HTML

Organikus káosz - Mach Péter blogja

"Legelemibb célunk rácáfolni arra a mélyen rögzült tévhitre, amely szerint ép eszű és erkölcsű embernek nem szabad politizálásra adnia a fejét. Akkor mondhatjuk magunkat sikeresnek, ha közéleti szereplésünkkel hozzájárulunk ahhoz, hogy az állampolgárok visszanyerjék hitüket az elvhű, polgárbarát, közérdeket szolgáló, tisztességes politika lehetőségében." Mit tehet egy lokálpatrióta, zöld politikus egy fővárosi peremkerületben? Miként alakulhat át Pesterzsébet egy élhetőbb és szerethetőbb kerületté az itt élő környezettudatos polgárok összefogásával? Erre keresem a választ és természetesen beszámolok az önkormányzati üléseken történtekről, az általam képviselt és felvállalt ügyekről, akciókról, a mindennapi élményekről, munkáról.

Kövess minket a Facebookon!

Címkék

Ábrahám Géza (4) adó (3) adósság (4) ajánlószelvény (3) akadálymentes (7) akadálymentesítés (6) alkotmány (4) aradi vértanúk (3) aszfaltrajz (3) Átalakuló Duna-part (3) átláthatóság (5) átlátható gazdálkodás (5) Bánó Miklós (5) Baross-Topánka (3) beszámoló (6) BKK (3) BKV (3) bölcsőde (5) bolhapiac (3) budapest (25) Budapest (3) bűnmegelőzés (6) bűz (4) bűzszennyezés (3) Címkék (5) civil (3) csaszny márton (4) dél-pesti kórház (3) demokrácia (12) diktatúra (3) DK (3) Dr. Vas Imre (6) Dr Vas Imre (4) Duna (4) Duna-part (18) einstand (3) esélyegyenlőség (16) ESMTK (9) fakivágás (5) Felcsút (4) Ferencváros (5) FIDESZ (31) fidesz (44) FKF Zrt. (4) foci (6) fogadóóra (5) Földesi Gyula (26) földesi gyula (15) fórum (4) futópálya (4) hajléktalan (6) Hiller István (3) hulladék (3) hulladékkezelés (3) időközi választás (3) Illatos út (12) illegális hulladéklerakó (3) ingatlan (3) iskola (4) Jahn Ferenc (3) játszótér (4) JOBBIK (5) Juhász Lajosné (3) Kaiser György (4) kampány (8) képviselő (6) kerékpár (5) kiserdő (3) költségvetés (33) környezet (3) környezetvédelem (54) korrupció (9) kosuti (4) Kosuti (5) közélet (3) közétkeztetés (7) közlekedés (5) közösség (3) közösségi kert (8) közösségi közlekedés (3) közösségi rendőrség (4) közösségi tervezés (20) lakossági fórum (3) lehet más a politika (89) LMP (8) lmp (67) Mach Péter (46) mach péter (74) Madarak és fák napja (3) magánnyugdíjpénztár (3) máltai (3) média (3) mediáció (3) Mediterrán-lakópark (15) megszorítás (3) MSZP (5) mszp (5) munka (3) munkanélküliség (4) mutyi (3) nagy tibor (4) napirend (16) Nőnap (4) önkormányzat (104) önkormányzati választás (3) orbán (4) Orbán Viktor (14) orbán viktor (5) óvoda (5) Paks (4) pályázat (4) Párbeszéd Magyarországért (9) parlagfű (6) párt (5) pavilonsor (5) pesterzsébet (132) Pesterzsébet (39) petíció (4) polgármester (6) politika (60) program (10) rendezvény (4) részvétel (7) részvételi demokrácia (22) részvételi költségvetés (15) rezsicsökkentés (4) sport (5) stadion (7) szabados ákos (20) Szabados Ákos (14) szavazás (3) szelektív (3) szemét (11) szemétgyűjtés (5) szociális (6) takarítás (8) tankönyv (3) TAO (3) testület (34) testületi ülés (36) topánka utca (4) trafik (4) trafikmutyi (3) transzparencia (3) tüntetés (4) uszoda (4) üvegzseb (3) választás (27) vasárnapi zárvatartás (3) vasút (3) vasútállomás (6) vas imre (14) Vas Imre (11) xx. kerület (109) zajvédelem (3) zebra (3) Zodony utca (7) zöld (11) Címkefelhő

Lehessen-e kerékpározni a Kosutiban?

