Irónok élnek.

gigabursch 2015.01.11. 16:22:55

Ami azt illeti, ha a képviselők csak tömegközlekedhetnének, sokkal pontosabb és igényesebb lenne a MÁV, a VOlán és a GYSEV (bár ez utóbbi erősen kezd ellépni)
Ráadásul még tudnának beszélgetni is az emberekkel és fordítva.

@Gerilgfx:
Van.

A képviselők jogállásáról szóló tv. úgy 25 éve terzsi ezt számukra lehetővé.
Egyedül IC helyjegyet kell venniük.
(Ismereteim szerint.)

Reszelő Aladár 2015.01.11. 17:15:53

Szerintetek ha miniműlbéressé tennénk a politikát, az milyen hatással lenne a korrupcióra? Milliárdokról dönteni, és tízezreket keresni? Ilyen a világon nincs.
Itt nem urizálásról van szó, hanem a jó öreg kádárkorszak szomszéd tehenét döglesztő csóróságpárti maradványról.
Kapitalizmust hirdetünk, de akinek jobban megy az biztos egy korrupt tolvaj tróger.
Amúgy egy politikusnak is 8 óra a munkaideje. Szabad szombattal és vasárnappal.

Amúgy meg ha véletlenül lenne is az államigazgatásban tehetséges ember, az biztos nem dolgozna minimálbérét. Vagyis megint itt az utópia, hogy minőségi országban akarunk élni 12 fillérből.
Akinek nem tetszik, annak el lehet menni. Tuti olyan országba fogsz menni, ahol a politikus pénzt keres, autót is kap, és ott ezzel semmi bajod nem lesz.

Útdíj? Agglomerációban lakom, és napi 60-70km-et autózom. 8 litert eszik az autó, tavaly 2800-3000 között volt 100 km. Csak üzemanyagra munkábajárásra elment kb 350-360 ezer. 5000 ide-oda annyira nem befolyásol. Viszont a három gyerekem után jár az adókedvezmény havi 100ezer. Ebből havi 416 valahogy belefér.

Aki meg autóval jár, és nincs 5000 forintja az hogy tankol?