HTML

Organikus káosz - Mach Péter blogja

"Legelemibb célunk rácáfolni arra a mélyen rögzült tévhitre, amely szerint ép eszű és erkölcsű embernek nem szabad politizálásra adnia a fejét. Akkor mondhatjuk magunkat sikeresnek, ha közéleti szereplésünkkel hozzájárulunk ahhoz, hogy az állampolgárok visszanyerjék hitüket az elvhű, polgárbarát, közérdeket szolgáló, tisztességes politika lehetőségében." Mit tehet egy lokálpatrióta, zöld politikus egy fővárosi peremkerületben? Miként alakulhat át Pesterzsébet egy élhetőbb és szerethetőbb kerületté az itt élő környezettudatos polgárok összefogásával? Erre keresem a választ és természetesen beszámolok az önkormányzati üléseken történtekről, az általam képviselt és felvállalt ügyekről, akciókról, a mindennapi élményekről, munkáról.

Kövess minket a Facebookon!

Címkék

Ábrahám Géza (4) adó (3) adósság (4) ajánlószelvény (3) akadálymentes (7) akadálymentesítés (6) alkotmány (4) aradi vértanúk (3) aszfaltrajz (3) Átalakuló Duna-part (4) átláthatóság (5) átlátható gazdálkodás (5) Bánó Miklós (5) Baross-Topánka (4) beszámoló (6) BKK (4) BKV (4) bölcsőde (5) bolhapiac (3) budapest (26) Budapest (3) bűnmegelőzés (6) bűz (4) bűzszennyezés (3) Címkék (5) civil (3) csaszny márton (4) dél-pesti kórház (3) demokrácia (12) diktatúra (3) DK (3) Dr. Vas Imre (6) Dr Vas Imre (4) Duna (5) Duna-part (22) einstand (3) esélyegyenlőség (16) ESMTK (12) fakivágás (7) Felcsút (4) Ferencváros (5) fidesz (44) FIDESZ (31) FKF Zrt. (4) foci (6) fogadóóra (5) Földesi Gyula (26) földesi gyula (15) fórum (4) futópálya (4) hajléktalan (6) Hiller István (4) hulladék (4) hulladékkezelés (6) hulladékudvar (3) időközi választás (3) Illatos út (12) illegális hulladéklerakó (3) ingatlan (3) iskola (4) Jahn Ferenc (4) játszótér (6) JOBBIK (5) Juhász Lajosné (3) Kaiser György (4) kampány (8) képviselő (6) kerékpár (6) kiserdő (4) Kiserdő (3) költségvetés (33) környezet (3) környezetvédelem (54) korrupció (9) Kosuti (5) kosuti (4) közbiztonság (3) közélet (3) közétkeztetés (8) közlekedés (5) közösség (4) közösségi kert (8) közösségi közlekedés (4) közösségi rendőrség (4) közösségi tervezés (21) kutya (4) kutyafuttató (5) lakossági fórum (3) légszennyezés (3) lehet más a politika (89) LMP (8) lmp (67) lomizás (3) Mach Péter (47) mach péter (74) Madarak és fák napja (3) magánnyugdíjpénztár (3) máltai (3) média (3) mediáció (3) Mediterrán-lakópark (16) megszorítás (3) MSZP (5) mszp (5) munka (3) munkanélküliség (4) mutyi (3) nagy tibor (4) napirend (16) Nőnap (4) Nyitnikék Óvoda (3) önkormányzat (104) önkormányzati választás (3) orbán (4) Orbán Viktor (14) orbán viktor (5) óvoda (6) Paks (4) pályázat (5) Párbeszéd Magyarországért (9) parlagfű (6) párt (5) pavilonsor (5) Pensio (3) pesterzsébet (132) Pesterzsébet (39) petíció (4) polgármester (6) polgárőrség (3) politika (60) program (10) rendezvény (4) részvétel (7) részvételi demokrácia (22) részvételi költségvetés (15) rezsicsökkentés (4) sport (5) stadion (8) szabados ákos (20) Szabados Ákos (14) szavazás (3) szelektív (5) szelektívszigetek (4) szemét (16) szemétgyűjtés (6) szociális (6) takarítás (11) tankönyv (3) TAO (3) testület (34) testületi ülés (36) topánka utca (4) trafik (4) trafikmutyi (3) transzparencia (3) tüntetés (4) uszoda (6) üvegzseb (3) választás (27) vasárnapi zárvatartás (3) vasút (3) vasútállomás (6) Vas Imre (11) vas imre (14) xx. kerület (109) zajvédelem (3) zebra (4) Zodony utca (8) zöld (12) Címkefelhő

Mentsük meg a Baross-Topánka közösségi közlekedési csomópontot!