2017.06.26. 11:47 Mach Péter

Pesterzsébet Önkormányzata a Fővárosi Önkormányzattal közösen pályázatot nyert a XX. kerület kerékpáros közlekedésének fejlesztésére. Innen letölthető a VEKOP 5.3.1-15-2016-0004 kódszámú, „Fenntartható közlekedésfejlesztés Budapesten” tárgyú pályázaton belül elkészült Kerékpárforgalmi Hálózati Terv.

A terv egyik fontos eleme, a Pesterzsébet fő tengelyét alkotó Kossuth Lajos utca sétálóutcai szakasza, amelyen jelenleg kerékpárral nem lehet közlekedni. Többen támogatják, többen ellenzik és néhányan pedig csak lassú és részleges bevezetését támogatják (bővebben a blogon).

Ön mit gondol? Segítsen a javaslataival, tapasztalataival, véleményével! Töltse ki a kérdőívet vagy itt a blogon, vagy erre a linkre kattintva!

A Magyar Kerékpáros Klub a Kosuti megnyitását javasolja a kerékpáros forgalom számára. A Kossuth Lajos utca gyalogos zónaként jelölt részének gyalogos-kerékpáros zónává alakításához jól működő területekre hoz példát:

Kolosy tér – Csemete utca – Puskás Öcsi tér, Baross utca, Váli utca- Kőrösy József utca, Lövőház utca.

A kerékpáros közlekedést támogató (értsd, velem együtt azzal közlekedő) képviselőtársaimmal egyeztetve, elmondható, hogy többségük ennek egy ütemben történő, azonnali bevezetését ebben a formában nem támogatják. Őket támogatja részben a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tervzsűrije is, mivel ők a nyáron civil szervezet bevonásával és szemléletformálással teszt üzemben a rendszer működésének vizsgálatát javasolják csupán és azt is csak az átmenő kerékpáros forgalom számára párhuzamos alternatíva kijelölésével együtt.

istock_000019063212_small-703x468.jpgA sétálóutca kerékpáros megnyitása első körben részleges kellene legyen és nem képzelhető el a kerékpáros átmenő forgalom számára megfelelő, kerékpáros infrastruktúra kiépülése nélkül. Szerintünk a kerékpáros átmenő forgalom gyorsabb áthaladását a Kosuti helyett azzal párhuzamos útvonalakkal kellene biztosítani, egyrészt a Topánka utcai kerékpársáv illetve a Kosutitól délre eső rész kerékpárbarát zónává alakítása (Tempo 30) lehetne megoldás.

Képviselőtársaim javaslata szerint a megnyitás első körben a Polgármesteri Hivatal, és az ügyeletes Gyógyszertár megközelítését kellene csak biztosítsa. Az egyeztetések során felmerült képviselői (Gémesi Emese, Völgyesi Krisztián) érvek alapján a párhuzamos útvonal feltételét már előre feltételként meghatározó javaslatról a Képviselő-testület júliusban dönt. Vagyis arról, hogy a részletes tervezési fázis tartalmazza-e a Kossuth Lajos utca sétálóutcai szakaszának megnyitását a kerékpáros forgalom számára, a kerékpáros forgalom áthaladásának megvalósulását azzal a feltétellel, hogy egyidejűleg kiépül a Topánka utca mentén tervezett kerékpársáv is a kerékpáros átmenő forgalom számára.

Tavaly november végén kaptuk meg a pályázati anyagokat, sajnos az eredeti pályázati anyag ezer sebből vérzett, s nem igazán tükrözte a kerület kerékpárosainak igényeit. Akkor azt az ígéretet kaptuk, hogy a pályázat elnyerése után fogja csak a BKK kidolgozni a terveket, amiket ezután az önkormányzat és a Főváros is véleményez majd.

A Környezetvédelmi és Városfejlesztési Bizottságban ezért csak úgy fogadtam el az eredeti előterjesztést, hogy a pályázat sikere esetén újragondoljuk a kerületi fejlesztéseket bevonva a helyi civil szervezeteket és kerékpárosokat, majd a véglegesítés előtt bemutatják a terveket a bizottságnak és a képviselő testületnek is.

Februárban raktam ki a blogomra egy kérdőívet Pesterzsébet kerékpáros közlekedésének fejlesztési lehetőségeiről. Ezúton is köszönöm annak a közel 100 blogolvasómnak, aki vette a fáradságot és kitöltötte a Magyar Kerékpárosklub Dél-Pesti területi szervezetének elektronikus kérdőívét.

viragos_1_2.jpgMost mi is beleszólhatunk, hogyan fejlesszük Pesterzsébet kerékpáros közlekedését. -írtam akkor.

  • Mik a gondok, mely útvonalakat kedveljük, merre nem megyünk, mert balesetveszélyes?
  • Mit fejlesztenénk?
  • Merre hagyjuk el legtöbbször a kerületet, Kispest, Csepel vagy Ferencváros irányába?
  • A Duna-partra vagy a Kiserdőbe kerékpározunk többet? 

Az egyeztetéseinek köszönhetően a fejlesztési tervek számos helyen változtak, nem csak a Pesterzsébet és Kőbánya-Kispest összekötését biztosító felüljáró tengelyének irányába mutatnák ma már a fejlesztések, hanem a kerület belsejében is javítanak a kerékpáros közlekedésen (kerékpárutakkal, Tempo 30-as övezetekkel) és a Csepel-Pesterzsébet, Soroksár-Pesterzsébet és belváros (Ferencváros)-Pesterzsébet nyomvonalakon is számos közlekedési alternatívát kínál.

A most elkészült Kerékpáros Hálózati Terv tartalmazza a kerületen belüli tervezési terület lehatárolását, a meglévő és tervezett kerékpárutakat és kerékpársávokat, a fejleszteni kívánt útvonalakat, valamint a fejlesztés ütemezését. Érdemes tehát bogarászni, én is fogok majd egy hosszabb írást, elemzést közzétenni a projektről.

Addig is, kérem segítsen abban, hogy az Önök véleményét is figyelembe véve dönthessen a képviselő-testület a Kosuti közlekedéséről!

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://machpeter.blog.hu/api/trackback/id/tr2312621117

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

reeingre 2017.06.26. 23:54:05

A topánka minimális kerülővel kihagyható, fölösleges rá biciklisáv, ami a buszmegállók miatt amúgy is nagyon rossz ötlet. Balesetveszélyesnek érzem, ha a buszoknak a megállóba való be és kiálláskor keresztezniük kell a kerékpár sávot. Egy csuklós IK-nak vagy egy Citarónak azért cseppet nagyobb a holttere mint egy személyautónak. Ellenben a Kosuti környékén egyirányúsitott utcákat a bringásoknak lehetne kétirányúsítani, ahol ehhez megfelelő szélesség rendelkezésre áll. A Kosutit pedig nem kéne megnyitni a bicikliseknek, maradjon meg a gyalogosoknak. Kevés az olyan hely ahol nem kell gyalogosnál gyorsabb közlekedőkre számítani. Viszont ezzel párhuzamosan a gépjárművel behajtókat kő keményen szankcionálni kell, illetve a környék rendjére jó lenne ha nappal is és éjjel is vigyáznának, mert éjjelente a buszmegállók környéke tiszta vadnyugat.

Mach Péter 2017.06.27. 08:33:11

@reeingre: Kerékpáros-buszsávot lenne érdemes kialakítani és egy sávra szűkíteni az autós forgalmat, de ennek csak akkor van létjogosultsága ha megépül az új csepeli híd (Galvani-híd).

Addig ugyanis hiába próbálja a kerület kiszorítani az ezen áthaladó csepel-kispest átmenő forgalmat, hiszen így is áll délutánonként a Gubacsi-híd mindkét irányban.