2018.06.10. 12:08 Mach Péter

Dönthetnek-e a pesterzsébetiek saját környezetükről vagy a polgármester felülírhatja a képviselők és a lakók döntését? Ez lesz a csütörtöki testületi ülés egyik legfontosabb kérdése.

Javaslatomra egy többlépcsős közösségi tervezés projektet indított el Pesterzsébet Önkormányzata, ennek eredményeként a 2015-ben lebontott pavilonsor helyén a Baross és a Topánka utca sarkán új közösségi közlekedési csomópontot tervezett BKK és kerületi infó felülettel, jegyautomatával, pékséggel és egyéb szolgáltató egységekkel.

Többéves időhúzás után csütörtökön, a polgármester úr javaslatára a képviselő-testület arról dönt visszavonja-e a határozatát és inkább úgy épüljön át a csomópont, ahogy azt a polgármester szeretné: parkolóbővítés, kisebb buszmegálló, esetleg nemzeti dohánybolt.

Meggyőződésem, hogy egy, a közösségi közlekedés csomópontjában elhelyezkedő közösségi tér átalakítását meg kell tervezni, lehetőleg a lakosságot és az ott árusítókat bevonva.

Itt élőként és a közösségi közlekedés használójaként abban vagyok érdekelt, hogy a lehető leggyorsabban felépüljenek az új pavilonok, újra vásárolhassunk péksüteményt, gyrost vagy amire az itt élőknek szüksége van.

Ha Ön szerint sem lehet a lakosság bevonása nélkül visszavonni a közösségi tervezés eredményeit és fontosnak érzi, hogy bevonják a folyamatba, akkor kérjük írja alá petíciónkat (vagy kattintson ide vagy a lenti felületen)!

Semmit rólunk nélkülünk!

Zugló után Pesterzsébeten is betámadták a közösségi tervezés folyamatát. A különbség annyi, hogy nálunk a folyamat eredményét képező közösségi közlekedési csomópont megépítését az elejétől kezdve azt ellenző és hátráltató polgármester próbálja meghiúsítani.

Javaslatomra a Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság 2015. március 10-én határozott arról, hogy az új Topánka utcai pavilonsor önkormányzati forrásból megvalósuló, bérelhető üzletekből álljon és a tervezés a lakosság bevonásával induljon meg. A közös tervezői munka során mind a közösségi tér funkciójának meghatározásában, mind elhelyezkedésében, illetve az azt körülvevő zöld felületek és a gyalogutak megtervezésében is vártuk az itt élők javaslatait, véleményét.

Az első ütemben 574-en, a másodikban 602-en vettek részt. A folyamat eredményeként a képen látható pavilonsor építéséről döntött a képviselő-testület.2018-06-10.png

Utoljára egy éve jelentkeztem a fejleményekkel: csúszott a Baross-Topánka közösségi közlekedési csomópontba tervezett pavilonsor átadása, cserébe viszont nyáron ideiglenesen, árnyékolóval ellátott és esővédett részt alakított ki a megállóban a beruházó.

Mivel Nemes László alpolgármester javaslatára elhalasztotta a hivatal ideiglenes buszmegálló kihelyezését, akkor komoly sikerként könyvelhettük el, hogy sikerült meggyőzni (ezúton is köszönöm, hogy felülbírálta álláspontját és később támogatta a buszmegállót!) és elérni, hogy az utasok nyugodt körülmények között várhassák a buszokat anélkül, hogy hőgutát kapjanak vagy jégeső szakadjon a nyakukba.