Ha megépül az alternatív útvonal akkor a Topánkát csak az erzsébetiek használnák és így élhetőbb lenne az a rész.

Pirx 2017.06.27. 08:47:19

Nem tudom megérteni, hogy a kerékpárosok miért kétoldalt akarják vajazni a kenyeret. Követelik maguknak, hogy járműként tekintsenek rájuk, de amikor kényelmesebb (kevesebbet kell tekerni a sportembereknek) akkor gond nélkül a gyalogosok között akarnak tekerni, mert nekik az is jár.
Nem tudom megérteni, hogy miért jó az, hogy egyedül sikerül nekik a reggeli csúcsban, feltartani 100-110 embert egy csuklós buszon, mert ők tekernek a busz szávban. (Ott is, ahol tilos, de az már más kérdés) Én azt gondolom, durván közösségellenes ez a megoldás.

Mach Péter 2017.06.27. 08:56:20

@Pirx:

A kerékpárosok ma már nemcsak sportemberek, ugyanolyan lusták mint a gyalogosok, s csak kicsit közlekednek szabályosabban mint az autósok (ez is csak annak köszönhető, hogy törékenyebbek).

A kerékpár is csak egy közlekedési eszköz, abból viszont a környezet és városbarátabb, mert nem okoz akkor dugót és szmogot és kisebb parkolókat igényel.

Pirx 2017.06.27. 09:10:44

@Mach Péter: Ugye viccelsz, mikor azt írod, kicsit szabályosabbak mint az autósok!? :D Nagy kópé vagy!
Nem érdekel a lustaságuk, gyalogosként ugyanúgy nem szeretném ha köztem tekernének a feljhallgatós, napszemüveges trendi bicajos csávók a filléres MTB-jükön, és utasaként is utálom, mikor a 23-as azért araszol a buszsávban, mert előtte teker egy bicajos, és nekifeszül, mint Contador a Tourmaletnak. És nem kell hozz csúcsforgalom, hogy ne tudjon a busz kerülni, mert a mellette lévő sávban az autós nem látja, hogy bicajos van előtte.
Nem városbarátabb, korlátozottan használható eszköz, ami most divatos.
Igen, nem szennyezi a levegőt, ez tény. Viszont remek, mikor a járdán keresztben parkoltatják a közösség megmentői a drótszamarukat, magasról téve a többi emberre.
Talán ezzel kéne foglalkozni, illetve a szabálykövetéste felhívni a figyelmet, és nem követelni azt, hogy mindenben, mindenhol kivételezettek legyenek.

Mach Péter 2017.06.27. 14:35:48

@Pirx: Akkor sokkal :-), a fővárosi autósoknál nem nehéz szabályosabban közlekedni.

Amúgy tényleg a közösség megmentői, mert ha ők is autóba ülnének akkor megszűnne a belváros közlekedése, a metró amúgy is füstöl ha éppen megy, a villamosokat állandóan felújítják, a buszokon nincs klíma és késik, az autók pedig ott ragadnának a dugóban.

Pirx 2017.06.27. 16:34:04

@Mach Péter: Hát ettől a pillanattól kezdve eléggé hiteltelenné váltál kerékpáros ügyben. Amúgy a statisztikák ellened beszélnek, a tapasztalat is. Tudod, én a saját szememnek jobban hiszek, mint neked.
De hogy a témáról is szó legyen. Nagyon nem szeretném, ha bringások közlekednének a sétányon, gyalogosként tiltakozom!

Pirx 2017.06.27. 17:32:02

@Mach Péter:
Amúgy szeretnék néhány választ, mivel bizonyíthatóan közösség érdekében tekernek:

1. Miért jó az, hogy egy bringás feltart egy csuklós busznyi embert, mert ő épp a Soroksárin akar tekerni, egy vele párhuzamos mellékutca helyett? Ez a közössség érdeke? Csak jelzem, 100 bringásnak kéne áthaladni 5 percenként ahhoz, hogy összemérhető legyen a busszal. Ez nincs így. Látom.
Vagyis? Miért is jó ez?
2. Miért jó, hogy a közösség mementője bringás előre mehet a kereszteződésben? Majd - jó esetben a zöld jelzésre - nekiveselkedik, és a kereszteződés áteresztőképességét 4-5 autóval csökkenti? Növelve ezzel az egy helyben pöfögő autókat? Ha minden lámpaváltásnál egy bringás előremegy, azzal percenkénti lámpaváltással számolva a kereszteződésen 120 autóval kevesebb tud áthaladni. Jó ez?
3. Miért jó az, hogy a kerépárosok a gyalogosok között tekerhetnek, fellökve, csöngetve a "puhatestűekre", holott épp ők azok, akik amiatt sopánkodnak hogy az autósok hogy hajtanak el mellettük? Csak halkan jegyzem meg, Bécsben, ha a parkba betolja (!!!!) a bringát, már büntetést fizet, nemhogy tekerhetne keresztül.
index.hu/kerekagy/2017/04/25/tilos_bringazni_becs_park_buntetes_700_euro/
Vagy ne hasonlítsuk magunkat az elmaradott Európához???

Mach Péter 2017.06.27. 19:51:29

@Pirx:

1. A 23-as nem a biciklisek miatt araszol, hanem mert rosszak a buszok és hosszú a menetideje, utazzon 23E-vel, végigszáguld a Soroksárin, vagy vonattal a Keletibe (17 perc)

2. Mert gyorsítja a közlekedést és amit ír az elég nagy zöldség.

3. De érdemes összehasonlítani: www.delmagyar.hu/vilagvevo/par_ev_es_kitiltja_az_autokat_a_belvarosbol_oslo/2449563/

Pirx 2017.06.28. 09:18:12

@Mach Péter:
1. Ezt te sem gondolhatod komolyan. Ez akkora bullshit, mintha fideszes lennél. A legrosszabb busz sem olyan lassú, mint egy ábrádnos tekintetű tanyabájkos bringás. Az ajánlatod meg teljesen illogikus, hiszen a 23E busz ugyanazon bringás mögött, vagy rosszabb esetben amögött a 23-as busz mögött araszol, amelyik a kerékpáros mögött.
2. Szóval semmi érved nincs, ezért mindössze ennyit tudtál kitolni magadból. Talán ha érdemi cáfolatot olvashatnék...Mekkora a gyorsulása egy bringásnak, mekkora egy autónak? Mennyi idő alatt ér át egy bringás állóhelyzetből a kereszteződésen, mennyi idő alatt egy átlagos személyautó?
3. Szóval nincs ávlazod a bécsi megodlásra, ezért gyorsan keresel egy másikat, amelyik teljesen másról szól.

Sajnálom, de ez így édeskevés.

Mach Péter 2017.06.28. 15:50:33

@Pirx:

1: Ha nem a kocsija ablakából nézné a buszokat, hanem használná akkor érteni a válaszom. :-)

Pirx 2017.06.28. 16:47:48

@Mach Péter: Vagyis megint nem válaszolsz. (Apropó, ha szükséges magázódhatunk)
vagyis megint nem válaszol arra, amit kérdezek. Igen, belülről ismerem a buszokat, attól, hogy koszosak, melegek, büdösek és állandóan lerobbannak, még képesek minimum 40 km/h-ra ha épp működnek, És épp nincs előttük semmi.
De hagyjuk! Egy elfogult ember próbálja a saját kis dolgait népszerűsíteni, ez végeredményben nem érdekel.
Egyik kérdésemre se kaptam adekvát választ, csak a maszatolást, Ez lehet, egy politikusnak megfelelő, nekem nem.
Sok sikert a továbbiakban!

Mach Péter 2017.06.28. 17:06:52

@Pirx: Dehogynem válasz, a kerékpárok érdemben nem tartják fel a buszokat a sorin, a 23-as döglassú, a 23E repeszt, reggelenként ha felférsz rá gyorsan bevisz kerékpárforgalom ide vagy oda.

Amúgy kerékpárral Csepelen keresztül szoktam bemenni a belvárosba, mert nem nagy kitérő és gyors és biztonságos, míg a sorin odafele rossz tekerni, visszafelé a felfestett kerékpársávban kevésbé, de oxigén ott sincs.