Akkor meginvitáltam a Környezetvédelmi és Városfejlesztési Bizottság ülésére Budapest első közösségi tervezéssel kialakított közlekedési csomópontjának beruházóját és leendő üzemeltetőjét miként is áll az ügy. Nem kis aggodalommal töltött el ugyanis, hogy a határidő június 30-án lejár, de még egy kapavágást nem tettek.

Sajnos jogosan aggódtunk: a márciusi bizottsági ülésen bemutatták a kiviteli terveket, amihez néhány módosítást akkor kértünk is, amiket be is fogadtak a tervezők, de az engedélyeztetési folyamat 2 hónapra mégis leállt és csak júniusban kerültek leadásra a végleges tervek. Akkor azt az ígéretet kaptuk szeptember elején kezdődhet meg az építkezés és október végén nyithatnak meg a pavilonsor üzletei.

Így épülhetett meg a kerület egyik legnagyobb és legcsúnyább fedett buszvárója. Most pedig Szabados Ákos polgármester azt javasolja a képviselő-testületnek, hogy vonja vissza a közösségi tervezés eredményeire épülő határozatát és építsék meg úgy a Baross-Topánka kereszteződést, ahogy ő szeretné. Nem számít mit szeretnének a lakók, cserébe nem hátráltatja tovább a terület rendezését új buszmegállót és parkolóbővítést ígér, egyetlen plusz lehetőségként esetleg egy nemzeti dohánybolt épülhetne a területen.

A előterjesztés szerint a döntés indoka az, hogy a koncessziós szerződés megkötésekor a létesítmény bekerülési költségét 25.000.000,- Ft+áfa összegre becsülték. A tervezés során jelentős nehézségekbe ütköztek, ezért az eljárás elhúzódott. Időközben, az építőiparban bekövetkezett változások – építőanyagok és a munkaerő árának jelentős megemelkedése – hatására a kivitelezés tervező általi becsült költsége jelentős mértékben megemelkedett, jelenleg 71.889.675,- Ft+áfa összegre tehető.

Ennek azonban hivatalosan igazolható nyoma sincs az adott előterjesztésben, ugyanis a beruházást felvállaló Integrit XX. Kft. el sem indította a közbeszerzési eljárást. Évekig húzta az időt, majd mondvacsinált indokokat felsorolva bejelentette nem teljesítette a megállapodásban foglaltakat, mivel nem is áll rendelkezésre fedezet a beruházására, meg sem indította az eljárást.

Forrás pedig lenne rá, hiszen találtunk soktízmillió közpénzt olyan eleve kudarcra ítélt beruházások tervezési folyamataira, mint a kerékpáros-gyalogos híd, a foci- és vízilabdastadion, csak a Baross-Topánka közösségi közlekedési csomópont mostohagyermek.

07-melleklet_02.jpgHa a helyi közösségek nem ismerik részleteiben a fejlesztések indítékait és céljait, akkor kevésbé érzik magukénak és nem válik természetessé, hogy a létrejövő köz és magánvagyont óvniuk és gondozniuk szükséges. A hagyományos paradigma szerint a tervezés jól képzett, diplomás szakemberek feladata. Ez azonban nem minden esetben igaz, a szakértői és közösségi tervezés összehasonlításában nem elsősorban a létrejövő tervdokumentáció profizmusa a perdöntő, hanem a fejlesztés valamennyi szereplőjének, egyetértése, elköteleződése az adott kezdeményezés iránt.

Meggyőződésem, hogy egy, a közösségi közlekedés csomópontjában elhelyezkedő közösségi tér átalakítását meg kell tervezni, lehetőleg a lakosságot és az ott árusítókat bevonva.

Itt élőként és a közösségi közlekedés használójaként abban vagyok érdekelt, hogy a lehető leggyorsabban felépüljenek az új pavilonok, újra vásárolhassunk péksüteményt, gyrost vagy amire az itt élőknek szüksége van.

Ehhez kérem a támogatásukat!

Szólj hozzá!

Címkék: közügyek közösségi közlekedés közösségi tervezés Baross-Topánka

A bejegyzés trackback címe:

http://machpeter.blog.hu/api/trackback/id/tr5714036540

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.